۷۰۶۸۹۷
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

مخالفت آلمان با پیوستن مجدد روسیه به گروه ۷

وزیر امور خارجه آلمان با برخی درخواست ها برای پیوستن مجدد روسیه به گروه ۷ مخالفت کرد.

خبرگزاری تسنیم : به نقل از روزنامه "فرانکفورتر روند شای"، "هایکو ماس"، وزیر امور خارجه آلمان با برخی درخواست های اپوزیسیون آلمان برای بازگشت روسیه به نشست جی ۷ مخالفت کرده و گفت: در حال حاضر شرایط لازم برای چنین اقدامی وجود ندارد.

وی که امروز در نشست وزرای امور خارجه "جی "۷ در تورنتوی کانادا سخن می گفت تصریح کرد که در حال حاضر این مسئله مطرح نیست.

پیش از آن سیاستمداران احزاب دموکرات مسیحی و چپ آلمان درخواست کرده بودند که برای نشست آینده سران جی هفت که در تورنتوی کانادا برگزار می شود ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هم دعوت شود.

روسیه پس از ۱۲ سال عضویت در گروه هشت کشور مهم صنعتی دنیا، در سال ۲۰۱۴ به دلیل الحاق کریمه به خاک خود از این تشکل کنار گذاشته شد.

ماس تاکید کرد که پذیرش دوباره روسیه در جی هفت تازه زمانی ممکن است که دلایل خروج این کشور از این تشکل دیگر وجود نداشته باشد. این مسئله تنها به دست خود روسیه است.

در این شرایط بسیاری از سیاستمداران بلند پایه حزب سوسیال دموکرات انتقاد شدیدی به موضع سختگیرانه وزیر امور خارجه آلمان در قبال روسیه وارد کرده اند. آن ها خواستار آمادگی مذاکره بیشتر با روسیه از طرف برلین شدند.

بسیاری از سیتستمداران بلند پایه حزب سوسیال دموکرات آلمان در نشست هیات مدیره این حزب که روز شنبه برگزار شد انتقاد شدیدی به سیاست های "هایکو ماس" از حزب خود در قبال روسیه وارد کردند. هایکو ماس در این نشست شرکت نداشت و برای شرکت در اجلاس وزرای امور خارجه جی ۷ به کانادا سفر کرده بود.

سیاستمداران حزب سوسیال دموکرات اعلام کردند که علاقه به مذاکره با روسیه توسط دولت جدید آلمان کم تر مورد تاکید و توجه قرار دارد.

شهر تورونتوی کانادا در روزهای یکشنبه و دوشنبه (۲۲ و ۲۳ آوریل / ۲ و ۳ اردیبهشت) میزبان نشست مشورتی وزیران امور خارجه کشورهای عضو گروه "جی ۷" خواهد بود.

موضوعات محوری این نشست اوکراین و سوریه خواهد بود اما به گزارش خبرگزاری آلمان، سیاستمداران غربی در باره تنش‌های اخیر بین اسرائیل و فلسطینیان، برجام، مناقشه هسته‌ای با کره شمالی، فعل و انفعالات سیاسی در ونزوئلا و میانمار و همچنین مسئله برابری زن و مرد گفت‌وگو می‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج