جاباما
۷۰۷۰۳۶
۸ نظر
۵۰۰۱
۸ نظر
۵۰۰۱
پ

سلحشوری: روحانی اجازه نداد تلگرام فیلتر شود

سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس بر این عقیده است که خروج برخی از دولتمردان از تلگرام نه تنها به معنای زمینه سازی برای فیلترینگ تلگرام نیست بلکه در راستای حمایت از حق انتخاب مردم در زمینه انتخاب پیام رسان‌ها است.

رویداد ۲۴ نوشت: سلحشوری نماینده مردم تهران در مجلس بر این عقیده است که خروج برخی از دولتمردان از تلگرام نه تنها به معنای زمینه سازی برای فیلترینگ تلگرام نیست بلکه در راستای حمایت از حق انتخاب مردم در زمینه انتخاب پیام رسان‌ها است.

بعد از اینکه صفحه رهبر انقلاب در پیام رسان تلگرام اعلام کرد که دیگر از این پیام رسان خارجی استفاده نمی‌کند و از نسخه داخلی آن استفاده خواهد کرد، به تبع آن برخی از دولتمردان مانند اسحاق جهانگیری، معاون اول رییس جمهور و محمود واعظی، رییس دفتر روحانی نیز اعلام کردند که از پیام رسان «تلگرام» خارج و به پیام رسان‌های داخلی می‌پیوندند.

موضوع فیلترینگ تلگرام چندماهی است که آن‌قدر جدی شده که با یک قطعی چند دقیقه‌ای این پیام رسان، مردم نگران می‌شوند و اولین فکری که به ذهنشان می‌رسد این است که تلگرام هم فیلتر شد. در پی این اتفاقات، انتقادات به شخص روحانی و دولت آن‌قدر زیاد شده است که بسیاری از مردم مقصر اصلی را رییس‌جمهور می‌دانند، چرا که معتقدند او بارها و بارها اعلام کرده که از آزادی فضای مجازی حمایت می‌کند و مانع از مسدود شدن آن می‌شود و حالا باید از قدرت و جایگاه خود استفاده کند و در مقابل گروه‌های فشار و تندرو ایستادگی کند.

برخی از دولتمردان که از مسئولان رده بالای دولت محسوب می‌شوند، نه تنها از تلگرام و حضور در آن حمایت نکردند، بلکه بر اساس مصوبه جدید دولت در حمایت از پیام رسان‌های داخلی، از تلگرام خارج شدند. هرچند که مسئولان حق انتخاب دارند و بر اساس همین حق انتخاب می‌توانند تعیین کنند که در کدام پیام رسان حضور داشته باشند اما، این اقدام باعث شد تا مردم این عمل را به مثابه زمینه سازی برای فیلترینگ تلگرام تلقی کنند و دولت را به دلیل ضعف در قبال گروه‌های فشار مورد نقد قرار دهند.

«پروانه سلحشوری» نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با رویداد۲۴، در واکنش به خروج برخی از دولتمردان از پیام رسان تلگرام، گفت: زمانی که مسولان کشور از پیام‌رسان داخلی حمایت می‌کنند طبیعتا هم باید به آن بپیوندند و این الزاما نمی‌تواند به این معنی باشد که پیام‌رسان خارجی را ترک کنند؛ اما اگر بخواهند پیام‌رسان داخلی را تبلیغ کنند یکی از اقداماتش این است که به آن بپیوندند. البته این موضوع نباید اجبار باشد و باید با انتخاب خود افراد صورت بگیرد، چرا که ما نباید نظر خودمان را اعمال کنیم.

سلحشوری، ادامه داد: معتقدم که هردو پیام‌رسان‌ داخلی و خارجی باید در اختیار مردم باشد تا آن‌ها خودشان انتخاب کنند که می‌خواهند از کدام یک از پیام‌رسان‌ها استفاده کنند، شاید بسیاری از مردم بخواهند که به طور همزمان و در آن واحد از هردو استفاده کنند.

این نماینده مجلس، با بیان اینکه مسولان آزادانه انتخاب کردند که از کدام پیام رسان استفاده کنند و بر اساس سلیقه شخصی خود از تلگرام خارج شدند، خاطرنشان کرد: به نظرم مسئولان با خروج از تلگرام حق انتخاب مردم را سلب نکرده‌اند و حق مردم نقض نشده است. بالاخره باید راه کارهایی وجود داشته باشد که پیام رسان‌های داخلی را تبلیغ کنند و این هم یکی از همان اقدامات است. به طور مثال من شخصا از تلگرام خارج نشدم و فعالیتم در تلگرام کماکان ادامه دارد، در توییتر هم عضو نیستم و پیش از نیز اعلام کرده بودم تا زمانی که این پیام رسان رفع فیلتر نشود در آن عضو نمی‌شوم.

سلحشوری، ادامه داد: یکی از شعارهای روحانی ادامه فعالیت تلگرام بوده است و اینکه مسئولین دولت وی اقدام به ترک این فضا کرده‌اند طبیعتا مورد انتقاد کاربران قرار گرفته است. خروج مسئولان این شائبه را برای مردم ایجاد کرده است که مسئولان در راستای فیلترینگ تلگرام، در حال خروج از این پیام رسان هستند، اما من فکر می‌کنم این اقدام در راستای آن است که آن‌ها علاقه و نظر خود را اعلام کرده‌اند و در عین حال حق انتخاب را به مردم داده‌اند و انتخاب آن‌ها را محدود نکرده‌اند.

این فعال سیاسی، با بیان اینکه امیدوارم تلگرام فیلتر نشود، تصریح کرد: فیلتر این پیام رسان قطعا و یقینا نارضایتی عمومی و جدی را به همراه خواهد داشت و به نگرانی مردم در جامعه دامن می‌زند. به نظرم مسئولان حتما باید به این موضوع توجه کنند و سعی نکنند که با خواست عمومی مقابله کنند. هرچند که بسیاری شخص رییس‌جمهور را در این موضوع مقصر می‌دانند اما باید بدانیم اقدام جدی آقای روحانی تاکنون این بوده که علی‌رغم انتقاداتی که شده، تلگرام هنوز فيلتر نشده است و این پیام رسان همچنان در دسترس مردم قرار دارد و همین موضوع نشان می‌دهد که یک مقاومتی در این‌باره از سوی روحانی و تیم او وجود داشته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی زحمت کشیده آقای روحانی

    • بدون نام

      واقعا درد مردم ما تلگرام و اینستا گرام وشبکه های مجازی هستش،آقای روحانی نیاز نیست که به فکر تلگرام باشه ،بیشتر به فکر معیشت مردم کشورش باشه که هر ساعت سخت تر از ساعت قبل میشه ،دیگه هرروز گفتن قدیمی شده الان گرونی ورکود و مشکلات مردم ساعتی شده وافسار گسیخته بیشتر به این مسایل ایشون فکر کنند لطف میکنند.

    • علیرضا

      فقط اونجاش که میگه: "مسولان آزادانه انتخاب کردند که از کدام پیام رسان استفاده کنند و بر اساس سلیقه شخصی خود از تلگرام خارج شدند."
      یعنی این مسئولین تا حالا نمیدونستن که پیام‌رسان داخلی هم وجود داره؟

    • بدون نام

      سر مردم و با تلگرام و فضای مجازی و این مزخرفات گرم كردن....درد مردم این چیزا نیست

    • سعید

      بالاخره یه حرکت مثبت از رییس جمهور دیدیم

    • دارکوب

      نتونست فیلتر کنه نه اینکه نخواد چون تجربه نا موفق روسیه را دید والا اگر میتونست مطمئن باشید درنگ نمیکرد همین که به صورت دستوری ارگانها و کانالها رو مجبور به کوچ کردن دلیل مدعاست

    • علیرضا جمشیدی

      دوست بی نام 11:34
      مثلاً شما خیلی حالیته؟
      اتفاقاً بسیاری از دردهای مردم را همین فضای مجازی و گردش آزاد اطلاعات است که درمان میکند. شما لطف کن کمی در مورد تأثیر شبکه های اجتماعی بر افزایش آگاهی های مردم و... مطالعه بفرما، بعد ادعای دانایی کن!

    • ولی جان

      دوست 10:33
      شما هم کمی راجع به تأثیر شبکه های اجتماعی بر افزایش آگاهی های مردم و... مطالعه بفرما. ✋

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج