۷۰۶۸۱۵
۲۲ نظر
۵۰۰۲
۲۲ نظر
۵۰۰۲
پ

یک آسیب‌شناس: بدرفتاری یک مأمور نباید بهانه‌ای برای اهانت به پلیس باشد

یک آسیب‌شناس مسائل اجتماعی با اعلام اینکه فیلم برخورد مأموران با یک خانم، با سناریوی آماده شده قبلی به مرحله اجرا درآمده است، گفت: بدرفتاری و تخلف یک مأمور نباید بهانه‌ای برای حمله و اهانت به یک نهاد زحمتکش و ایثاگر شود.

خبرگزاری فارس: مجید ابهری استاد دانشگاه و آسیب‌شناس مسائل اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار ، درباره انتشار کلیپ برخورد مأموران پلیس با یک خانم و حواشی ایجاد شده، ابتدا به مقوله امنیت روانی پرداخت و اظهار داشت: امنیت روانی یکی از فرایندهای اصلی رشد و تعالی در جامعه است که حفظ آن در شهرها به عهده نیروی انتظامی است که رسالتی بزرگ در راستای تأمین آن مهم بر دوش آنهاست.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: توطئه‌گران فرهنگی و اجتماعی در راستای جنگ نرم با حملات کلامی، نوشتاری و در قالب فیلم‌های کوتاه در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی با هجوم به نهادهای انتظامی قصد تضعیف اعتماد اجتماعی و پیوند عاطفی مردم با آنها را در دستور اصلی کار و سرلوحه تاکتیک‌های خود قرار داده‌اند.

ابهری به انتشار فیلمی که محتوای آن برخورد چند مأمور خانم با یک خانم شهروند در حوزه حجاب بود، پرداخت و بیان داشت: اخیراً در فضای مجازی فیلمی از برخورد چند مأمور خانم با یک شهروند دیگر در مورد حجاب منتشر شده که تقابل گفتاری و تضارب رفتاری پیدا کرده است.

وی گفت: این فیلم خوراک مناسبی برای ساکنان کانال‌ها و شبکه‌های اجتماعی فراهم کرده؛ مخصوصاً برای افرادی که نسخه‌های لابی‌های تهاجم فرهنگی و شاخه‌ای از آن را به سرکردگی یک زن معلوم‌الحال (مسیح علی‌نژاد) به کار می‌برند.

این استاد دانشگاه تصریح کرد: براساس سی سال تجربه میدانی در حوزه آسیب‌های اجتماعی و تحلیل‌های رفتاری، لازم می‌بینم که در دفاع از مظلومان نیروی انتظامی نکاتی را عرض کنم؛ اگر چه رفتار آن مأموران به هیچ وجه مورد تأیید اینجانب و حتی فرماندهان و مسئولان ناجا نبوده و افراد مافوق نیز تمهیدات لازم را در تنبیه و جلوگیری از تکرار اینگونه صحنه‌ها به عمل آورده‌اند.

ابهری تأکید کرد: بدرفتاری یا تخلف یک یا چند مأمور نباید بهانه‌ای برای حمله و اهانت به یک نهاد زحمتکش و ایثارگر شود، در حالی که هنوز پیکرهای پاک شهدای مقابله با سارقان مسلح، اشرار و قاچاقچیان مواد مخدر تدفین نشده، همکاران و همقطاران آنان ظالمانه مورد تهاجم قرار گیرند.

این آسیب‌شناس اجتماعی با بیان این مطلب که این داستان با سناریوی آماده شده قبلی به جریان افتاده، اعلام کرد: با نگاه تخصصی و تحلیلگرانه به این کلیپ کاملا مشخص است که این داستان با سناریوی آماده شده قبلی و در جلوی دوربین آماده ضبط به مرحله اجرا درآمده و به محض نزدیک شدن مأموران، فرد مورد نظر شروع به فریاد، هتاکی و بی‌احترامی می‌کند و هم‌زمان این صحنه‌ها با دوربین مخفی فیلمبرداری می‌شود.

وی پخش این کلیپ در فضای مجازی و کالبدشکافی کردن آن توسط بلندگوهای تبلیغاتی را از جمله مورد دیگری دانست که نشان می‌دهد این موضوع با سناریوی آماده شده از قبل به مرحله اجرا گذاشته شده است.

ابهری با اعلام این مطلب که جوانان عزیز نباید اجازه دهند که اینگونه با احساسات پاک آنها بازی شده و شعورشان مورد اهانت قرار گیرد، از برخورد مسئولان ناجا در کوتاه‌ترین زمان ممکن با مأمور یادشده تشکر کرد و خاطرنشان کرد: زحمت‌کشان نیروی انتظامی بدانند که مردم قدرشناس تلاش‌ها و ایثارگری‌های شبانه‌روزی آنها در حفظ امنیت جامعه هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فریبا

      احسنت! نباید بهانه بشه که متخلفین رفتار غلطشونو تکرار کنن به این علت که حمایت میشن!!

    • رفیعی نسب

      عجب حالا مگه کسی به پلیس ونیروی انتظامی توهین کرده اینهمه ادم وقتی میبینن ناراخت میشن کسی اینجا توهین نکرده که

    • بهار

      کسی هم به کل پلیس حمله نکرد به نحوه گزینش و اموزش افراد تحت نظرش اعتراض داریم

    • بدون نام

      متاسفانه بدرفتاری و توحش مربوط به یک مامور پلیس نیست و بیشتر افراد گشت ارشاد این ویژگی را دارند

    • حمید وفا

      جناب ابهری به قولی مرگ برای همسایه خوبه !!ایا پلیس دستورالعمل در چنین مواقعی نداره؟پس چطوره دوستان با این رفتار ناشایست باعث ناراحتی و بدبینی میشن و هیچ کس هم نه عذر خواهی و نه جواب میده جناب ابهری اگه اون دختر یکی از نزدیکان خودتون بود باز هم این حرفو میزدی ؟

    • بدون نام

      بسه ماله کشیدن

    • جانباز دفاع مقدس

      متاسفانه اکثر پلیس ها بد رفتاري میکنند مردم هنگامی که پلیسی را میبینند احساس ترس میکنند نه آرامش چرا آخه باید اينجوري باشه!!؟؟

    • بدون نام

      پاچه خواری ممنوع

    • بدون نام

      از دید شما یه ماموره

    • بدون نام

      همین مسیح که پته همتون میرزه رو اب

    • بدون نام

      اون ویترین

    • بدون نام

      اره جون خودت نمایندگانم که دنبال خانم خشکلانم کاره امریکا است دیگه سیا نمایی به جایی نمرسه

    • جمشید

      بله اگه یک مأمور بود قبول.اما من خودم کلی از این بد اخلاقی ها رو دیدم.یک مأمور حق نداره به خاطر پوشیدن این لباس فکر کنه که میتونه هر کاری که دلش خواست انجام بده

    • بدون نام

      مهم این است چرا باید شرایطی را فراهم کرد که برای یک موضوع غیر اولویت دار در شرایط فعلی پلیس را رو در روی مردم قرار می دهند!

    • حسین

      ماموران..نیروی.انتظامی..با.زحمت.زیاد.وحقوق.کم..شب.تا.صبح.بیدار.ماندن..وبه.خطر.انداختن.جان.خود.با.ارازل.اوباش..واگر.یکی.اشتباه.می‌کنه.همه.سروصدا.میکنند..واگر.چندتا.چندتا.شهید.نیروی.انتظامی..میده.کسی.قدردانی.نمیکنه.چیزی.نمیگه..خدا.قووت.نیروی......انتظامی.

    • حسین

      بنده رفتار آن مامور را‌تایید نمی‌کنم‌ولی می خواهم عرض کنم‌ که اگر مامورین خدوم نیروی انتظامی همیشه رفتار این چنین داشتند علی القاعده برای مردم عادی بود واین قبیل رفتار تعجب نداشت پس این رفتار اخیر استثنا بوده برای همین اعتراض همگان را برانگیخته یعنی اینکه پلیس از این بابت بدهکار نشده در تمام دنیا بین مردم وپلیس درگیری اتفاق می افتد درکشورهای اروپایی‌این درگیری ها منجر به کشته شدن مردم هم می شود ضمن عدم قبول اینگونه رفتار ها از سوی پلیس متذکر میشوم زحمات شبانه روزی آنها را نباید نا دیده گرفت بهر حال یک مامور پلیس هم مثل اقشار مختلف مردم‌ می‌تواند خسته باشد وخدا نکرده رفتار مورد قبولی نداشته باشد که این موضوعات نباید حاصل کار سخت آنها را زیر سوال ببرد

    • بدون نام

      اخه همی یک بار که اتفاق نیافته

    • بدون نام

      آقای مجید ابهری : مگر علما نگفتند ماهواره حرام است چگونه شما رعایت نمیکنید و کانال های ضد انقلاب را از طریق ماهواره نگاه میکنید از شما باید ترسید :

    • بدون نام

      دختره با صورتش زده انگشت مامور رو شکسته معلومه که دختره مظلوم نبوده بلکه ....

    • بدون نام

      اگر این کار را ی معلم انجام ميداد در قبال چاقویی که روی معلم تو کلاس کشید. چه حمله ایی به معلم این آسیب نشناس نمیکرد

    • بدون نام

      آقای ابهری ایا درمورد ترس ازپلیس هم اسیب شناسی کردید؟ایاامارگرفتیدچراوقتی پلیس را می بینند ترس حتی کم به جانشان می‌افتد چون اول خوده پلیس حامی قانون باید باشد وقتی چند جوان درپارک دورهم جمع می‌شوند وقتی پلیس را می‌بینند فورا بهم میگن بچه‌ها پلیس چرا؟لطفا دنبال این مقوله هم بروید شاید راهی برای اشتی مابین مردم وپلیس پیدا کنید مناظره اقای حسنی مجری تلویزیون باریئس پلیس وقت رادیدید که باسیلی محکم اقای ریئس پلیس وقت قرار گرفت.اقای ابهری چاپلوسی نفرمایید

    • بدون نام

      مردم دیگه کاسه صبرشون از ظلم و مالخوری و اختلاس و نمایش اقازاده ها و ژن مسخره برتر لبریز شده نمیتونن تحمل کنن حالا پلیس باشه یا یه ننه قمر دیگه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج