۷۰۷۹۸
۲۴ نظر
۵۰۰۰
۲۴ نظر
۵۰۰۰
پ

نامه مرد محكوم به اعدام به یک مسئول...

غلامحسين خالدي محيط بان محكوم به اعدام منطقه حفاظت شده دنا در نامه اي از زندان مركزي شهر ياسوج به معصومه ابتكار رئيس سازمان حفاظت محيط زيست از او خواسته كاري كند كه جواني اش در زندان يا پاي چوبه دار تباه نشود. او در اين نامه سرگشاده براي ابتكار و همكارانش از پشت ميله هاي زندان ياسوج موفقيت او و نجات محيط زيست ايران را آرزو كرده است.

عصر ایران: غلامحسين خالدي محيط بان محكوم به اعدام منطقه حفاظت شده دنا در نامه اي از زندان مركزي شهر ياسوج به معصومه ابتكار رئيس سازمان حفاظت محيط زيست از او خواسته كاري كند كه جواني اش در زندان يا پاي چوبه دار تباه نشود. او در اين نامه سرگشاده براي ابتكار و همكارانش از پشت ميله هاي زندان ياسوج موفقيت او و نجات محيط زيست ايران را آرزو كرده است.

نامه غلامحسين خالدي به این شرح است:

معاونت محترم رئيس جمهوري و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست ايران

سركار خانم دكتر معصومه ابتكار

سلام عليكم

افتخار حضور مجدد شما به رياست سازمان حفاظت محيط زيست، آرزوي اين سالهاي ما بود. از پشت ميله هاي سرد زندان مركزي ياسوج سربلندي و موفقيت شما و نجات محيط زيست ايران را آرزو مي كنم.

من«غلامحسين خالدي» فرزند علي زمان، ساكن روستاي ميمند از توابع بخش پاتاوه شهرستان دنا(استان كهگيلويه و بويراحمد)محيط بان منطقه حفاظت شده دنا كه از تاريخ ۲۵ تير ماه سال ۱۳۸۹تاكنون به اتهام قتل مرحوم " محمد پايه گذار" در زندان مركزي شهر ياسوج با قرار موقت بازداشت هستم.

اينجانب داراي يك سر عائله هستم. قبل و بعد از ورود به زندان، سه نفر از فرزندانم فوت نموده اند. پدر پير و مريض احوالي دارم و همينطور مادري كه نمي تواند راه برود. با هزاران بدبختي و مشقت زندگي مي گذرانند. من در زندانم و از حقوق دريافتي خانواده ام و همچنين خانواده پدري ام امرار معاش مي كنم. به علت بازداشت مشكلات شديد خانوادگي برايم پيش آمده؛ همسرم دچار ناراحتي قلبي شده و از ناحيه اعصاب درد و رنج مي برد."نازنين" دخترم كلاس اول راهنمايي است، براي مدرسه اش هيچ كاري نتوانسته ام انجام بدهم، حتي در طول سال شايد سه بار آن‌هم ۱۰ دقيقه او را ديده ام.

جهت اطلاع شما و مردم شريف ايران عرض مي كنم، در انجام ماموريت به همراه سه نفر از همكارانم به ارتفاعات دنا اعزام شديم. يكي از شكارچيان به طور ناخواسته در درگيري ميان ماموران و شكارچيان كه چهار نفر بودند، به قتل رسيد... نظر به اينكه حاضرم در هر محكمه اي كه صلاح بدانيد، سوگند ياد كنم نقشي در قتل مرحوم نداشته ام و اگر همكاران نزد مرجع امنيتي - قانوني بازجويي مي شدند اثبات مي شد كه چگونه و در چه شرايطي به قتل رسيده است.

سركار خانم ابتكار!

هيچ دليل و مدركي و حتي اقرار هيچ فردي كه بتواند اتهام را به اينجانب نسبت دهد در پرونده كه هم اكنون در دادگاه كيفري مي باشد، وجود ندارد و حسب شكايت اولياي دم عليه اينجانب با وجود اينكه هيچ گونه دليل و مدركي متقن قانوني و مستند عليه اينجانب مشهود نمي باشد، در زندان و محكوم شده ام.
دادگاه كيفري....حكم به قصاص بنده داده اند كه البته شعبه محترم 27 ديوان عالي كشور به ايرادات دو صفحه اي بر قضاوت قضات،دادگاه كيفري قصاص را نقض نموده و پرونده را جهت رسيدگي مجدد و اثبات بيگناهي اينجانب به همان شعبه صادر كننده راي محكوميت قصاص اعاده نموده است.

لذا به استحضار مي رساند،مشكلات شديد خانوادگي، نظير نداشتن هيچ سرپناهي براي خانواده ام و بلاتكليفي و اضطراب ناشي از زندان سه ساله، افسردگي شديدي را برايم بوجود آورده و بيش از اين تحمل اين چهار ديواري و فشارهاي عصبي و روحي و رواني را ندارم.

متاسفانه كم كاري مديركل اداره حفاظت محيط زيست استان كهگيلويه و بويراحمد و سهل انگاري نمايندگان حقوقي سازمان در طول اين سه سال و نيم، باعث شده كه حقوق اينجانب ضايع و در مدت بازداشت يعني سه و سال چهار ماه بلاتكليف باشم.

مي خواهم به شما و همكاران و هموطنان ديگر هم بگويم يكي از همكاران ديگرم به نام اسعد تقي زاده حدود 5 سال و نيم است در اين زندان تحمل حبس مي نمايد و با تمام فشارهاي رسانه اي به هر نهادي كه مراجعه نموده اند، با همه وعده مديران استاني و كشوري تا كنون نتيجه اي عايد ايشان نشده است. تقاضا دارم ترتيبي اتخاذ شود تا مثل اسعد تقي زاده فراموش نشوم و عمر و جواني ام در زندان و يا به ناحق بر چوبه دار تباه نشود و بتوانم به آغوش خانواده ام بر گردم.

غلامحسين خالدي

12 مهر 1392 بند نظام

زندان مركزي ياسوج
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • samane

      اگر طرف مامور قانونه و موظفه قانون رو اجرا كنه و بهش به عنوان محيط بان اسلحه دادي يعني اين حق رو داره كه از اسلحه اش در شرايط لازم استفاده كنه !

    • kami

      واقعا جای تاسفه
      خب اگه یک محیط بان نتونه از اسلحه اش استفاده کنه خب تفگش رو ازش بگیرید جاش بهش تنفگ آب پاش بدید
      چه مسخره بازی آخه؟؟
      این بیچاره ها بخاطر شغلشون اینطور شدن نه بخاطر دعوای خیابانی

    • مه لقا

      وقتی متن فوق را می خوانم با تمام وجودم می توانم احساس کنم که این مرد از بی عدالتی که در حقش می شود چه رنجها می برد و سوای او خانواده ی محترمش نیز باید در این بی عدالتی قربانی شوند به حق علی مرتضی (ع)هر مسئولی که در این رابطه باید انجام وظیفه کند وظیفه خود را به انجام برساند، به عنوان یک همنوع از شما تقاضا داریم .و از شما خانم ابتکار خواهشمندیم به این چنین پرونده هایی که بی عدالتی های زیادی در آنها اعمال می شود رسیدگی های لازم را اعمال کنید .آیا جان انسانها تا به این حد بی ارزش شده ؟؟؟

    • بدون نام

      بنظر من این گونه افراد نباید محکوم شوند چرا خاطی کس دیگری است و این فرد برای دفاع از منایع طبیعی و محیط زیست دست به همچین کاری زده اند......جای بسی تاسف است......

    • ناشناس

      بنام خداالحقیر یک بسیجی با تمام قدرت در خدمت نظام مقدرس جمهوری اسلامی ایران هستم وبرای سر بلندی کشورم ورهبرم دعا می کنم از خدای بزرگ ملتمسانه می خواهم اگر اقای خالدی بیگناه بوده ونظر سویی خدای ناکرده نداشته هر چه سریعتر خداوند زمینه اذادی ایشان فراهم کند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمیگفتی بسیجی اینقدر منفی نمیگرفتی

    • پيام

      آزادش كنين بابا مشكل از قوانين بوده نه اين بنده خدا كه به اين روز اافتاده.

    • افشین

      یه سئوال:اگر قضیه بر عکس بود و اون شکارچی غیر مجاز اقدام به کشتن محیطبان کرده بود شکارچی رو اعدام میکردن.یعنی حکم هر دو نفر یکی بوده.پس چه فرقی هست بین مجری قانون(کسی با حقوق بخور و نمیر شبانه روز برای حفاظت از محیط زیست تلاش میکنه) و یک خلافکار که با یه شکار غیر مجاز علاوه بر نابودی محیط زیست چندین برابر حقوق سالانه یک محیط بان درآمد داره؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینجاست که باید پرسید قانون رو کی نوشته؟

    • eleman رضا سابق

      متاسفانه تو قوانین کشور ما ، اگر یه پلیس به یه مجرم تیر بزنه ، پلیس پاش گیره ، چه برسه به یه محیط بان

    • پونه

      سرکارخانم ابتکار؛اگرآقای خالدی وهمکارشان بیگناهند،لطفاآزادشان کنید.مردم روستاهم بایدتااین موقع تلاش میکردندکه رضایت اولیای دم رربدست بیاورند.

      پاسخ ها

      • حکیم

        آفرین به این همه هوش, به عقل هیچکس نرسیده بود و منتظر بودیم تو بگی که باید تا این موقع رضایت اولیای دم رو بدست بیاورند!!!!!!!!!!

    • جهان

      محیطبان وظیفه ش محافظت ازطبیعت وجان حیوانات است.چه کسی باید ازجان محیطبان محافظت کند ؟جان یک انسان نازلتراز حیوان ومحیط؟ البته اگر یک طرفه به قاضی نرفته باشیم !

    • بدون نام

      این قضیه نشانه از بی سوادی مردم است .چون کسانی را برای مجلس انتخاب کرده اند که وعده ساخت پل و خیابان و پارک و ... را میدهد نه کسی را که قانون گذار باشد .خوب معلوم است وقتی که شخصی به مجلس ره پیدا میکند فقط فکر ساخت پل و پرپول کردن جیب خودش است نه اصلاح قانونی که یک بیگناه را محکوم میکند.اگر این جوان بی گناه باشد همه ی کسانی که به قانون گذاران بیسواد رای دادن گناه کارند .

    • بدون نام

      اتفاقا در سربازی هم چنین قوانین مسخره ای داشتیم. اگر کسی رو دیدی باید سه بار ایست بدی. بعد گلنگدن بکشی. بعد تیر هوایی شلیک کنی. بعد تیر افقی شلیک کنی. حالا اگر طرف جواب داد، بعد یک سری سوال و جواب مسخره به سبک ادبیات عصر صفوی و داستانهایی مانند رجز خوانی های امیر ارسلان و حسین کرد شبستری:" کیستی؟
      آشنا
      آشنا کیست؟
      حسنعلی جعفر (مثلا)
      اسم رمز؟
      گوجه
      گیلاس
      گلابی"...الی آخر
      حالا فرض کنید طرف واقعا یک کاره ای باشد که برای خرابکاری آمده. مثلا پژاکی چیزی. احتمالا صبر میکند شما سه بار ایست بدهید و گلنگدن را هم بکشید و سوال و جواب هم بپرسید و...خنده دار نیست به خدا؟

      از این گذشته این چه امنیتی است در این مملکت؟ چرا کسی با مجرم برخورد نمیکند؟ وقتی در دانشگاه همین مملکت استاد به دانشجو تجاوز میکند و احتمالا در صورت شکایت، این دانشجوست که از طرف حراست و هزار مرجع دیگر توبیخ و اخراج میشود و استاد تشویق میشود دیگر چه امیدی به برقراری امنیت؟( حالا احتمالا عده ای هستند که اخباری از این دست را توطئه دشمنان قلمداد کنند. به قول شاعر:" نماز شام قیامت به هوش باز آید...) برترین ها شما هم منتشر نکن. جیزه!!

      پاسخ ها

      • مه لقا

        تشبیه شما بسیار عالی بود و انتقادتان کاملا به جا و عین واقعیت ممنون و زنده باشی

    • یوسف

      بایددرنظرگرفته شودایا این مامورباشکارجی اشنائی قبلی داشه است؟درصورت مثبت بودن پاسخ ایاکدورتی دربین انان بوده ؟
      درغیراین صورت ازاولیای دم میخواهم به خاطررضای خداوندبعدازاین همه مجازات ازادی اوراطالب باشند.

    • بدون نام

      به نام خداوند بخشنده و مهربان
      خدمت همه عزیزان و همه خادمین به این ملت سلام عرض می کنم .
      ما همه مسئولیم در قبال وظیفه و کاری که به ما داده شده .
      لذا با توجه به شرایط فوق که نامبرده ذکر کره اند خارج از بحثهای خانوادگی از مسئولین ذی ربط خواهشمندیم که وضعیت ایشان به سرانجام برسد.
      حقیر به صورت مجمل از این موضوع اطلاع دارم لذا بحثی که مطرح نمودم نه من باب طرفداری و یا جانبداری بوده به خاطر حس انسانی و وظیفه ای که اطلاع از این موضوع بر گردن ما می گذارد .
      انشا الله به لطف حضرت ولی عصر (عج) و همچنین محبت خانواده آن مرحوم اینشان آزاد شوند وبه آغوش خانواده باز گردند .
      حضرت امیر می فرمایند در عفو لذتی است که در قصاص نیست .
      با تشکر یک هموطن

    • فری

      قبل و بعد از ورود به زندان، سه نفر از فرزندانم فوت نموده اند....چقدر سختی کشیده. اگر هم مقصره تلاش بشه در جهت کسب رضایت و تامین دیه و.....

      پاسخ ها

      • آرش

        مقصر؟؟؟!!!!! اون شکارچی قاچاق بی وجدان به قصد کشتن داره به سمت مامورا شلیک میکنه. می فهمی؟ بعد قانون غربی ما میگه باید عین مجسمه تماشاشون کنی!!!!!! از خدا می خوام همچین وضعی سر قضات که جای خدا نشستن بیاد تا بلکه اینجوری بفهمن. انشاءالله

    • مارمولک

      آخه قبل از ورود به زندان باید مثل پرسنل نظامی که میزنن و در میرن و یا با رشوه بین پرسنل یه جوری عذرشون رو مجاز میکردن

    • Lida

      مسئولين لطفا كمكش كنيد، خودتونو جاي اون بنده خدا بزاريد . . .

    • Lida

      مسئولين لطفا كمكش كنيد، خودتونو جاي اون بنده خدا بزاريد . . .

    • بدون نام

      تا عدالت اجرا بشه بیچاره هفت کفن پوسونده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج