جاباما
۷۰۷۸۴۵
۵۰۱۸
۵۰۱۸
پ

جایگزین جاسوس‌های آمریکایی با هوش مصنوعی

در عصر اطلاعات و تکنولوژی، استفاده از انسان به عنوان جاسوس، آن هم به شکل سنتی‌اش، کمی دور از ذهن و عجیب به نظر می‌رسد. آژانس اطلاعاتی ایالات متحده یعنی سازمان سی‌آی‌ای (CIA) هم از این موضوع خبر دارد و در همین راستا، می‌خواهد سراغ ماشین‌ها برای انجام کارهای جاسوسی خود برود.

وبسایت دیجی‌کالامگ - امیرحسین میرزایی: در عصر اطلاعات و تکنولوژی، استفاده از انسان به عنوان جاسوس، آن هم به شکل سنتی‌اش، کمی دور از ذهن و عجیب به نظر می‌رسد. آژانس اطلاعاتی ایالات متحده یعنی سازمان سی‌آی‌ای (CIA) هم از این موضوع خبر دارد و در همین راستا، می‌خواهد سراغ ماشین‌ها برای انجام کارهای جاسوسی خود برود.

سی‌آی‌ای می‌خواهد به جای فرستادن افراد به دیگر کشورها برای دست‌یابی به اطلاعات، به استفاده از کامپیوترها روی بیاورند و همان کارها را سریعتر و بهینه‌تر انجام دهند.

«داون میریکس» (Dawn Meyerriecks)، مدیر بخش توسعه‌ی تکنولوژی در سی‌آی‌آی، به تازگی در کنفرانسی مختص هوش مصنوعی در کالیفرنیا، درباره‌ی استفاده از تکنولوژی‌های جدید برای جاسوسی صحبت کرده است. میریکس می‌گوید که کشورهای دیگر سال‌هاست که از هوش مصنوعی برای دنبال کردن جواسیس دیگر کشورها استفاده می‌کنند.

مدیر توسعه‌ی تکنولوژی آژانس اطلاعاتی امریکا می‌گوید که حفظ هویت تقلبی جاسوس‌های این سازمان، در دوره‌ای که می‌توان افراد را به صورت دیجیتال و از طریق شبکه‌های اجتماعی رصد کرد، بسیار سخت شده است؛‌ طوری که دنیای مدرن و امروزی، ظرفیتی برای فعالیت جاسوس‌ها باقی نگذاشته است.

سی‌آی‌ای می‌گوید که از این پس می‌خواهند به جای فرستادن افراد به دیگر کشورها برای دست‌یابی به اطلاعات، به استفاده از کامپیوترها روی بیاورند و همان کارها را سریعتر و بهینه‌تر انجام دهند.

جالب این جاست که سازمان CIA از سال ۱۹۸۴ برنامه‌ی انجام چنین کاری را داشته است. در پرونده‌ای این سازمان گروهی به اسم AI Steering Group را توصیف می‌کند که به مدیران سی‌آی‌ای از وضعیت پیشرفت و توسعه‌ی هوش مصنوعی گزارش می‌دهند.

جایگزین جاسوس‌های آمریکایی با هوش مصنوعی

برخلاف گذشته که جاسوس‌ها تلاش می‌کردند با استفاده از مدارک تقلبی و دروغ‌های تر و تمیز، هویت خودشان را مخفی کنند، آن‌ها امروزه با کامپیوترهایی طرف هستند که می‌تواند چهره‌ی آن‌ها را در جمیعتی بزرگ تشخیص دهد و تمام آمار و اطلاعات آن‌ها را به بیرون بریزد.

داون میریکس می‌گوید که حداقل سی کشور در دنیا چنین تکنولوژی‌هایی را در اختیار دارند و در نتیجه، سازمان‌های جاسوسی باید به دنبال راهکارهایی جدید باشند.

کاملا واضح است که دوره‌ی فعالیت افرادی مثل جیمز باند، آن هم با گجت‌های عجیب و غریب و ظاهر تر و تمیزشان، به پایان رسیده.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج