۷۰۷۱۹۸
۱ نظر
۵۱۳۲
۱ نظر
۵۱۳۲
پ

نکات مهم هنگام پخت استیک

همیشه گوشت را با دستمال کاغذی خشک کنید تا رطوبت اضافی آن گرفته شود. رطوبت می‌تواند مانع لایه بستن یکنواخت استیک‌تان شود.

برترین ها - ترجمه از هدی بانکی:

1. قبل از درست کردن اجازه دهید گوشت با اتاق هم دما شود

اگر گوشت سرد را داخل ماهیتابه بگذارید، دمای ماهیتابه را پایین می‌آورد و اگر دمای ماهیتابه به اندازه‌‌ی کافی بالا نباشد، استیک شما به خوشمزه‌گی که انتظار دارید نخواهد شد. پس گوشت را تقریبا ۳۰ دقیقه قبل از پختن از یخچال خارج کنید.

2. ابتدا گوشت استیکی‌تان را خشک کنید

همیشه گوشت را با دستکال کاغذی خشک کنید تا رطوبت اضافی آن گرفته شود. رطوبت می‌تواند مانع لایه بستن یکنواخت استیک‌تان شود.

3. گوشت را مزه دار کنید

نمک و فلفل کافی را فراموش نکنید و حتما هر دو طرف گوشت را مزه دار کنید. کمی بیشتر از آنچه فکر می‌کنید کافیست نمک و فلفل بزنید، ممکن است زیاد به نظر برسد اما این تنها راه درست کردن یک استیک خوش طعم این است که آن را کاملا مزه دار کنید.

نکات مهم هنگام پخت استیک

۴. از تابه استیل استفاده کنید

شما باید از تابه‌ی استیل یا چدنی استفاده کنید. هر دو نوع تابه می‌توانند داخل فر گذاشته شوند و هر دو به گرمای بالا و یکنواختی که برای درست کردن استیک نیاز دارید می‌رسند.

5. ماهیتابه را قبل از استفاده به میزان کافی داغ کنید

شما باید تابه را چند دقیقه گرم کنید یا تا زمانی که احساس کنید وقتی دست‌تان را روی آن می‌گیرید از آن حرارت بالا می‌زند. سپس روغن و استیک را اضافه کنید.

6. از روغن زیتون استفاده نکنید

حتما از روغنی استفاده کنید که در برابر حرارت بالا مقاوم باشد مانند روغن کانولا، روغن هسته انگور و یا روغن آفتابگردان. از روغن زیتون استفاده نکنید زیرا مقاومت بسیار کمی در برابر حرارت زیاد دارد و خیلی زود شروع به سوختن می‌کند.

7. استیک را داخل ماهیتابه زیاد تکان ندهید

وقتی استیک را داخل ماهیتابه گذاشتید دیگر به آن دست نزنید! در غیر اینصورت تیره و قهوه‌ای نشده و خوب لایه‌ نمی‌بندد. این پدیده که به آن واکنش میلارد می‌گویند واکنشی شیمیایی است که در حضور گرما صورت می‌گیرد و کاراملیزاسیون یا قهوه‌ای شدن غیر آنزیمی است و شما باید هنگام پختن استیک حتما به این نکته توجه داشته باشید. به محض اینکه این لایه‌ی قهوه‌ای رنگ شکل گرفت می‌توانید استیک را برگردانید. اگر به تابه چسبیده بود یعنی هنوز آماده نشده، پس کمی بیشتر صبر کنید.

8. گوشت را روی آتش چرب کنید

البته این کار، جانبی است و لازم نیست حتما آن را انجام دهید. اما اگر واقعا می‌خواهید بهترین استیک عمرتان را بپزید پس باید چند دقیقه بیشتر وقت صرف کنید. برای چرب کردن گوشت کافیست دو قاشق غذاخوری کره، مقداری ادویه (معمولا رزماری و آویشن) و حبه‌ سیر پوست کنده به تابه اضافه کنید و سپس تابه را تکان دهید و یک دقیقه یا کمی بیشتر با قاشق، سیر و ادویه را روی گوشت بریزید و فشار دهید. این کار باعث می‌شود استیک شما در نهایت طعم فوق العاده‌ای پیدا کند.

9. در مرحله‌ی آخر پخت، از فر استفاده کنید

بعد از اینکه استیک را خوب داغ کردید و لایه بست، آن را در فر حرارت بدهید تا پختی یکنواخت داشته باشد. استیک را در فری که از قبل ۲۳۰ درجه سانتیگراد گرم کرده‌اید بگذارید و ۷ دقیقه تنوری کنید تا استیک‌تان پختی متوسط پیدا کند. این زمان برای گوشتی که بُرش راسته خورده مناسب است و شما باید بسته به ضخامت گوشت‌تان زمان مناسبی را انتخاب کنید.

10. بعد از پخته شدن استیک، کمی صبر کنید تا عصاره آن جذب شود

اجازه دهید استیک پخته شده حدود ۱۰ دقیقه در دمای اتاق بماند تا عصاره‌ی آن به طور یکنواخت در تمام استیک جذب شده و گوشت نرم شود. اگر استیک را فورا بعد از خارج کردن از فر برش بزنید، عصاره‌ی آن خارج خواهد شد و این چیزی نیست که ایده آل باشد.

11. استیک‌تان را برخلاف فیبرهای آن برش بزنید

باید توضیح دهیم که فیبر گوشت با فیبر غلات و ... کاملا فرق دارد. فیبرهای عضلانی گوشت، رشته‌های باریکی هستند که موازی با هم در بافت گوشت می‌بینید و شما باید برش‌تان عمود بر این فیبرها باشد نه موازی با آنها، تا گوشت در دهان شما راحت‌تر جویده شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      9تالاات .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج