۷۰۸۳۶۹
۶ نظر
۵۰۰۴
۶ نظر
۵۰۰۴
پ

کاهش سفر خارجی‌ها به ایران متوقف شد

معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه خوشبختانه آمار کاهشی ورود مسافران خارجی به ایران متوقف شد، از افزایش تخت‌های اقامت در تبریز پایتخت گردشگری کشورهای جهان اسلام خبر داد.

خبرگزاری تسنیم: معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به اینکه خوشبختانه آمار کاهشی ورود مسافران خارجی به ایران متوقف شد، از افزایش تخت‌های اقامت در تبریز پایتخت گردشگری کشورهای جهان اسلام خبر داد.

علی‌اصغر مونسان در رویداد فراملی تبریز ۲۰۱۸ که با حضور رئیس‌جمهور و جمعی از مهمانان کشورهای خارجی در شهر تبریز برگزار شد، اظهار داشت: از ۷ دهه گذشته آمارها نشان می‌دهد که گردشگری در دنیا با اقبال بالایی مواجه شده است زیرا این حوزه بسیار درآمدزاست.

وی ادامه داد: به طوری که در سال ۱۹۵۰ شمار گردشگران در جهان ۳۵ میلیون نفر بوده اما در سال ۱۹۸۰ به ۱۷۸ میلیون نفر افزایش یافتند و در سال ۲۰۱۷ آمار گردشگران جهان به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون نفر افزایش یافته است.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به تأثیر حوزه گردشگری در تولید ملی کشورها به گردش مالی درآمد گردشگری در دنیا گریزی زد و گفت: گردش مالی گردشگری در دنیا سالانه دو هزار و ۴۰۰ میلیارد دلار به همراه ایجاد ۱۸۰ میلیون شغل به طوری که به صورت مستقیم و غیرمستقیم حوزه گردشگری در سال در دنیا ۲۹۲ میلیون شغل ایجاد می‌کند به طوری که از هر ۱۱ شغل یک شغل مرتبط با گردشگری است.

مونسان در ادامه با اشاره به اینکه امروزه در دنیا با مولفه گردشگری به عنوان یک صنعت پویا بخصوص برای کشورهای درحال توسعه در زمینه کاهش نرخ بیکاری و تعامل با جهان استفاده بهینه‌ای می‌شود، افزود: گردشگری امروز اقتصاد سوم جهان است و پیش‌بینی می شود به اقتصاد اول دنیا تبدیل شود.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری چشم‌انداز خوبی داریم ولی برای تحقق آن باید عزم ملی همه نهادها کمک کنند. کما اینکه نسبت به ۵ سال گذشته اتفاقات چشمگیری در حوزه گردشگری ایران رخ داده است از جمله اینکه تعداد هتل‌های ۴ و ۵ ستاره در ایران افزایش یافته و از ۱۲۵ هتل تا پایان دولت دوازدهم به ۲۸۰ هتل خواهیم رسید.

معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: در حال حاضر ۱۷۰۰ پروژه گردشگری در حال اجراست و یکی از تمرکزهای مهم حوزه گردشگری در زمینه اقامتگاه‌هاست. از جمله اینکه در دولت دوازدهم ۷۶ هزار تخت اقامتی به مجموعه تخت‌های اقامتی کشور اضافه خواهد شد.

مونسان همچنین به تسهیل صدور روادید و ویزای فرودگاهی برای اکثر کشورهای جهان در فرودگاه‌های ایران گریزی زد و گفت: حوزه گردشگری می‌تواند نقش بالقوه‌ای در ایجاد شغل در کشور ایفا کند به طوری که هزینه ایجاد هر شغل در گردشگری یک دهم دیگر صنوف است.

وی درباره برگزاری رویداد تبریز۲۰۱۸ نیز اظهار داشت: برای برگزاری این رویداد که به تصویب دولت نیز رسید از دی ۹۶ پیش برنامه آن کلید خورد و اقدامات مرمتی و میراثی متعددی از جمله مرمت ۴ بنا در تبریز صورت پذیرفت.

رئیس با اشاره به افتتاح چندین پروژه مهم در تبریز از جمله موزه صدا عنوان کرد: در تبریز ۱۰ هزار نفر در حوزه صنایع دستی مشغول به کار هستند و هم اکنون به ۸ هزار تخت اقامتی در این شهر فعال است و تا پایان سال تعداد این تخت ها به ۱۳ هزار تخت افزایش می‌یابد.

مونسان با اشاره به اینکه در اوایل سال ۹۶ با کاهش ورودی گردشگران مواجه بودیم از رشد سفرهای خارجی‌ها به ایران و متعاقب آن کاهش آمارهای سال قبل در زمینه ورودی گردشگر خارجی به ایران خبر داد.

به گزارش تسنیم، رویداد تبریز۲۰۱۸ امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت با حضور حسن روحانی رئیس‌جمهور، تعدادی از اعضای هیئت دولت و نمایندگان برخی کشورهای جهان برگزار شد و به طور رسمی تبریز در سال ۲۰۱۸ به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی به دنیا معرفی شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پایتخت گردشگری جهان اسلام کل ایران هست نه فقط تبریز ، تصحیح شود.

    • بدون نام

      کاهش نرخ تورم هم متوقف شد .
      کاهش حجم در مومیایی هم وجود دارد .

    • بدون نام

      کاهش متوقف شد یعنی به صفر رسید

    • بدون نام

      ایران جاذبه های زیبا و مکانهای تاریخی منحصر به فردی واسه گردشگری داره اما مسوولان و متولیان امر به خوبی ازاین پتانسیل موجود درکشور به نحو احسن و مطلوب نمیتوانند اداره و مدیریت کنند

    • بدون نام

      ایران جاذبه های زیبا و مکانهای تاریخی منحصر به فردی واسه گردشگری داره اما مسوولان و متولیان امر به خوبی ازاین پتانسیل موجود درکشور به نحو احسن و مطلوب نمیتوانند اداره و مدیریت کنند

    • بدون نام

      اقای مونسان جزیره کیش را آباد کردحالانوبت ایران خدایی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج