۷۰۷۹۵۰
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

هشدار درباره وقوع فاجعه انسانی در سینا

سازمان دیده‌بان حقوق بشر درباره خطرات وقوع فاجعه انسانی در شبه‌جزیره سیناء در نتیجه استمرار عملیات‌های نظامی ارتش مصر علیه گروه‌های تروریستی هشدار داد.

خبرگزاری فارس: سازمان دیده‌بان حقوق بشر که مقر آن در نیویورک می‌باشد، در گزارشی ضمن هشدار درباره وقوع فاجعه انسانی در استان شمال سیناء تأکید کرد که اجرای عملیات گسترده امنیتی ارتش مصر در این منطقه علیه گروه تروریستی «ولایت سیناء» (شاخه داعش) باعث شده است که ۴۲۰ هزار نفر در چهار شهر نیاز مبرم به کمک‌های انسانی پیدا کنند.

در این گزارش با اشاره به بستن جاده‌ها و اعمال محدودیت‌ها برای عبور و مرور افراد و انتقال کالاها به نقاط مختلف استان شمال سیناء آمده است که ارسال محموله‌های غذایی، دارویی و گاز مصرفی خانه‌ها و دیگر کالاها به این منطقه بسیار کُند شده است.

طبق گزارش شبکه روسیا‌الیوم، دیده‌بان حقوق بشر همچنین اشاره کرد که مسئولان مصر فروش یا استفاده از بنزین برای خودروها در این منطقه را ممنوع و بارها ارتباطات تلفنی با این منطقه را قطع کرده‌اند.

سازمان مذکور مسئولان مصر را مسئول قطع آب و برق در بیشتر مناطق شرقی شمال سیناء از جمله رفح و شیخ زوید دانست و تأکید کرد که استمرار این وضعیت به وقوع بحران گسترده انسانی در این منطقه که از مشکلات اقتصادی زیادی رنج می‌برد، منجر خواهد شد.

نیروهای ارتش و پلیس مصر از ۹ فوریه گذشته عملیات گسترده در شمال و مرکز سیناء را با هدف پاکسازی منطقه از عناصر تروریستی آغاز کرده‌اند.

گروه‌های مسلح در شبه‌جزیره سیناء از جمله گروه انصار بیت‌المقدس که پس از بیعت با داعش نام خود را به «ولایت سیناء» تغییر داده است، طی چند سال اخیر عملیات‌های زیادی را علیه نیروهای ارتش و پلیس مصر انجام داده و تا کنون شمار زیادی از این نیروها را کشته و زخمی کرده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج