جاباما
۷۰۸۵۰۳
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

میرزایی: تهران، سوپرمن نمی‌خواهد

معاون برنامه‌یزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران تاکید کرد: باید حتی قراردادهایی که می‌گوییم نمی‌شود، افشا کرد را خبر وجودشان را اعلام کنیم تا مردم بدانند که نمایندگان‌شان در شورا به آنها دسترسی دارند. فروش، خریدها، سفرهای خارجی، سطح حقوقی و همه این موارد باید شفاف اعلام شود. جامعه‌ای که به کار دربستی عادت کرده است با شفافیت کنار نمی‌آید.

خبرگزاری ایلنا: معاون برنامه‌یزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران تاکید کرد: باید حتی قراردادهایی که می‌گوییم نمی‌شود، افشا کرد را خبر وجودشان را اعلام کنیم تا مردم بدانند که نمایندگان‌شان در شورا به آنها دسترسی دارند. فروش، خریدها، سفرهای خارجی، سطح حقوقی و همه این موارد باید شفاف اعلام شود. جامعه‌ای که به کار دربستی عادت کرده است با شفافیت کنار نمی‌آید.

حجت الله میرزایی عصر امروز در نشست «گفت‌‌‌وگو شهر، تهران امید دارد» با بیان اینکه در شهرداری تهران فساد سیستماتیک وجود دارد، گفت: تا این مساله حل نشود، هیچ مشکلی حل نخواهد شد. این فساد فراگیر بوده و در همه نهادهای قضایی، مدرسه، پلیس و غیره وجود دارد.

بالا و پایین کردن پرونده و انتصاب‌ها در شهرداری نرخ دارد

وی ادامه داد: این فساد همگانی و پر تنوع است یعنی مزایده، مناقصه، خدمات اداری و غیره را شامل می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهردار تهران با اشاره به مصادیق این فساد اظهار داشت: بالا و پایین کردن پرونده نرخ دارد. حتی انتصاب و استخدام‌‌ها هم نرخ داشته و هر سمت مدیریتی مثل معاون یا مدیرکل نرخ مخصوص به خود را دارد. من در این زمینه تجربه کردم که فردی برای تنظیم جلسه میان مقام مسئول و سرمایه‌‌‌دار چقدر پول گرفته است.

نباید برای شفافیت محدودیت قائل شد

میرزایی با بیان اینکه دامنه‌های این فساد بسیار گسترده است، تصریح کرد: شرایط مانند این ضرب‌المثل است که می‌گویند فردی وارد حمامی شد که در آن همه صم دارند وقتی سراغ دلاک رفت دید که صم دلاک از همه بزرگتر است. نمی‌دانیم که کجا و پیش چه کسی باید شکایت ببریم چراکه این همه بخشی از آن سیستم هستند.

وی با بیان اینکه در جامعه‌‌ای با چنین فساد، نباید برای شفافیت محدودیت قائل شد،‌ تصریح کرد: باید حتی قراردادهایی که می‌گوییم نمی‌شود، افشا کرد را خبر وجودشان را اعلام کنیم تا مردم بدانند که نمایندگان‌شان در شورا به آنها دسترسی دارند. فروش، خریدها، سفرهای خارجی، سطح حقوقی و همه این موارد باید شفاف اعلام شود. جامعه‌ای که به کار دربستی عادت کرده است با شفافیت کنار نمی‌آید.

دفاتر خدمات الکترونیکی شهرداری گاهی شهردار را تعیین می‌‌کنند

معاون شهردار تهران با اشاره به لزوم راه‌‌‌اندازی سامانه تجاری هوشمند خاطرنشان کرد: هوشمندسازی، ابزارهای جدی برای مبارزه با فساد است که اطلاعات را در اختیار ما قرار می‌‌‌دهد. امروز صدور پروانه ۹ ماه زمان می‌‌‌‌برد که یک نرخ فاجعه‌بار است. دفاتر خدمات شهرداری الکترونیکی هم خود تبدیل به یکسری دلال شدند که گاهی هم شهردار را تعیین می‌‌کنند.

میرزایی با بیان اینکه اگر دولت سامانه تجاری هوشمند را راه‌‌‌اندازی می‌‌‌کرد این بلا بر سر ارز نمی‌‌‌آمد، ابراز داشت: در کانادا همه جریان‌‌‌‌های پولی کنترل می‌‌‌شود اما وقتی ما در اقتصاد دولتی می‌‌‌‌‌‌گوییم حساب‌‌ها را کنترل کنید، می‌‌‌گویند این دخالت است فلان بنگاه اقتصادی که پول مردم را در دست دارد. باید کنترل شود چطور می‌‌‌توان ارز را کنترل کرد وقتی نمی‌‌‌دانیم بنگاه ارز را کجا خریده و کجا نگه می‌‌‌دارند.

می‌‌‌خواهند تحمیل کنند که کارکردن به معنای احداث پروژه عمرانی است

وی افزود: شهرداری کارش افشاگری نیست، این وظیفه قوه قضاییه است. شهرداری نباید وارد مناظره شود، کاری که پیش از این صورت داد و شاهد نتایجش هم بودیم.

معاون شهرداری تهران در واکنش به سوالاتی درخصوص نجفی و عملکردش در شش ماهه گذشته و انتقاد از افرادی که خواهان افتتاح مداوم پروژه‌های عمرانی در شهر هستند و فقط آن را عملکرد می‌‌دانند، بیان کرد: مدام می‌‌‌خواهند تحمیل کنند که کارکردن به معنای احداث پروژه عمرانی است. پروژه‌های عمرانی که منافع گروهی از پیمانکاران را در پی دارد و همه می‌پرسند در این شش ماه چه پروژه‌ای را افتتاح کردید و این سوال را مدام از آقای نجفی هم می‌پرسیدند.

تکمیل سامانه شفافیت برای نجفی کافی است

میرزایی اضافه کرد: حتی اگر آقای نجفی در مدت چهار سال فقط سامانه شفافیت را تکمیل می‌کرد، همین اقدام بس بود. همان منطقی که می‌گوید حق ندارید ۱۲ سال گذشته را نقد کنید، می‌‌پرسند در این شش ماه چه کردید.

وی با اشاره به انتقاداتی به انتصابات نجفی می‌‌‌‌شود،‌ یادآور شد: حتی اگر فرض کنیم نیمی از انتصابات آقای نجفی اشتباه بود، این مساله با گفت‌‌وگو حل می‌شد اما یک بازار را به خاطر یک پارچه آتش زدند.

گام‌هایی بزرگی در شهرداری همه وجود مقاومت‌ها برداشته شد

معاون شهردار با اشاره به اقدامات شهرداری در این مدت عنوان کرد: شفافیت بودجه کار کمی نبود. همچنین خزانه‌داری کل تاسیس شد و هر سازمان باید شفاف درآمدش را به این خزانه بریزد.

میرزایی با بیان اینکه در این مدت با همه وجود مقاومت‌ها گام‌هایی بزرگی در شهرداری برداشته شد، گفت: نجفی از همه این اقدامات پشتیبانی کرد و پشت ما ایستاده و حامی ما بود. مساله تهران مساله ساخت و ساز و پرداخت حقوق نیست. ما توانستیم سنگ بناهایی را پایه‌گذاری کنیم که اگر بگذارند، می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد.

امروز تهران سوپرمن نمی‌خواهد

وی ادامه داد: مساله تهران امروز پروژه‌های عمرانی نیست. امروز مدیریت شهری در دست اصلاح‌‌طلبان است اما شهر به مردم تعلق دارد. شهر متعلق به همان دستفروشی است که کل بساطش یک میلیون نمی‌ارزد اما با بی‌رحمی آن را به هم می‌زنند. مساله تهران مساله محیط زیست است و آن موتورسواری است که برای کار کردن جان خود را روی موتور می‌گذارد.

این مقام مسئول در شهرداری تهران با بیان اینکه مسایل امروز با مدیر کارتابلی حل نمی‌شود،‌ اظهار داشت:‌ همه به دنبال آن مدیران سوپرمنی می‌کردند که در اوج درآمد نفتی و خدا می‌داند چگونه پل و پتروشیمی ساخته‌اند. امروز تهران سوپرمن نمی‌خواهد بلکه باید توسط یک مدیریت راهبردی حل شود.

۲۷۵ برج در معابر زیر ۱۲ متر ساخته شده است

میرزایی افزود: امروز گروه‌های خلاق (استارت‌آپ‌ها) می‌توانند بسیاری از مسایل را حل کنند.

وی با بیان اینکه هم‌اکنون هوشمندسازی در همه دنیا نوع خدمات درمانی و آموزشی را تغییر داده است،‌آن را جزو راه‌حل‌های اصلی دانست و تصریح کرد: بنیان تهران امروز را همان پدرخوانده‌هایی ساختند که امروز برایش تصمیم می‌‌‌گیرند. امروز آقای حناچی گفتند ۲۷۵ برج در معابر زیر ۱۲ متر ساخته شده است. جای سوال دارد که چه فسادی پشت این ساخت و ساز بوده و این طور که مشخص است چنین شهری امکان حیات ندارد. با این حال، مساله تهران قابل حل است چراکه مزیت‌هایی دارد که در کمترین شهر موجود است و نیاز به شهردار و افرادی دارد که منافع جمعی را به منافع شخصی ترجیح دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج