۷۰۸۰۰۵
۶ نظر
۵۰۰۷
۶ نظر
۵۰۰۷
پ

برگرداندن خاوری در گرو اراده دولت کانادا

محمود عباسی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حکم محکومیت «خاوری» صادر شده است، اظهار داشت: گرچه با دولت کانادا معاهده انتقال محکومین و استرداد نداریم اما بر اساس اصول حقوق بین الملل و بر اساس معامله متقابل می شود این افراد را برگرداند اما لازمه آن اراده سیاسی دولت ها است.

خبرگزاری مهر: محمود عباسی شامگاه سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حکم محکومیت «خاوری» صادر شده است، اظهار داشت: گرچه با دولت کانادا معاهده انتقال محکومین و استرداد نداریم اما بر اساس اصول حقوق بین الملل و بر اساس معامله متقابل می شود این افراد را برگرداند اما لازمه آن اراده سیاسی دولت ها است.

وی با بیان اینکه ما با کشور کانادا رابطه سیاسی و دیپلماتیک نداریم وگرنه می شد بهتر این موضوع را پیگیری کرد، تصریح کرد: به صلاح دولت کانادا است که این مجرمینی که ثروت های کلان یک ملت را بلعیده اند و به آنجا پناه برده اند را به کشور برگرداند و آنجا را ملجاء و پناهگاه کلاهبرداران بین المللی و اینگونه مجرمین بزرگ نکند.

نباید اصل خدمت رسانی نیروی انتظامی زیرسوال برود

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه اخیرا شاهد برخورد یک مامور نیروی انتظامی با فردی بودیم، گفت: گرچه از نظر قانونی برخورد فرد مامور با این شهروند برخورد درستی نبوده و به هرحال جرم بوده و قابل تعقیب کیفری است اما باید توجه داشته باشیم این مسائل باعث نشود که نهادهای حاکمیتی و نیروی انتظامی که ملجاء و پناهگاه مردم است و امنیت را در کشور برقرار می کند و اصل خدمت رسانی نیروی انتظامی زیرسوال برود.

عباسی با بیان اینکه کسی تخلف کرده و باید به آن رسیدگی شود، مگر در کشورهای دیگر چنین اتفاقاتی نمی افتد، در آمریکا هر روز پلیس به سیاه پوستان حمله می کند و ماموران خاطی تحت تعقیب قرار می گیرند، تصریح کرد: این اتفاقات نباید منجر به آشوب اجتماعی و تشویش فضای رسانه ای شود.

وی ادامه داد: حرکت آن مامور را که مرتکب جرم شده محکوم می کنیم اما مقابله با نیروی انتظامی که حافظ امنیت مردم هستند را نیز محکوم می کنیم، باید هم از نیروی انتظامی حمایت کنیم و هم با متخلفین برخورد شود.

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری به موضوع فیلترینگ شبکه های اجتماعی از جمله تلگرام اشاره کرد و اظهار داشت: رئیس جمهور صراحتا گفتند که هیچ برنامه ای برای فیلتر کردن شبکه های مجازی نداریم، اما به هرحال زمینه ای باید فراهم کنیم که شبکه های ملی هم فعال شوند؛ اشتغال در جامعه ایجاد شود و حریم خصوصی مردم در دست بیگانگان قرار نگیرد.

کوچ مردم به شبکه های اجتماعی داخلی حمایت از کالای ایرانی است

عباسی با بیان اینکه تاکید بر این است فضایی باز کنیم که مردم آزادی عمل داشته باشند، تصریح کرد: خوشبختانه ظرف دو تا سه هفته گذشته دیدیم پویش ملی در کشور ایجاد شد و باید این پویش ملی و نگاه روشن مردم را ارج بگذاریم.

وی یادآور شد: امسال سال حمایت از کالای ایرانی است، کالای ایرانی الزاما لباس و پوشاک نیست، خدمات هم کالای ایرانی است؛ کوچ مردم به شبکه های داخلی حمایت از کالای ایرانی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دولت کانادا به تمام اختلاص گران ورشوه خواران ایران پناه میدهد وتمام کسانی که اموال ملت ایران را غارت میکنند تحت حمایت کانادا قرار دارند

    • بی نام

      خاوری رو اونجا بکشین تا عبرت باشه واسه دیگران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نمیتونند‌‌

    • بدون نام

      خوبه کمی خندیدیم

    • بدون نام

      چیکار خاوری دارید او که قانع شده و دیگه کاری با ما نداره ..
      و کار خوبش اینه که صندلی مدیریت رها کرد ..

    • بدون نام

      فقط دروغ میگین

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج