۷۰۸۵۸۴
۶ نظر
۵۰۰۶
۶ نظر
۵۰۰۶
پ

پیام نارضایتی‌های مردم در دی ماه چه بود؟

مرتضي مبلغ در روزنامه اعتماد نوشت: حسن روحاني با شروع سال جديد، رويكردهاي جديدي را در برنامه‌هاي دولت به نمايش گذاشته كه ماحصل تجاربي است كه از گذشته به دست آمده است. به خصوص اينكه نارضايتي‌هاي مردم در دي ماه سال گذشته هشداري به مجموعه حاكميت ارزيابي شد و پيام‌هاي روشني را به همراه داشت تا مسوولان توجه بيشتري را براي افزايش ضريب رضايت توده‌هاي اجتماعي داشته باشند.

مرتضي مبلغ در روزنامه اعتماد نوشت: حسن روحاني با شروع سال جديد، رويكردهاي جديدي را در برنامه‌هاي دولت به نمايش گذاشته كه ماحصل تجاربي است كه از گذشته به دست آمده است. به خصوص اينكه نارضايتي‌هاي مردم در دي ماه سال گذشته هشداري به مجموعه حاكميت ارزيابي شد و پيام‌هاي روشني را به همراه داشت تا مسوولان توجه بيشتري را براي افزايش ضريب رضايت توده‌هاي اجتماعي داشته باشند.

به نظر مي‌رسد دولت در زمينه دريافت اين پيام پيشتاز شده و اين امر به خودي خود ستودني است. آقاي روحاني با همين رويكرد با مديران دولتي، اتمام حجتي قاطع و جدي داشتند. تذكر رييس دولت به مديران ارشد دولتي و ورود به عرصه مواجهه و گفت‌وگو با مردم در راستاي عملياتي كردن همين بينش بوده است. رييس‌جمهور به مديران دولتي دستور دادند تا با تبيين مسائل براي مردم از لاك دفاعي و انفعالي خارج شده و از جنگ رواني و فشارها و تهديد‌ها نهراسند تا بتوانند صحنه را به نفع مردم تغيير دهند. اينها حركت‌هاي قابل توجهي است كه با شروع سال جديد از سوي آقاي روحاني آغاز شده است. دولت در اولين گام پيشتاز شده و با سفر به آذربايجان‌شرقي اولين گام را در جهت عملي كردن اين سياست و راهبرد برداشته است. در اين راستا بايد نكاتي را مورد توجه قرار داد. اگر قرار است كه دولتي‌ها سكوت را بشكنند، نيازمند پايش مستمر هستند.

اين امر بدون ضمانت اجرايي و بررسي رفتار مديران محقق نخواهد شد. بنابراين مديران دولت بايد به طور مستمر پايش شوند تا مشخص شود كه كدام مدير سكوت را شكسته و وارد گفت‌وگو با بدنه اجتماعي شده است. مديران نبايد مرعوب جنگ رواني عليه دولت شوند. پس در اين راه شجاعت لازم است. در صورت عملي نشدن بايد تذكراتي داده شود و نهايتا در صورت لزوم جابه‌جايي‌هايي اتفاق بيفتد. بايد اتاق فكري تشكيل شود كه نوع حركت در راستاي اين سياست دولت را تبيين كند. به تفكيك هر وزارتخانه بايد معلوم باشد كه راه شكستن فضاي انفعالي و در آمدن از لاك دفاعي چيست و چگونه مديران مي‌توانند وارد فضاي سازنده شوند. چگونه يك مسوول دولتي بايد در برابر فشارها تاب بياورد. دفع فشار به چه طرقي ممكن است. ادبيات و زبان سخن گفتن از مشكلات براي مردم چيست.

همه دستگاه‌هاي دولتي بايد در پاسخ به اين سوال‌ها فعال شوند. بايد به خاطر داشت صرف حرف زدن و هشدار دادن، كافي نيست. ديديم كه با وجود همه هشدار‌هايي كه از سال ٩٢ تاكنون توسط افراد مجرب و دلسوز داده شد، عملا تغييري را شاهد نبوديم. در دولت جديد هم تذكرات كم نبودند اما در عمل به آنها غفلت شد. تغيير رويكرد دولت در سال جديد امري مثبت است كه بايد ادامه يابد و عزمي جدي از سوي آقاي روحاني در اين راستا مي‌طلبد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تا دیروزاختشاش امروز شد پیام

    • بدون نام

      با اینهمه نارضایتی از وضع اقتصادی رو حانی باید خجالت بکشه و از مردم به خاطر بی کفایتی خودش و کابینه اش عذر خواهی کنه و بره خونه نشین بشه

    • احمد

      معلوم هست دولت محترم چهار سال مردم رو سر کار گذاشت به اسم برجام قرار بود بعد از برجام زندگی مردم گل و بلبل بشه و از این وعده ها ولی نه تنها چیزی نشد بلکه فشار اقتصادی و وضعیت بد رکود مردم رو به بدبختی کشونده علاوه بر این بعد از فدا کردن صنعت هسته ای حالا وزیر محترم هر چند وقت یک بار باید بره اروپا التماس کنه تا امریکا از برجام خارج نشه کشورهای اروپایی و امریکا هم دولت و ملت رو به سخره گرفتن

    • بدون نام

      رطب خورده منع رطب میکنی؟
      اول خودت از فشارها نترس و بعد به مدیران توصیه کن که نترسند!!

    • بدون نام

      بیکاری تورم گرفتاری نبود یک مسعول جواب گو

    • بام

      خودتون بهتر میدونید ماهنوزم ناراضی هستیم ازاینکه دارین مسکن ومواد عداای وتعرفه وکرایهه وبنزین واب ونمیدونم چیو دارین میبرین بالا بعدا انتظاردارین تجمع نشه خب حالا دی ماه گذشت چه کار مثبتی یمخواین انجام بدین ااونرم چه بگم حرف من تکراری

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج