جاباما
۷۰۷۷۹۷
۲ نظر
۵۰۲۰
۲ نظر
۵۰۲۰
پ

سگ و گربه‌هایی که اینفلوئنسر‌های اینستاگرام شدند!

چه بخواهیم چه نخواهیم، این روزها حیوانات بر اینترنت حکمرانی می کنند. حالا مهم ترین اصل تبدیل شدن به یک سلبریتی مجازی یا به قول دهه هفتادی ها شاخ مجازی، خریدن یک حیوان خانگی خوش عکس جذاب است؛ به خصوص گربه. بچه گربه اگر باشد، بیشتر خریدار دارد.

هفته نامه چلچراغ: چه بخواهیم چه نخواهیم، این روزها حیوانات بر اینترنت حکمرانی می کنند. حالا مهم ترین اصل تبدیل شدن به یک سلبریتی مجازی یا به قول دهه هفتادی ها شاخ مجازی، خریدن یک حیوان خانگی خوش عکس جذاب است؛ به خصوص گربه. بچه گربه اگر باشد، بیشتر خریدار دارد. همیشه یک عده کاربر هستند که دوست دارند مراحل بزرگ شدن جانور بانمک محبوب شان را از راه دور، لحظه به لحظه دنبال کنند.

تا این جای کار ایرادی ندارد، مشکل از آنجایی شروع می شود که حیوان به فرزندی پذیرفته شده آنقدر طرفدار پیدا می کند که قرار می شود در دنیای مجازی راه خود را از صاحبانش جدا کند و مستقل از آنها در یک پیج شخصی به زندگی و فعالیت (!) ادامه بدهد. البته برای حیوان خانگی بخت برگشته، استقلال تا ابد معنایی ندارد. لحظه لحظه زندگی اش حالا زیر ذره بین هزاران فالوئر است که به او دیکته می کنند کجا برود، چه بخورد، کجا بخوابد و حتی چه بپوشد!

سگ و گربه‌هایی که اینفلوئنسر‌های اینستاگرام شدند!

قلعه حیوانات

تعداد قابل توجهی از حیوانات خانگی این روزها اکانت فیس بوک، اینستاگرام، یوتیوب و حتی توییتر دارند. صاحبان این حیوانات ساعت ها وقت صرف به روزرسانی پیج های ساختگی آنها می کنند و آنقدر در این کار سنگ تمام می گذارند که گاهی تعداد دنبال کننده های این اکانت های ساختگی، از آدم های مشهور واقعی هم بیشتر می شود. فعالیت این پیج ها به انتشار چند عکس و فیلم محدود نمی شود. گردانندگان این پیج ها از زبان حیوانات خانگی شان با فالوئرها ارتباط برقرار می کنند، به کامنت ها جواب تمی دهند، لایک می کنند و به معنای تواقعی کلمه در دنیای مجازی مشارکت فعال دارند.

حیوانات پرطر فدار مجازی که پیج های شخصی دارند، به سگ و گربه خلاصه نمی شود. لاک پشت، مار، راکون، سنجاب، جوجه تیغی و هر جنبنده عجیب و غریبی که فکرش را بکنید. این روزها در دنیای مجازی برای خودشان پیج های مستقل دارند. بعضی از این پیج ها در حد یک پیج معمولی با طرفدارانی در حد دوست و آشناهای صاحبان این جانوران باقی می ماند؛ فالوئرهایی که اغلب آنها هم احتمالا به خاطر رودربایستی با آشنایان شان آنجا هستند. بخت تعداد زیادی از جانوران اما بلند است. در دنیای مجازی برای خودشان بروبیایی دارند. صدها هزار نفر هر روز پیج های شان را چک می کنند تا کوچک ترین اتفاق های زندگی شان را هم از دست ندهند، اتفاق هایی که البته در بهترین حالتت به خرید یک لباس جدید برای حیوان بخت برگشته یا یک شیرین کاری تازه خلاصه می شود، نه بیشتر.

پیج های بعضی از این حیوانات خانگی آن قدر طرفدار دارد که برای صفحه هایشان با تعرفه های بالا آگهی می گیرند و مقدار قابل توجهی پول به جیب صاحبان شان سرازیر می کنند. روزنامه سان در گزارشی نوشته که بعضی از حیوانات مشهور برای انتشار هر پست حدود ۷۵۰۰ یورو دستمزد می گیرند. بر اساس این گزارش، هر حیوانی که در اینستاگرام بیش از ۱۵۰ هزار فالوئر داشته باشد، برای هر پست حداقل سه هزار یورو دستمزد می گیرد.

سگ و گربه‌هایی که اینفلوئنسر‌های اینستاگرام شدند!

همه چیز از یک گربه شروع شد

این طور که می گویند ماجرای محبوبیت فیلم و عکس های حیوانات با یک عکاس بریتانیایی به نام هری پوینتر شروع شده است. (البته این عکاس هیچ ربطی به جادوگر مشهور، هری پاتر، ندارد!) او اولین کسی بود که از گربه ها در موقعیت های غیر مرسوم عکاسی کرد. پوینتر کشف کرد که گربه ها استعداد عجیبی در بیان احساساتی شبیه به عواطف انسانی دارند و به تصویر کشیدن این احساسات در موقعیت های مختلف، می تواند برای مخاطب جذاب باشد.

این عکاس جریانی را به راه انداخت که بعدها توسط عکاس های دیگری هم دنبال شد. این موضوع با گربه ها شروع شد، اما به گربه ها محدود نشد. به تدریج عکاسی و تصویربرداری از انواع حیوانات خانگی در میان مردم عادی هم رواج پیدا کرد. طبق آمارهای منتشر شده، ویدیوهای حیوانات حالا جزو پربازدیدترین ویدیوهای یوتیوب هستند و به راحتی آب خوردن، وایرال می شوند.

که چنین خوب چرایی؟

گابریل مدروس، کارشناس برجسته روابط عمومی، می گوید که در حال حاضر از هر 10 حیوان خانگی در آمریکا، یکی در شبکه های اجتماعی پروفایل دارد. او همچنین اشاره کرده که شبکه های اجتماعی مناسب ترین بستر برای ارتباط برقرار کردن میان علاقه مندان حیوانات خانگی و تبادل اطلاعات در این زمینه است. پژوهشی که توسط دانشگاه لیدر انجام شده نشان می دهد که اغلب کاربران شبکه های اجتماعی وقتی غمگین هستند، یا احساسات منفی را تجربه می کنند. از تماشای ویدئوها و عکس های حیوانات لذت می برند.

تقریبا همه شرکت کنندگان در این پژوهش اعلام کرده اند که تماشای ویدیوهای حیوانات برای شان خوشایند است. حتی وقتی این حیوانات هیچ کار خاصی انجام ندهند. این مسئله باعث شده که برندهای بزرگ در تبلیغات شان از حضور حیوانات استفاده کنند. پژوهش ها نشان داده تبلیغاتی که با حضور حیوانات در فضای مجازی منتشر می شود، کاربران بیشتری را درگیر می کند و اثربخشی بیشتری در پیشبرد فروش دارد. آژانس های تبلیغاتی حالا بر این باورند که حضور حیوانات خانگی در آگهی تبلیغاتی فضای مجازی، وایرال شدن ویدیوها را تضمین می کند. برندهای بزرگی مثل گوگل، دایسون و نیکون تا به حال از این نوع تبلیغات استفاده کرده اند و نتایج مطلوبی گرفته اند.

سگ و گربه‌هایی که اینفلوئنسر‌های اینستاگرام شدند!

گربه به جای کیم کارداشیان!

محبوبیت اینفلوئنسرهای غیر آدمیزاد آن قدر زیاد شده که حالا در بعضی شهرها مثل نیویورک، آژانس های تبلیغاتی خاصی ویژه حیوانات راه اندازی شده است. همین طور پیش برود، احتمالا بچه گربه ها جای کیم کارداشیان ها را می گیرند و با دستمزد خیلی کمتر، اثرگذاری بیشتری برای آگهی دهنده ها دارند. مزیت دیگر حیوانات اینفلوئنسر این است که برندها دیگر نیاز نیست چهارچشمی مراقب کوچک ترین رفتارها و اظهارنظرهای سلبریتی های طرف قراردادهای تبلیغاتی شان باشند تا یک وقت برای شان گران تمام نشود. حیوان زبان بسته برخلاف آدم های مشهور، گوش به فرمان صاحبش فقط تبلیغ می کند، بدون چانه زنی، بدون دردسر و ادا و اصول.

این که چطور شده که حیوانات خانگی چنین جایگاه مهمی در زندگی روزمره آدم های تنهای امروزی پیدا کرده اند، مهم نیست. آنچه اهمیت دارد، موج گسترده حضور حیوانات زبان بسته در شبکه های اجتماعی است؛ با سر و شکل آراسته و اغلب در موقعیت های عجیب و غریب که طبیعتا خوشایند حیوان بخت برگشته نیست.

تبدیل شدن حیوان های خانگی به مدل های تبلیغاتی و استفاده ابزاری از آنها برای کسب محبوبیت و شهرت اگر مصداق بارز حیوان آزاری نباشد، لااقل از انسانیت به دور است. حالا باز برویم و به تماشای ویدیوهای حمام کردن گربه های خانگی و عینک زدن و لباس پوشیدن شان ادامه بدهیم؛ جانورانی که دیگر از جانور بودن چیزی یادشان نمانده و آلت دست آدم هایی شده اند که می خواهند به هر قیمتی شده محبوب شوند.

سگ و گربه‌هایی که اینفلوئنسر‌های اینستاگرام شدند!

جانورانی که شاخ های دنیای مجازی شدند!

چند سال پیش اگر می شنیدیم روزی می رسد که تعداد فالوئرهای جانوران از فالوئرهای خبرگزاری های بزرگ و سلبریتی های سرشناس بیشتر می شود، باور نمی کردیم. حالا اما این اتفاق، یک اتفاق ساده دنیای مجازی است که به آتسانی از کنارش می گذریم. در ادامه به تعدادی از جانوران مشهور دنیای مجازی اشاره می کنیم که آدم حسابی های دنیای مجازی به گرد پای شان هم نمی رسند.

ارتش ساکز

Sockington گربه مشهور توییتری حالا بیش از یک میلیون و 500 هزار دنبال کننده دارد. این گربه معمولی که متعلق به یکی از چهره های سرشناس اینترنتی به نام جیسون اسکات است، فالوئرهای خود را «ارتش ساکر» می نامد. تعداد دنبال کننده های این گربه، حالا از فالوئرهای شبکه ورزشی محبوب ESPN هم بیشتر است.

فرار بزرگ مار کبری

یکی از شاخ های مجازی، یک مار کبری است با 300 هزار فالونئر توییتری! چند وقت پیش، یکی از مرگبارترین مارهای دنیا از قفسش در باغ وحش برانس فرار کرد. در حالی که رسانه ها بابت این اتفاق اظهارنگرانی می کردند، یک نفر به فکرش رسید یک اکانت توییتری برای این مار مشهور درست کند. این اکانت در کمتر از یک هفته، 200 هزار فالوئر پیدا کرد. مار کبری را دوباره به قفسش برگرداند، اما داستان های اکانت توئیتری و فرار رویایی مار همچنان ادامه پیدا کرد. تعداد فالوئرهای این مارگیری از کانال خبری بی بی سی هم بیشتر است.

جذابیت مرگبار گربه ژاپنی

مارو یک گربه اسکاتیش نر است که در ژاپن زندگی می کند. پیج یوتیوب این گربه بیش از 140 هزار دنبال کننده دارد و ویدیوهایش بیشتر از 108 میلیون بار دیده شده است. واقعا نمی شود گفت چه چیز این گربه با باقی گربه ها متفاوت است که این همه طرفدار پیدا کرده. تعداد طرفداران او در یوتیوب از مجموع دنبال کننده های پیج های CNN، فاکس نیوز و نیویورک تایمز هم بیشتر است.

رقابت سگ بانمک با سلبریتی ها

بوو محبوبترین سگ شبکه های اجتماعی است. یک سگ پشمالوی پومرانیا که دوست دارد عینک آفتابی بزند و کت و شلوار بپوشد. این سگ در فیس بوک بیشتر از 1.3 میلیون طرفدار دارد. مقایسه طرفداران بوو با مجله محبوب پیپل ینشان می دهد که کاربران فیس بوک بیش از آن که دوست داشته باشند اخبار و شایعه های مربوط به سلبریتی ها ترا در مجله پیپل بخوانند، ترجیح می دهند عکس های بانمک بوو را تماشا کنند.

مورد عجیب سگ زوکربرگ

چندان باعث تعجب نیست که سگ مارک زوکربرگ، مالک فیس بوک، در شبکه اجتماعی فیس بوک تعداد زیادی هوادار داشته باشد. تعداد هواداران بیست (Beast)، سگ زوکربرگ، حالا از هواداران فیس بوکی مجله مشهور فوربس هم بیشتر شده است. صدها هزار نفر روزانه عکس های پیاده روی های این سگ را تماشا می کنند و با شیرین کاری هایش در دفتر شرکت فیس بوک سرگرم می شوند. شاید وقت آن رسیده که فوربس نام این سگ را در لیست 400 نفره چهره های مهم سال جای بدهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      نمی شد عکسشونم میزاشتید؟؟

    • بدون نام

      به حیووناشون هم اهمیت میدن
      ای خدددددا.....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج