جاباما
۷۰۷۱۴۰
۵۰۱۶
۵۰۱۶
پ

معرفی فناوری جدید تشخیص چهره از پشت موانع

گفته می شود ارتش آمریکا هم اکنون برروی توسعه فناوری دوربین‌های حرارتی مبتنی بر هوش مصنوعی به منظور شناسایی چهره از پشت موانع و یا در تاریکی مطلق کار می‌کند.

خبرگزاری ایسنا: گفته می شود ارتش آمریکا هم اکنون برروی توسعه فناوری دوربین‌های حرارتی مبتنی بر هوش مصنوعی به منظور شناسایی چهره از پشت موانع و یا در تاریکی مطلق کار می‌کند.

به گزارش وب سایت TNW، این روزها فناوری هوش مصنوعی بسیار پیشرفته و توسعه یافته‌تر از آن چیزی است که فکرش را بکنید. به تازگی گزارش‌هایی منتشر شده است که نشان می‌دهد ارتش آمریکا نیز در حال توسعه یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی است که قادر است بوسیله آن، چهره و هویت افراد موردنظر را که در میدان جنگ، در پشت موانعی همچون دیوار، سنگر و یا در تاریکی مطلق پنهان شده‌اند، تشخیص دهد.

این فناوری بوسیله یادگیری ماشینی و گرمای حاصل از صورت انسان می‌تواند حضور افراد را در جاهایی که دیده نمی‌شود، تشخیص بدهد. این کار توسط دوربین‌های فوق پیشرفته‌ای صورت می‌پذیرد که قادر است افراد را حتی در تاریکی مطلق و پشت موانع غیر قابل مشاهده، شناسایی کند.

بنیامین ریگان، ناتانیل شورت و شوون هو که از دانشمندان فعال در ارتش آمریکا هستند، به تازگی در مقاله جدیدی گفته‌اند ارتش این کشور در تلاش است تا به وسیله دوربین‌های تشخیص حرارتی چهره افراد حاضر در میدان نبرد را ثبت و تشخیص دهد.

این پروژه در حال حاضر در مراحل ابتدایی خود قرار دارد اما نتایج آن تاکنون بسیار موفقیت آمیز بوده است.

این فناوری به منظور تسهیل شناسایی دشمنان حاضر در میدان جنگ و کمک به سربازان طراحی و توسعه داده شده است و انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک به فهرست تجهیزات ارتش آمریکا اضافه شود.

معرفی فناوری جدید تشخیص چهره از پشت موانع

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج