۷۰۷۲۰۰
۹ نظر
۵۰۰۴
۹ نظر
۵۰۰۴
پ

وزیر نیرو: باید با کم آبی سازگار شویم

وزیر نیرو با اشاره به پدیده مستمر کم آبی در کشور گفت: باید با کم آبی سازگار شویم و برنامه های خود را متناسب با میزان آب موجود طراحی کنیم.

خبرگزاری ایرنا: وزیر نیرو با اشاره به پدیده مستمر کم آبی در کشور گفت: باید با کم آبی سازگار شویم و برنامه های خود را متناسب با میزان آب موجود طراحی کنیم.

«رضا اردکانیان» درخصوص تشکیل کارگروه سازگاری با کم آبی گفت: این کارگروه از نیمه اسفند ۱۳۹۶ تشکیل شد؛ نخستین جلسه آن به مساله آب اصفهان اختصاص داشت و به بررسی مشکلات کشاورزان شرق زاینده رود پرداخت.

وی افزود: طرح های خوبی در سطح استان اصفهان برای حل دائمی و پایدار مشکل کشاورزان شرق استان به این کارگروه ارائه و این طرح ها تصویب شد.

وزیر نیرو با بیان اینکه صنایع بزرگ پذیرفتند که در اجرای طرح ها مشارکت مالی داشته باشند، گفت: بخشی از این مشارکت برای جبران مضیغه اقتصادی کشاورزان شرق استان اصفهان اختصاص یافت.

به گفته اردکانیان قبل از پایان سال ۹۶ منابع بین ۲۶ هزار و ۲۰۰ خانوار توزیع شد و اکنون نیز کمیته استانی این کارگروه ملی در اصفهان فعال است تا طرح های ناظر بر تبدیل کشت سنتی به کشت گلخانه ای یا استفاده از پساب تصفیه شده و غیره را انجام دهد.

اردکانیان اظهارداشت: در مرحله بعد خوزستان را در دستور کار داریم و سپس پرونده استان کرمان در دستور کار قرار این کارگروه قرار می گیرد؛ سعی می کنیم برنامه استان هایی که با مشکلات پیچیده تری مواجه هستند را در این کارگروه ملی مطرح کنیم.

وزیر نیرو با اشاره به اینکه کارگروه سازگاری با کم آبی موظف به پشتیبانی از تدابیر استان هاست، گفت: تدابیر این کارگروه ناظر بر این است که کمبود آب چگونه بین بخش های مختلف توزیع شود؛ اگر قرار است کاهشی به بخش کشاورزی داشته باشیم، این کاهش به چه میزان و کجاها باشد.

به گفته وی، استانداری ها محور کار هستند و استانداران رئیس کمیته استانی و وزیر کشور نیز عضو کارگروه سازگاری با کم آبی هستند.

وزیر نیرو اظهار امیدواری کرد با تاکیدهای رئیس جمهوری و حمایت اعضای دولت از این ایده بتوانیم امسال را به رغم همه محدودیت ها با مشکلات کمتری پشت سر بگذاریم.

ارتفاع کل ریزش های جوی از اول مهرماه تا سی ام دیماه، یعنی چهار ماه نخست سال آبی جاری، ۳۹.۵ میلیمتر گزارش شده که نسبت به میانگین بلند مدت (۹۹.۲ میلیمتر)، ۶۰ درصد کاهش یافته است.

براساس اعلام وزیر نیرو ۱۶۵ شهر با جمعیت ۱۰.۵ میلیون نفر در وضعیت زرد، ۶۲ شهر با جمعیت ۶.۸ میلیون نفر در وضعیت نارنجی و ۱۰۷ شهر با جمعیت ۱۷.۲ میلیون نفر در وضعیت قرمز و در مجموع این ۳۳۴ شهر در معرض تنش آبی قرار خواهند داشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سعید

      خب ب سلامتی از بی کاری رسیدیم ب بی ابی،اصفهان ک وضعیتش قرمزه،از بی ابی،بیکاری جوونا

    • بدون نام

      وای یا خدا روی بعضیها کم نمیشه الحمدالله خدا همۀ ما را خیط کرد .

    • بدون نام

      مملکت داری عرضه میخاد

    • بدون نام

      با کم آبی می توانیم از طریق جدا کردن آب شرب از غیر شرب سازگار شویم.

    • ....

      من فکر میکنم ایران به عنوان کشوری ثروتمند توانایی انتقال آب از دو دریارو داره.اگر مسئولین قصد آزار مردم صبور رو دارن اعلام کنن.این وظیفه ی شما است که آب تامین کنید و خود را هماهنگ با شرایط پیش آمده بکنید.یا آب از دریا انتقال می دید یا اینجانب شخصا به موزامبیک مهاجرت خواهم کرد.بی عرضه ها!با وجود این همه مشکل کم مونده آب هم نداشته باشیم.شرم!

    • بام

      خب میدانیم کم ابی خب ولی این دلیل نمیشه که نقشه بزارین بگید مصرف تعیین کنید صبح قیمت اب توسایت دیم بهانه درنیارین همینم تازه خانهای اپارتمانیرعایت میکنن ولی پول اضافی نمیدن

      پاسخ ها

      • ذلیل

        مدیربی لیاقت=زندگی بانکبت وباخفت

      • بدون نام

        دانیاسور ها چون سازگار نشدن از بین رفتن . لابد توقع دارید نسل جدید مثل شتر با کمترین آب زندگی کنند .

    • بدون نام

      با انرژی هسته ای میشه آب دریا رو شیرین کرد.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج