۷۰۷۷۱۹
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

ادای احترام یک جشنواره به «میلوش فورمن»

جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری پنجاه‌وسومین دوره خود را با نمایش فیلمی از «میلوش فورمن» کارگردان بزرگ و تازه درگذشته سینمای جهان آغاز می‌کند.

خبرگزاری ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر: فیلم «عشق‌های یک بلوند» ساخته «میلشو فورمن» در سال ۱۹۶۵ که یکی از مهم‌ترین آثار موج نو سینمای چک محسوب می‌شود روز ۲۹ ژوئن و در افتتاحیه پنجاه‌وسومین جشنواره فیلم کارلووی‌ واری به روی پرده می‌رود.

ادای احترام یک جشنواره به «میلوش فورمن»

این فیلم کلاسیک درباره زنی جوان است که در شهری که مردان بسیار کمی دارد در جست‌وجوی یک عشق است. این فیلم در سال ۱۹۶۶ نامزد بهترین فیلم خارجی‌زبان جوایز سینمایی اسکار بود.

علاوه بر نمایش فیلم «عشق‌های یک بلوند» در افتتاحیه، جشنواره کارلووی واری برنامه‌های متنوعی را برای ادای احترام به یکی از بزرگ‌ترین کارگردانان تاریخ معاصر تدارک دیده که آن جمله می‌توان به برگزاری یک کنسرت از سوی ارکستر سمفونی ملی چک در شب افتتاحیه و اجرای موسیقی معروف‌ترین فیلم‌های «فورمن» از جمله «والمونت»، «آمادئوس» و «فایرمن بال» اشاره کرد.

«میلوش فورمن» که چند روز پیش و در سن ۸۶ سالگی درگذشت، متولد ۱۸ فوریه ۱۹۳۲ در چک است. وی پیش از ورود به هالیوود و ساخت فیلم‌های معروفی چون «پرواز بر فراز آشیانه فاخته» و «آمادئوس» که هر دو چندین جایزه اسکار گرفتند، یکی از سینماگران کلیدی موج نو سینمای جمهوری چک بود.

«یری بارتوشکا» دبیر جشنواره کارلووی واری گفت: اعتبار «میلوش فورمن» در دهه ۱۹۹۰ میلادی کمک زیادی به ما کرد تا بتوانیم میهمانان سرشناسی چون «مایگل داگلاس» و «وودی هارلستون» را به جشنواره بیاوریم و حضور او اعتباری بین‌المللی به این رویداد سینمایی بخشید. او نه تنها یک فیلمساز عالی بود بلکه یکی از دوستان فوق‌العاده جشنواره کارلووی واری محسوب می‌شد، بنابراین ما تصمیم گرفتیم از وی از طریق فیلم‌هایش یاد کنیم؛ فیلم‌هایی که در واقع نمادهای او هستند.

جشنواره «کارلووی واری» که از سال ۱۹۴۶ آغاز به‌ کار کرده و مهمترین جشنواره‌ اروپای مرکزی و شرقی به شمار می‌رود، هرساله در شمال‌غربی کشور جمهوری چک برگزار می‌شود.

پنجاه و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری از تاریخ ۲۹ ژوئن تا ۷ جولای (۸ تا ۱۶ تیر) در کشور جمهوری چک برگزار شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج