۷۰۷۳۷۰
۹۳ نظر
۵۰۰۹
۹۳ نظر
۵۰۰۹
پ

جهانگیری: نظام بانکی ما پاک است

معاون اول رئیس جمهور تاکید کرد: نظام بانکی ما پاک و قابل ارائه برای بانک‌های دیگر است اما باید مجموعه قوانینی به وجود آید که بتوانیم در سطح بین‌المللی آن را اعلام کنیم و با همه بانک‌های دنیا ارتباط برقرار کنیم.

خبرگزاری ایلنا: اسحاق جهانگیری عصر امروز دوشنبه سوم اردیبهشت ماه با حضور در ساختمان بانک مرکزی از سامانه نیما رونمایی کرد.

وی در این مراسم اظهار کرد: صمیمانه از کسانی که در این امر خدمت کردند و تصمیمی را برای ایجاد امکانات مناسب در اقتصاد فراهم آوردند تشکر می‌کنم.

جهانگیری با تشکر از ولی الله سیف رییس بانک مرکزی تصریح کرد: ایشان در خط مقدم این مسئولیت قرار دارند و از همه کسانی که در بانک مرکزی و همه وزارتخانه‌ها این امکانات را فراهم کردند تشکر می‌کنم.

وی با اشاره به وضعیت اقتصادی ایران تاکید کرد: این که به صورت جدی مثل همه اقتصادها بخش تجارتی اقتصاد ایران نیازمند آزادی عمل است روشن است در حال حاضر اقتصاد ایران اقتصادی بزرگ شده و مخصوصا از نظر حجم معاملات در جایگاه خوبی قرار دارد.

معاون اول رییس‌جمهور با بیان اینکه چشم انداز خوبی را برای ایران در نظر گرفته‌ایم، یادآور شد: ظرفیت نیروی انسانی و فعالان اقتصادی قابل قبولی برای دستیابی به اهداف حضور دارند اما باید از امکانات مناسب و مدرن برخوردار باشند که بتوانند این کارها را انجام دهند.

جهانگیری با اشاره به وضعیت نوسانات ارز در کشور عنوان کرد: همانند هر بخش دیگری توازن منابع و مصارف باید برقرار شود منابع ما عموما از نفت است و همچنین صادرات غیرنفتی که اقلامی در آن نقش عمده و اقلامی سهم کمتر دارند این منابع ارزی کشور در سال گذشته حدود ۹۵ میلیارد دلار بوده و نیازهای اساسی کشور در ادامه راه باید مشخص شود.

وی با بیان اینکه تهیه و واردات کالاهای مصرفی و سرمایه‌ای از جمله نیازهای کشور است، گفت: نیازهایی از جمله تهیه ارز برای بیماران، دانشجویان و سفرهای مردم در نظر می‌گیریم.

جهانگیری با بیان اینکه منابع ما بیش از مصارفمان است، تاکید کرد: اینکه می‌گویند تلاطم ارزی که به وجود آمد منشا اقتصادی ندارد و منشا سیاسی دارد، باید سعی کنیم ثبات اقتصادی در کشور حاکم شود و نرخ ارز و تورم و سود بانکی برای ما قابل پیش‌بینی باشد نه آنکه به تلاطم‌های رو به رشد ختم شود .

معاون اول رییس‌جمهور تصریح کرد: شاخص‌های ما از رشد و ثبات خوبی برخوردار است که این به معنای عدم تغییر نیست بلکه به معنای قابل پیش‌بینی بودن است .

جهانگیری با اشاره به وضعیت سیاسی کشور یادآور شد: ما در یک دوره طولانی در تحریم بودیم و یکی از دلایلی که در اقتصاد مقاومتی اعلام شد و مهمترین پیامی که در مقدمه آن مقام معظم رهبری اعلام کردند این بود که کشور در برابر تکانه‌های بیرونی با ثبات باشد اما اگر کسی بخواهد در گوشه‌ای از دنیا با یک سخنرانی شاخص‌های اقتصادی ما را کم و زیاد کند این نشان از بی‌ثباتی است.

وی با بیان اینکه یکی از اصلی‌ترین تکان‌های بیرونی ما تحریم بود، یادآور شد: ما با برجام بخشی از تحریم‌ها و فشارها را از روی مردم برداشتیم اما مهمترین بخش در نظام بانکی ما این است که بانک‌های ما بتوانند با بانک‌های بین‌المللی کار کنند هر چند که در زمان کنونی هم با خیلی از بانک‌های جهان در ارتباط هستیم.

معاون اول رئیس‌جمهور ادامه داد: نظام بانکی ما پاک و قابل ارائه برای بانک‌های دیگر است اما باید مجموعه قوانینی به وجود آید که بتوانیم در سطح بین‌المللی آن را اعلام کنیم و با همه بانک‌های دنیا ارتباط برقرار کنیم.

جهانگیری با اشاره به لجاجت آمریکایی‌ها با مردم ایران اظهار کرد: از وقتی که رییس‌جمهور جدید آمریکا روی کار آمده مخالفت‌ها بیشتر شده و آمریکا تلاش وسیعی داشت که فضای اقتصادی ایران را تحت تاثیر قرار دهد. یکی از گفته‌های رییس‌جمهور آمریکا این بود که پس از برجام ۱۵۰ میلیارد دلار پول در اختیار ایران قرار گرفت و ایران با این پول در منطقه فعالیت کرد در صورتی که این‌ها پول‌هایی بوده مربوط به ایران که در بانک‌های خارجی مسدود شده بود و با برجام این پول‌ها به ایران بازگشت و میزان آن بسیار کمتر از آن چیزی بود که رییس‌جمهور آمریکا اعلام کرد.

وی اعلام کرد: در این تلاطم‌ها دولت نشان داد چگونه قادر است از این وضعیت خارج شود و ثبات اقتصادی کشور به هم نخورد.

جهانگیری با اشاره به پیش‌فروش سکه گفت: در پیش‌فروش سکه محاسبات ما نشان داد که ۶۵ هزار نفر چندین میلیون سکه خریده بودند طوری‌که افرادی تا ۲۵ هزار سکه نیز میان آنها بود. این نشان می‌دهد عده‌ای در کشور به محض مشاهده تلاطم در بازاری به بهای ضرر به منافع ملی وارد میدان می‌شوند.

وی درباره نرخ اعلام شده گفت: سعی شد در این مساله با مدیریت مناسب کمترین آسیب متوجه فعالان اقتصادی باشد طوری‌که براساس نظریات سازمان‌های بین المللی، خصوصی و خارج از نهاد دولت، نرخ اعلامی به نوعی معدل نرخ‌های اعلام شده خارج از کشور بود و براساس این تصمیم صادرکنندگان و وارد کنندگان باید با این سازوکار اقدام کنند.

وی درباره ضرورت نظارت بر تقاضای ارزی گفت: البته بانک‌مرکزی برنامه‌ای در راستای رصد تقاضاهای ارز داشت تا مقاصد آنها مشخص شود. طوری‌که میلیاردها دلار برای واردات گرفته می‌شد و کالایی به کشور وارد نمی‌شد و این موضوع وجود یک سامانه الکترونیکی برای نظارت را تایید می‌کند.

جهانگیری درباره اهداف اصلی سیاست‌های ارز گفت: هدف اصلی ما هدایت سیاست‌گذاری ارزی است تا واردات کالاها و خدمات از طریق کانال اصلی صورت پذیرد و معلوم شود خرید و فروش ارز با چه هدفی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: دیگر هدف ما مبارزه با قاچاق کالا است که منابع ارزی را دریافت می‌کنند و پرسش اصلی در این موضوع نحوی تامین ارز قاچاق است و نباید فراموش کرد اولویت دولت تامین نیازهای مردم است و رسالت بانک مرکزی هدایت منابع ارزی به سمت کالاهای اصلی است.

جهانگیری افزود: با این سیاست می‌توانیم اطمینان حاصل کنیم که در قبال کالای صادر شده ارزی به چرخه اقتصادی کشور باز می‌شود طوریکه در کشورهای دیگر این‌گونه است و باید سیستمی باشد تا ارز را به چرخه اقتصادی وارد کند.

جهانگیری مهمترین پیام سیاست جدید ارزی را شفافیت دانست و گفت: مهمترین پیام این سیاست شفافیت کامل در عرضه و تقاضای ارز است که در صورت عدم شفافیت، سواستفاده و رانت اتفاق خواهد افتاد.بطوریکه تمامی فعالین اقتصادی طرفدار این شفافیت هستند.البته این سیاست به دلیل اجرای پیش از زمان برنامه ریزی شده و نبود دستورالعمل های و سازو کار لازم با اشکالاتی روبه‌رو بوده است.

وی با اشاره با اشکالات سیاست جدید گفت: شاید افرادی بودند که نیاز واقعی به ارز داشتن و نتوانسته‌اند آن را تامین کنند و یا وارد کننده‌ای که ال‌سی باز کرده و منتظر دریافت ارز بود که ما نتوانستیم آن را تامین کنیم، البته باید در نظر داشت که بانک مرکزی توانست این سیاست را با کمترین اشکالات مدیریت کند.

جهانگیری تصریح کرد: با وجود تبلیغات گسترده در شبکه‌های ماهواره‌ای مبنی بر شکست این سیاست، قطعا این سیاست موفق خواهد بود چون همه نظام در این سیاست اتفاق نظر دارند و دولت از آن عقب نشینی نخواهد کرد.

معاون اول رییس‌جمهور درباره دلارهای خانگی گفت: درباره دلارهای خانوارها هم نظام بانکی باید اطمینان دهد که سپرده‌های ارز را دریافت و سود آن را پرداخت کند و در صورت نیاز اصل سپرده را به‌صورت ارزی بازگرداند. البته در گذشته این اتفاق افتاد و در زمان دریافت اصل سپرده به جای دلار، ریال پرداخت کردند که اطمینان مردم را به عنوان مهمترین سرمایه کشور زیر سوال برد.

جهانگیری با اشاره به عملکرد صرافی‌ها گفت: باید قدر صرافی‌ها را بدانیم چون آنها روزهای سخت بازو و کمک‌رسان دولت بودند و باید با هماهنگی‌های لازم به فعالیت خود ادامه دهند. البته در روند سیاست جدید، سیستم بانکی منابعی را به صرافی‌ها تخصیص خواهد داد که امیدواریم در این تخصیص تبعیضی اعمال نشود.

وی تصریح کرد: ما باید با تمامی ذی‌نفعان اعم از تولید کننده، وارد کننده، صادر کننده و ... در اجرای این سیاست هماهنگ باشیم چون این سیاست در راستای منافع مردم ایران است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • pepero

      این جوک یا مارو گرفتید؟
      کجاش پاک اخه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نظام بانکی ما پاک است جمله از کتاب دولفین ها پرواز می کنند

      • بدون نام

        پاکه مهربان، تمام اختلاسا و دزدیا و وام های میلیاردی کار منه، همه کاره منه

    • رضا

      آره جون خودت

    • تقی رمضانی

      این همه فساد این همه خیانت.پاک یاکثیف !!!!!!!!! کشور را خوردن بردن

    • بدون نام

      یا خداااااا

    • بدون نام

      اگرنظام بانکی ایران پاک است پس چرا هزاران هزارمیلیارد دربانکهااختلاس شده است ....

    • بدون نام

      اره جان اقای سیف

    • بدون نام

      نظام بانکی ما پاک است و اصلا ربا و نزول دیده نمیشود.هیچ اختلاسی هم درکشور نداریم.همه جا گل و بلبل.گوش های مردم مخملی

    • رضا

      ایشون تبلیغات ریاست جمهوری رو از الان شروع کردن

    • بدون نام

      تو راست میگی ما هم خریم...

    • بدون نام

      جهانگیری نه آیت الله جهانگیری

    • بدون نام

      بانکها خیلی پاکن عین قلب من!!!

    • بدون نام

      لعنت به آن روزی که به دنیا آمدی همه مراجع میگن آلوده است شما میگی پاکه

    • بدون نام

      اخه هر وقت تو ادعای میکنی .... چطور میگی بانکامون نظام اسلامی هر وقت تا خرخره تو ربا و نزول هستین و سودای انچنانی میگیرن از مردم

    • بدون نام

      آره خیلی پاک است این اختلاسهای میلیاردی درعربستان صورت میگیردنه ایران

    • بدون نام

      از چ نظر. ربا. اختلاس .وام میلیاردی به اقایان .اذیت مردم بخاطر یک وام ناچیز.شماها حق داریداین جمله را بگید
      چون در همتون در شمال تهران متمرکزید
      اتفاقانظرمردم وحتی برخی مراجع عکس فرمایش شماست.

    • گنگ خواب دیده

      خخخخخخخخخخخ
      اره وجدانن اینو خوب گفتی..خیلی پاکه ممنون ک خندوندیم

    • افشین

      آی زرشک خیلی پاکه که هزاران میلیارد تومان که پولی نیست

    • سهراب

      دانشگاه آزاد هم اسلامی است

    • بی خیال

      اگر وامی بگیری با ۲۰درصد کارمزد(سود)نتوانی سرموعد مقرر اقساط وام را پرداخت کنید علاوه بر ۲۰درصد کارمزد مجدد باید ۶درصد جریمه هم پرداخت کنید که درجمعش میشود ۴۶درصد سود .درهیچ جای دنیا همچین سود ودیرکردی هیچ بانکی نمیگیرد خودم ۲۵میلیون تومان وام گرفتم یک ساله بعد از پانزده ماه اصل پول که ۲۵میلیون تومان وام پرداخت کردم مانده بود فقط سودش که بعد از یک سال ۱۳میلیون و ۸۰۰هزارتومان ازم پس گرفتند تازه سرم کلی منت گذاشتن. این هست بانکداری اسلامی وپاک شما. تمام مدارک این بانک دولتی موجود هست،

      پاسخ ها

      • میلاد

        سلام داداش کاشکی نمیگرفتی آخه اصلا این پول رو نباید وارد زندگی کرد

      • بدون نام

        کدوم منفی داده؟؟؟بنده خدا حرف حق زده،احتمالا از این اوباش اختلاسگر

    • محمود

      بله ... نظام بانکی ما خیلی پاک است ... یک روز برای این پاکی در پیشگاه حضرت حق پاسخگو خواهیم بود

    • بدون نام

      جناب جهانگیری خودت حرفی که میزنی بهش اعتقاد داری یا مردم را چی فرض میکنید؟

    • بدون نام

      خیلی

    • بی نام

      دختری که مادرش ازش تعریف کنه برای دايیش خوبه

    • بدون نام

      خخخخ فقط نزول خوار هستن و گرنه پاکی شون شکی نیس ضمنا اختلاس گرهم من هستم

    • بدون نام

      مگر اینکه الان طهارت گرفته باشد والا تا حالاکه گند زدنند

    • بینام

      پاااااک؟؟؟؟

    • بدون نام

      جوک گفتن جناب جهانگیری، نظام بانکی تا گردن تو فساده، ما رو خر فرض کردی یا ....

    • بدون نام

      پس این فساد و اختلاس و رو فضایی ها به بار آوردن؟

    • بدون نام

      یا جل الخالق

    • بدون نام

      ماشاءالله به این پاکی

    • حسین

      بعد از این دروغ به اسمان مینگرم و میگویم اینا کی هست

    • بدون نام

      اره خیلی یییییییییی

    • بدون نام

      اره تازه از حمام در امده پاک پاکه
      تو خوبی

    • حمید وفا

      بله پاک پاکه از خلاقیت از مدیریت پولی از نواوری پاک پاکه از خدمات دهی مناسب به مردم پاکه از وامهای بدون ربا پاکه از جریمه های معقول دیر کردها اره بنده خدا جهانگیری درست میگه پاکه پاک!!!!

    • بدون نام

      مثل این گفته که بگه گوشت گراز حلال است

    • بدون نام

      معلومه باتایدشستینش که میدرخشد

    • مریم

      واقعا خودتون رو زدید به اون راه ؟ مردم رو چی فرض کردی ؟ خودتی

    • بدون نام

      آره‌خیلی‌پاکه‌‌فقط‌نزولخواره

    • ح

      خیلی

    • بدون نام

      هورا ....هورا ...هورا !!!!

    • بدون نام

      بله کاملا صحیح است اما..اما...باورکردنی نیست.

    • کاردوک

      راست میگه هم سود بانکا پاکه،هم نوع وام دادنشون پاکه ،هم نوع رابطه هاشون پاکه . کلا پاکه دیگه.جهانگیری که الکی.حرف نمیزنه ،تا حالا ازش دروغی چیزی شنیدید

    • بدون نام

      هیچ کس نمیگه آبم گل آلوده

    • بدون نام

      حاحاحاحاحا خیلی هم پاک هست

    • بدون نام

      از پاک هم یه چیز بالاتره وقتی با خدا همیشه در حال جنگه وقتی توی قران ربا خواران رو دشمن اصلی خدا میدونه شما باید هم بگین پاک واقعا با چه رویی

    • حمزه

      نه بابا اینو خودت تنهایی کشف کردی

    • بدون نام

      دروغ است

    • بدون نام

      خییییییییییلی

    • بهزاد

      دکتر جان شما چرا توهم زدی

    • بدون نام

      اقای جهانگیری معلومه هیچ اختلاسی دربانکها نمیشه فقط اشتباهی برمیدارن ونمیزارن سرجاش

    • یک ایرانی

      آقا جهانگیری و تیم محترم مثلا اصلاحطلب!!!روی اصولگرا و الاخصوص احمدینژاد رو سفید کردین!!!خخخخخ جک ماه بود!!ماشاالله کارتون فقط جک گفتنه

    • بدون نام

      تو نگی کی می خواد تعریف گنه ! آقا مهدی

    • بدون نام

      هااااا تو که راست میگی !

    • بدون نام

      باید این کار و بکنیم. باید اون کار رو بکنیم. ...... شما الان باید بگید این کار رو کردیم . اون کار رو کردیم

    • دیدگاه

      اره پاک پاکه .
      ربا هم نداره اصلا .
      نزول خونه است بنده خدا
      ریال به ریالش حرومه .
      ,,,,,

    • بدون نام

      همه اش از هم دیگه تشکر میکنن

      اقتصاد عام خراب است درست که ما شناور روی خط فقر داریم با هزار خودکشی از پس خود مون بر مییایم اما مردم زیر خط فقر اکثریت جامعه را تشکیل میدن و همون هایی هستن که رای دادن

    • بدون نام

      اره ماشالا علی برکت الله خیلی پاکه

    • مهدی اقلید

      پاک چه پاکی!!!!!!!لابد اینهمه دزدی تو خونه خالمون میشه هرکی که دستش بجایی میرسه براهفت پشتش داره میبره

    • بدون نام

      از میزان اختلاس و بالا کشیدن پولهای مردم و سودهای کلان وامهای بانکی مخصوصا وام مسکن واقعا پی به پاکی این نظام بانکی میشه برد

    • بدون نام

      البته بستگی داره که لغت « پاک» را چه تعریف کنیم.

    • بدون نام

      عاااالی بوووود :)))))))))))))))

    • بدون نام

      حرف مفت میزنه 3000 میلیارد اختلاس نشانه پاکیه ؟؟؟؟

    • بدون نام

      هیچ ماست بندی نمیگه ماستم ترشه

    • کاوشگر فضایی

      فقط اختلاس ها کار من بوده !

    • م.ص.

      به به شما دیگه چرا اقای جهانگیری؟
      پس اینهمه اختلاس و اینهمه پولهایی که از بانکها یعنی از سپرده های مردم با دوز و کلک دریافت کردند و پس ندادند معنیش چیست؟!!!

    • کارمند

      بهتر بود میگفت منابع ارزی ما از ارز و پول پاک است

    • بدون نام

      بله خیلی پاکه یه روز رفته بودم بانک ملت یه پسر جوان اومده بود بانک به خاطر اینکه پدر جانبازش چند میلیون تومن قسط رو بعد از سررسید وام نداده بود براش حکم جلب گرفته بودن پسره چندروز فرصت میخواست کارمند بانک میگفت نمیشه پدرت چون یررسید وام رسیده وپدرت تسویه نکرده بدهکار بانکی محسوب میشه فقط موندم چرا بدهکارهای بانکی چندصدمیلیاردی رو کسی دستگیر نمیکنه

    • بدون نام

      در جواب کل پستهایی که تا الان داده شده باید گفت جهانگیری صد در صد درست گفته ،ایشان گفته بانکها پاک هستند یعنی هیچ موجودی نداره پاک پاک ،خب حالا این پاکی از کجا آمده از بودجه های شفاف نهادها وارگانهای خاص و.....،راست گفته بانکها از موجودی پاک پاک هستند!!!!.....وخوشی زده زیر دلمان وای ما چقدر خوشبختیم خدایا این خوشی را از ما نگیر!!!!

    • v

      خدا امثال شمارو ازمون نگیره ک بساط خنده ما هستید خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        و گریه البته

    • بدون نام

      ای بی خبر ....آخه ناسلامتی.معاون اولی...تمام دزدیها بوسیله بانک.وکله گندها.شده.خیلی.بدبختیها کشیدیم.ازدست شماها.

    • محسن

      هر چیزی ممکنه پاک باشه الا بانکداری

    • بدون نام

      موهای کلمه پاکی ریخت ...(منظور پش...اشه)

    • دانیال

      از سر ناچاری و بدبختی و بدهکاری و بچه مریض رفتم ۸ میلیون وام گرفتم باید ۱۲ میلیون پرداخت کنم این ۴ میلیون چیه ؟؟؟ ربا نیست ؟؟ خود من هم گنه کارم. ...

    • بدون نام

      این حرفتون توهین به شعور مردمیه که تو این سیستم بانکداری صدمه ها خوردن
      چرا با اعصاب مردم بازی می کنید آقای جهانگیری

    • بدون نام

      اره جون خودت به پاکی خودت.

    • بدون نام

      مثل جيب اغلب مردم

    • فرهاد

      صلوات

    • دراکولا تا به تا

      پاك مثل دولت پاك محمود احمدي نژاد!

    • بدون نام

      جهانگیر عزیز میخوام بگم بیدار شو........
      ولی آدمی که خودشو زده به خواب مگه میشه بیدار کرد
      ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دروغ نمیگم که سانسورکردی
        آدما اصولا صبح بیدار میشن

    • Ali

      شکر خدا خزانه هم پاکه پاکه . کف زمینش برق میزنه

    • -

      آره جون ع...

    • منتظر

      از لحاظ بهداشتی بله پاک است .
      از دید اسلام و فقه شیعه رباه رباه نجس نجس هست اسحاق خان .

    • بدون نام

      نظام بانکیه کفار فاسدو کثیف و شیاطین خبیث و خونخوار متجاوز و جهنمیان غربی بسیار از نظام بانکی اسلامی ما پاکتره

    • بدون نام

      یه بچه اختلاسگر داره منفی میده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        :D

    • بدون نام

      از الان آقای جهانگیری بخدا رای آوردی

    • ناشناخته

      از آمار اختلاس‌ها و رشوه روسای بانکها معلومه.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج