جاباما
۷۰۷۵۲۲
۳ نظر
۵۱۴۲
۳ نظر
۵۱۴۲
پ

سالن‌های روباز و تماشایی کنسرت در سراسر دنیا

طرفداران موسیقی اغلب به صدا و نزدیکی به صحنه اهمیت می‌دهند، اما به محیط اطراف به اندازه موسیقی توجهی ندارند. اما گاهی اوقات محیط اطراف صحنه به اندازه اجرای نمایش یا موسیقی تماشایی و خیره کننده است.

برترین‌ها : طرفداران موسیقی اغلب به صدا و نزدیکی به صحنه اهمیت می‌دهند، اما به محیط اطراف به اندازه موسیقی توجهی ندارند. اما گاهی اوقات محیط اطراف صحنه به اندازه اجرای نمایش یا موسیقی تماشایی و خیره کننده است، مثل این سالن‌های رو باز که منظره شگفت انگیز و طبیعت اطراف بخش مهمی از تجربه کنسرت را تشکیل می‌دهند. آرزوی هر کسی است که در این سالن‌های جنگلی، ساحلی یا حتی کوهستان موسیقی را اجرا یا تماشا کند. در این جا با برخی از زیباترین سالن‌های کنسرت رو باز آشنا می‌شوید که با مناظر طبیعی شگفت انگیز احاطه شده اند.

تئاتر ساحلی جونز (Jones)، نیویورک

این آمفی تئاتر ۱۵۰۰ نفره اولین بار در سال ۱۹۵۲ در لانگ آیلند افتتاح شد و طراحی آن طی چند دهه تغییر کرده است. در ابتدا صحنه نمایش روی آب بود و اجراکنندگان باید با قایق به آنجا می‌رفتند. بخش‌هایی از مجموعه به معنای واقعی کلمه شناور بود. ساحل جونز نقش مهمی در حرفه برخی از ستاره‌های آمریکا داشته است. جیمی بافت (Jimmy Buffett) و اروسمیث (Aerosmith) بیش از ۲۰ بار در این مکان اجرا کردند. برخی از مشهورترین نام‌ها در موسیقی پاپ و راک تابستان‌ها در این سالن اجرا می‌کنند. منظره پانورامای مشرف به خلیج زاکس، پارک ایالتی و ساحل ماسه‌ای جزیره جونز یکی دیگر از دلایل سفر به اینجاست.

سالن‌های روباز و تماشایی کنسرت در سراسر دنیا

آمفی تئاتر رد راک (Red Rock)، کلرادو

این سالن آگوستیک فوق العاده‌ای برای کنسرت دارد. اولین اجرای این سالن در سال ۱۹۰۶ برگزار شد و بیتلز (Beatles)، تام پتی (Tom Petty) و بسیاری از گروه‌های مشهور دیگر در آن اجرا کرده اند. اجرا‌های اوایل قرن بیستم روی یک صحنه موقتی انجام می‌شد و خود آمفی‌تئاتر در سال ۱۹۴۱ افتتاح شد. این سالن علیرغم شهرتش نسبتا کوچک است و تنها ۹۵۰۰ صندلی دارد. منظره سینمایی اطراف آن به راحتی از ارتفاع ۱۹۸۰ متری قابل مشاهده است. بازدید از این مرکز رایگان و برای عموم آزاد است.

سالن‌های روباز و تماشایی کنسرت در سراسر دنیا

آمفی تئاتر گورج (Gorge)، واشنگتن

آمفی تئاتر گورج در سال ۱۹۸۶ افتتاح شد و در فاصله ۲۵۰ کیلومتری سیاتل قرار دارد. این سالن را خوش منظرترین سالن کشور می‌نامند. این تئاتر مشرف به رودخانه کلمبیا و دامنه کوه قرار دارد. اغلب از این سالن برای برگزاری فستیوال‌های چند روزه برگزار می‌شود و طرفداران می‌توانند در اردوگاه‌های مجاور سالن اقامت کنند.

سالن‌های روباز و تماشایی کنسرت در سراسر دنیا

هالیوود بول (Hollywood Bowl)، کالیفرنیا

هالیوود بول در لس آنجلس شاید به اندازه آمفی تئاتر‌های دیگر زیبا نباشد، اما قطعا مشهورتر است. تابلوی هالیوود به آسانی در پس زمینه مشخص است. کلمه «bowl» به گودی طبیعی اشاره دارد که در دهه ۱۹۲۰ این سالن در آن ساخته شده است. گنجایش فعلی این آمفی‌تئاتر ۱۸۰۰۰ نفر است، اما در سال‌های اولیه مخاطبان بسیار کمی روی نیمکت‌های موقتی می‌نشستند و اجرا‌ها را تماشا می‌کردند. ستاره‌های موسیقی مثل رولینگ استونز (Rolling Stones)، لوئیس آرمسترانگ (Louis Armstrong)، التون جان (Elton John) و دورز (Doors) بخشی از تاریخ این آمفی تئاتر هستند.

سالن‌های روباز و تماشایی کنسرت در سراسر دنیا

پاویلیون راوینیا پارک (Ravinia Park)، ایلینوی

راوینیا پارک میزبان قدیمی‌ترین فستیوال موسیقی فضای باز آمریکا است. فستیوال راوینیا که تابستان‌ها برگزار می‌شود اولین بار در سال ۱۹۰۵ برگزار شد. در طول تابستان چادر‌های مختلفی در فضای سبز ۱۴ هکتاری آن برپا می‌شود، اما صحنه اصلی یک پاویلیون ۳۴۰۰ نفره است، یک تئاتر روباز که در آن هم روی صندلی و هم روی چمن می‌توانید بنشینید. شرکت کنندگان اغلب ترجیح می‌دهند روی چمن‌ها بنشینند و به موسیقی گوش دهند. ارکستر سمفونیک شیکاگو به طور مرتب در این فستیوال شرکت می‌کند.
سالن‌های روباز و تماشایی کنسرت در سراسر دنیا
پارک ملی ولف ترپ (Wolf Trap)، ویرجینیا
معمولا در پارک‌های ملی کنسرت برگزار نمی‌شود، اما یکی از رویداد‌های اصلی پارک ملی ولف ترپ در ویرجینیا کنسرت است و در حال حاضر تنها پارک ملی برای اجرای نمایش‌های هنری است. صحنه اجرای اصلی یک فضای نیمه پوشیده است که ۷۰۰۰ نفر گنجایش دارد. نیمی از شرکت کنندگان در فضای سرپوشیده و نیمی‌ دیگر روی چمن‌ها می‌نشینند. اجرا‌ها شامل اپرا، فستیوال موسیقی محلی، باله، جاز و سمفونی می‌شود.

سالن‌های روباز و تماشایی کنسرت در سراسر دنیا

آمفی تئاتر میشکاوا (Mishawaka)، کلرادو

یکی از خودمانی‌ترین سالن‌های این مطلب، آمفی‌تئاتر میشکاوا در کلرادو است. شاید این آمفی تئاتر دورافتاده به نظر برسد، اما بیش از یک قرن است که میزبان کنسرت‌ها در ساحل رودخانه است. اولین اجرا در سال ۱۹۱۶ برگزار شد. این اجراها روی یک صحنه نمایش کوچک شبیه کلبه اجرا می‌شوند و کوه‌ها و رودخانه به وضوح در پس زمینه دیده می‌شوند. میشکاوا یک رستوران هم دارد و علیرغم موقعیت روستاییش گروه‌ها و ستاره‌های بزرگی را جذب می‌کند.

سالن‌های روباز و تماشایی کنسرت در سراسر دنیا

تنگلوود (Tanglewood)، ماساچوست

تنگلوود یک سالن موسیقی در ماساچوست است که از دهه ۱۹۳۰ ارکستر سمفونیک بوستون در آن برگزار می‌شود. به خاطر تاریخچه و برنامه‌های آموزشی موسیقی، اغلب موسیقی کلاسیک در این سالن برگزار می‌شود. هرچند میزبان کنسرت‌های پاپ، جاز و محلی هم بوده است. تنگلوود هم قسمت سرپوشیده و هم روباز دارد.

سالن‌های روباز و تماشایی کنسرت در سراسر دنیا

امپایر پولو گراند (Empire Polo Ground)، کالیفرنیا

همان طور که از نامش پیداست مسابقات چوگان هم در این مکان برگزار می‌شود. از دهه ۱۹۹۰ این سالن میزبان فستیوال موسیقی و هنر دره کواچلا (Coachella) و استیجکوچ (Stagecoach) بوده است. کواچلا یکی از مشهورترین و بهترین فستیوال‌های جهان است که از سال ۱۹۹۹ در آن برگزار می‌شود.
سالن‌های روباز و تماشایی کنسرت در سراسر دنیا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جالبه که همگی تو آمریکا هستن!...چقدر این یانکی ها اهل گناه هستن آخه!

    • زهرا گل

      ما هیچ ما نگاه

    • هورا

      این جا تو سالن هم نمیشه دید هی عجب دنیایه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج