جاباما
۷۰۷۷۸۶
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

واکنش مهمان خارجی فجر جهانی به «لوور»

فیلمسازان خارجی سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر با همراهی شادمهر راستین مدیر باشگاه جشنواره از موزه ملی ایران، نمایشگاه «لوور در تهران» و عکس‌های عباس کیارستمی از موزه لوور، دیدن کردند.

خبرگزاری ایسنا: مهمان های خارجی سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر دوشنبه ۳ اردیبهشت در پنجمین روز از این جشنواره با همراهی شادمهر راستین مدیر باشگاه جشنواره جهانی فیلم فجر، احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران، احمد محیط طباطبایی رییس ایکوم ایران، علیرضا تابش مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی از موزه ملی ایران و همچنین نمایشگاه «لوور در تهران» این موزه و عکس های عباس کیارستمی از موزه لوور دیدن کردند.

بخش مورد توجه مهمانان خارجی در این بازدید، عکس های زنده‌یاد عباس کیارستمی کارگردان ایرانی از موزه لوور بود.

چچیلیا مانیینی یکی از چهره‌های تاریخ سینمای ایتالیا و هنرمند پیشگام در عکاسی و سینمای مستند که با پیر پائولو پازولینی کارگردان ایتالیایی همکاری داشته است درباره این بخش از نمایشگاه گفت: زمانی که به دیدن موزه لوور رفتم شگفت زده شدم و امروز نیز با دیدن عکس های عباس کیارستمی از موزه لوور دوباره شگفت زده شدم.

این عکاس قدیمی سینمای ایتالیا که با فدریکو فلینی فیلمنامه نویس و کارگردان ایتالیایی همکاری داشته است درباره زنده یاد عباس کیارستمی عنوان کرد: کیارستمی نه تنها یک فیلمساز بزرگ بود که هنرمند عکاسی با زاویه دیدی تازه نسبت به هر واقعیتی بود، تا جایی که میتوانم بگویم از دریچه عکسهای او موزه لوور را با نگاهی متفاوت دیدم.

احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران هم بازدید فیلمسازان خارجی از موزه ملی در حاشیه سی و ششمین جشنواره جهانی فیلم فجر را اتفاقی ارزشمند دانست.

وی افزود: برای من بسیار عجیب بود که چرا این فیلمسازان خارجی که تعداد زیادی از آنها احتمالا موزه لوور را دیدهاند، بازهم علاقه‌مند به دیدن بخش منتخب آثار موزه لوور در ایران هستند، که همراهی با آنها من را متوجه این موضوع کرد که آنها بیش از همه مشتاق دیدن عکسهای «عباس کیارستمی» بودند.

این عضو شورای شهر تهران درباره اهمیت برگزاری جشنواره جهانی فیلم فجر عنوان کرد: جشنوارهها فضای مناسبی برای ارتباط فرهنگی بین سینماگرها برای به دست آوردن زبان مشترک در حوزههای انسان دوستی است. با به وجود آوردن چنین بسترهایی، سینماگرها میتوانند از طریق فرهنگ هایشان با همدیگر ارتباط برقرار کنند.

احمد محیط طباطبایی رییس ایکوم ایران هم با بیان اینکه برنامهریزی برای بازدیدهای شبانه از موزه موجب میشود تا به موزههای زنده که چشم انداز ایکوم در جهان است دست پیدا کنیم، اظهار امیدواری کرد چنین بازدیدهایی ادامه پیدا کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج