۷۰۸۳۸۲
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

درگیری برخی استان‌ها با آنفلوآنزا ادامه دارد

رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار گفت: استان‌هایی مانند یزد، البرز، اصفهان، تهران، قم و کاشان هنوز هم درگیر هستند و تا خرداد احتمال تلفات تا ۳۰۰ هزار مرغ هم وجود دارد.

خبرگزاری ایلنا: رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار گفت: استان‌هایی مانند یزد، البرز، اصفهان، تهران، قم و کاشان هنوز هم درگیر هستند و تا خرداد احتمال تلفات تا ۳۰۰ هزار مرغ هم وجود دارد.

ناصر نبی‌پور رئیس اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران در خصوص شرایط مراغداری‌ها پس از معدوم سازی مرغ‌های مبتلا به آنفولانزا اظهار کرد: از زمانی که مرغداری‌ها درگیر با آنفولانزا شدند حدود ۲۵ میلیون مرغ تخم‌گذار معدوم شد که هنوز وارد چرخه تولید نشده است. در برخی از استان‌ها همچنان جوجه ریزی ممنوع اعلام شده است.

وی افزود: اخیرا بیمه‌ها به تولیدکنندگان قول داده‌اند تا ۴ اردیبهشت خسارت‌ها را کامل پرداخت کنند که تا کنون ۶۰ درصد از آن پرداخت شده است. وضعیت مرغداری‌هایی که درگیر آنفولانزا بوده‌اند خیلی مساعد نیست به این خاطر که بیش از ۵ ماه با بیماری درگیر بوده‌اند و واحد‌هایشان خالی شده است. از طرف حقوق کارگر‌هایشان را هم باید بپردازند و هیچ درآمدی هم ندارند.

نبی‌پور در رابطه با آیتم‌های بهداشتی از جانب دامپزشکی خاطرنشان کرد: دامپزشکی آیتم‌های بهداشتی جدیدی را برای سال جدید وضع کرده که بر مبنای آن با سختگیری بیشتری به واحد‌ها مجوز جوجه ریزی می‌دهد که با این اقدام مجوز جوجه ریزی بسیار کم داده شده است.

وی با اشاره به استان‌هایی که هنوز درگیر آنفولانزا هستند،تصریح کرد: استان‌هایی مانند یزد، البرز، اصفهان، تهران، قم و کاشان هنوز هم درگیر هستند و تا خرداد احتمال تلفات تا ۳۰۰ هزار مرغ هم وجود دارد. تمهیدات بهداشتی دامپزشکی بسیار خوب است و اگر رعایت شود می‌توان به شرایط امیدوار شد. نبود آنفولانزا اصلا ممکن نیست اما باید راه حل ادامه کار در کنار این بیماری، راه‌های پیشگیری و رفع مشکل را بیابیم و به کار ببندیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج