۷۰۸۵۱۱
۲ نظر
۵۰۱۰
۲ نظر
۵۰۱۰
پ

واشنگتن درصدد مذاکره مجدد درباره برجام نیست

خبرگزاری رویترز از ژنو گزارش داد: «کریستوفر فورد» نماینده آمریکا در زمینه جلوگیری ازتکثیر سلاح اتمی روز چهارشنبه اعلام کرد که هدف واشنگتن گفت و گوی مجدد درباره برجام و تغییر شرایط آن نیست، اما امیدوار است در توافق بماند تا نواقص آن را با یک توافق مکمل، اصلاح کند.

خبرگزاری ایرنا: خبرگزاری رویترز از ژنو گزارش داد: «کریستوفر فورد» نماینده آمریکا در زمینه جلوگیری ازتکثیر سلاح اتمی روز چهارشنبه اعلام کرد که هدف واشنگتن گفت و گوی مجدد درباره برجام و تغییر شرایط آن نیست، اما امیدوار است در توافق بماند تا نواقص آن را با یک توافق مکمل، اصلاح کند.

براساس این گزارش، فورد، دستیار وزارت امور خارجه آمریکا در امور امنیت بین‌الملل و منع گسترش سلاح اتمی در حاشیه کنفرانس منع تکثیر هسته ای در ژنو به خبرنگاران گفت: ما به دنبال توافق مکملی هستیم که به کمک آن محدودیت‌ها، شرایط، پارامترها یا هر آن چه که اسمش را بگذارید را به آن اضافه کنیم که بتوان به صورت موثرتری چالش‌های موجود را پاسخ داد.

براساس این گزارش، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا و امانوئل مکرون همتای فرانسوی اش روز گذشته (سه شنبه) اعلام کردند اقدامات سخت تری را در مورد ایران به اجرا می گذارند، با این حال، ترامپ از متعهد شدن به حفظ توافق هسته ای خودداری کرد. مکرون گفت که با ترامپ در مورد یک توافق جدید صحبت کرده است که به موجب آن، آمریکا و اروپا به نگرانی های فراتر از برنامه هسته ای ایران، خواهند پرداخت.

در همین حال، فورد یادآور شد که اگر می توانستیم چالش مربوط به مخالفت شرکای مان با عدم تمدید تعویق تحریم ها را حل کنیم، ترامپ می توانست همان طوری که قبلا به صراحت گفته است، این کار را انجام دهد و امیدوارم که اکنون در این نقطه باشیم.

به گزارش ایرنا، مکرون در کنفرانس خبری مشترک با ترامپ با یادآوری این که توافق هسته ای ایران مورد حمایت دولت پیشین آمریکا بوده است، اظهار کرد: توافق جدید درباره ثبات منطقه ای است و آن چیزی است که درباره بستر آن توافق کرده ایم. این توافق درباره از بین بردن برجام نیست بلکه اصلاح آن است.

فرانسه، آلمان و انگلیس در راستای درخواست ترامپ برای یافتن راهی برای به اصطلاح رفع نقایص توافق هسته ای در حال مذاکراتی با آمریکا هستند که به تایید منابع غربی از جمله سی ان ان هنوز اختلافات زیادی وجود دارد.

دونالد ترامپ از بدو ورود به کاخ سفید همواره خواستار خروج از برجام بوده است که کشورهای اروپایی همراه با روسیه و چین بارها درباره پیامدهای آن به واشنگتن هشدار داده اند.

ایران نیز هشدار داده است در صورت خروج احتمالی آمریکا از برجام، گزینه های زیادی پیش رو دارد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      موضع گیری یکدست مسئولین .کشور و انسجام واحد.
      باعث شد اقای ترامپ و همراهانش کاری پیش نبرند و هرگز از برجام خارج یا پاره نخواهد کرد و امروز در دیدار همتایی فرانسویش نمایان بود.

      پاسخ ها

      • چهار شنبه

        ترامپ اینقدر احمق نیست که یک عهدنامه
        بین المللی را پاره کند. اون ابلیس بدنبال آب
        گل آلود است تا ماهی بیشتری صید کند. و
        سعی می کند با وقت کشی ومغلطه بازی مانع
        منافع ایران از برجام شود، هر امتیازی برای او
        غنیمت است.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج