۷۰۸۴۱۶
۲ نظر
۵۰۰۹
۲ نظر
۵۰۰۹
پ

توضیح آملی لاریجانی درباره حکم یک سارق مسلح

رئیس قوه قضاییه با اشاره به مصداقی در این زمینه و انتقاد از فضاسازی‌های صورت گرفته در رابطه با اجرای حکم بیان داشت: در یک مورد با سلاح سرقت کردند و حکم صادر شد؛ آنوقت چه بازی درآوردند که مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه عفو کرده اند؛ در حالی که نه مقام معظم رهبری عفو کردند و نه بنده چنین اختیاری را داشتم. داشتند برای عدم برخورد فضاسازی می‌کردند. وقتی رأی قاطعی صادر شد و خلاف موازین نیز نبود، باید پای اجرای آن ایستاد و از این جو سازی‌ها نیز هراسی نداشت.

خبرگزاری ایسنا: آیت الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضاییه صبح امروز (چهارشنبه) در پانزدهمین همایش سراسری روسای کل دادگستری‌ها و دادستان‌های سراسر کشور، اظهار کرد: قانون اساسی خصوصاً فصل یازدهم آن و برخی اصول مانند اصل شصت و یکم نشان می‌دهد که قوه قضاییه مسئولیت ها، تکالیف و اختیارات بسیار موثری دارد.

رئیس دستگاه قضا با اشاره به این نکته که امروز تمام دشمنان و سلطه جهانی در آنسوی مرزها در مقام این هستند که قوه قضاییه را از انجام وظایفش بازدارند، تصریح کرد: گر چه آن‌ها نظر فراتری دارند و با کل نظام جمهوری اسلامی مسئله دارند، ولی وقتی ملاحظه می‌کنید می‌بینید که هجمه‌های آن‌ها علیه دستگاه قضایی بسیار بسیار گسترده‌تر از جای دیگر است.

وی در ادامه با بیان اینکه هجمه‌های آن‌ها صرفا یک محتوا ندارد، گفت: از بحث حقوق بشر گرفته تا کوچکترین مورد آرایی که در دادگاه‌ها صادر می‌شود و رسیدگی‌هایی که در دادسرا انجام می‌گیرد، مطمع نظر آن‌هاست. گاهی می‌بینید رایی در استانی در مورد سرقتی صادر می‌شود و به موضوعی برای تخریب دستگاه قضایی تبدیل می‌گردد.

آملی لاریجانی ادامه داد: در داخل کشور هم این کار را انجام می‌دهند. یک سرقتی در جایی انجام شد و حدی صورت گرفت؛ حدی که اجرا شد بر حسب موازین بود، اما آمدند و گفتند آقایی چند گوسفند دزدیده و دستش را قطع می‌کنند؛ اما آن که میلیاردها می‌برد هیچ خبری نیست؛ در حالی که هر دو طرف دروغ است. نه آن کسی که سرقت گوسفند کرده بود، جرمش فقط این بود؛ بلکه با استفساری که بنده انجام داده ام، شروری در منطقه بوده که مردم از دستش ناامن بودند و سرقت‌های متعدد انجام داده بود، از طرف دیگر نیز دستگاه قضایی آیا واقعاً سراغ اصحاب ثروت و قدرت نرفته است؟

وی با بیان این که چه مقدار انسان باید چشمش را بر واقعیت‌ها ببندد که این همه تلاش قضات و کارکنان دستگاه قضایی را که در مورد این هدف انجام داده اند نبیند، تصریح کرد: پرونده‌های مهمی در دستگاه قضا در بحث فساد ۳ هزار میلیاردی و امثال آن و ده‌ها و صدها پرونده نظیر آن وجود دارد که رسیدگی شده و یا در حال رسیدگی است؛ آیا دستگاه قضا با اصحاب قدرت درنیفتاده است؟

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه با یک ایستادگی مردانه در مقام این هجمه‌ها باید اقتدار نشان داد، خاطرنشان کرد: البته معنای ایستادن تخلف از قانون نیست؛ باید قانونمند و ضابطه‌مند عمل کنیم و بر حق خودمان اصرار داشته باشیم.

وی با یادآوری این نکته که در ایام اخیر در رسیدگی به برخی پرونده‌ها چه غوغایی بپا کردند، ادامه داد: کیفرخواستی را که در دادسرای تهران صادر شد، زیرسوال بردند؛ گفتند رای دادگاه فرمایشی است؛ اول سراغ دادگاه تجدید نظر رفتند و یک جوری گفتند که شما خیلی آدم خوبی هستید و رسیدگی می‌کنید و بعد دیدند که نتیجه حاصل شده مطابق نظرشان نیست، گفتند این دادگاه نیز فرمایشی است. گفتند این آرا را اگر در اختیار حقوق دانان بگذارند، همه به آن می‌خندند. این آرا را در اختیار همه گذاشتند؛ هم کیفرخواست و هم رای را تا نقادی کنند. پس باید بر حرف حق خودمان و انجام وظایفمان ایستادگی کنیم و این گونه نباشد که اراده‌ها بلرزد.

رئیس دستگاه قضا با بیان اینکه برخی در داخل کشور هم کار دشمن را انجام می‌دهند گفت: همان تخریب‌ها را با لعاب اصلاح انجام داده و می‌گویند می‌خواهیم اصلاح شود؛ اما آیا اصلاح شدن به این است که کل مسئولین قضایی با حرف‌های کذب تخریب شوند؟ پس مهم‌ترین مسئله داشتن عزم راسخ برای انجام وظایف، تکالیف و اهداف مهمی است که در قانون اساسی مورد اشاره قرار گرفته است.

مبارزه با اشرار که امنیت اجتماعی مردم را بر هم می‌زنند، نکته دیگری بود که ریاست دستگاه قضا در ادامه به آن اشاره کرد. وی با تاکید بر جدی گرفته شدن این موضوع در سراسر کشور اظهار کرد: باید با این موضوع با قاطعیت برخورد کرد و اگر در جایی می‌بینند کسی با ابزار و سلاح به مردم حمله می‌کند مصداق محاربه است و شما همان مجازات‌هایی که برای محاربه است را عملی کنید تا بفهمند دستگاه قضایی و نظام جمهوری اسلامی با کسانی که با سلاح به جان مردم می‌افتند شوخی ندارد.

آملی‌لاریجانی با اشاره به مصداقی در این زمینه و انتقاد از فضاسازی‌های صورت گرفته در رابطه با اجرای حکم بیان کرد: در یک مورد با سلاح سرقت کردند و حکم صادر شد؛ آنوقت چه بازی درآوردند که مقام معظم رهبری و رئیس قوه قضاییه عفو کرده اند؛ در حالی که نه مقام معظم رهبری عفو کردند و نه بنده چنین اختیاری را داشتم. داشتند برای عدم برخورد فضاسازی می‌کردند. البته بنده نمی‌گویم که قضات شریف و محترم ما ملاحظاتی در مقام رأی نداشته باشند. ممکن است کسی واقعا مستحق تخفیف باشد و قاضیِ رسیدگی کننده به پرونده، خودش این موضوع را بهتر می‌داند؛ ولی وقتی رأی قاطعی صادر شد و خلاف موازین نیز نبود، باید پای اجرای آن ایستاد و از این جو سازی‌ها نیز هراسی نداشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ازاین کلمه دشمن بیزارم چون مشکلات کشور رایدک میکشه

    • بدون نام

      آیا مفقود شدن مومیایی یک سرقت محسوب می شود .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج