۷۰۸۶۰۴
۳ نظر
۵۰۰۵
۳ نظر
۵۰۰۵
پ

طنز؛ واکاوی جریان دختر خوشگلا در مجلس

شهاب پاک‌نگر در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: این چه بساطی است که تا تَقّی به توقی می‌خورد، فِرت و فِرت می‌رویم بقیه را جاج می‌کنیم. مثلا همین چند وقت قبل که جمله ماندگارِ «به ما این دختر خوشگلا رو نشون بده» از رادیو فرهنگ پخش شد، کل مملکت شروع کردند به تاسف خوردن و محکوم کردنِ نماینده‌ای که حتی خودش هم نمی‌داند کیست. اما هیچ‌کس فکر نکرد شاید این کل ماجرا نباشد.

شهاب پاک‌نگر در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: این چه بساطی است که تا تَقّی به توقی می‌خورد، فِرت و فِرت می‌رویم بقیه را جاج می‌کنیم. مثلا همین چند وقت قبل که جمله ماندگارِ «به ما این دختر خوشگلا رو نشون بده» از رادیو فرهنگ پخش شد، کل مملکت شروع کردند به تاسف خوردن و محکوم کردنِ نماینده‌ای که حتی خودش هم نمی‌داند کیست. اما هیچ‌کس فکر نکرد شاید این کل ماجرا نباشد. البته اخیرا آقای پزشکیان مساله را واکاوی کردند و گفتند موضوع مثل همیشه شیطنت رسانه‌‌هاست. به گفته مسعود پزشکیان، گویا آقای سلیمی در ادامه نقد ترجمه معاهده پالرمو آن جمله تاریخ‌ساز را گفتند. ناگفته نماند روز قبل از حرف‌های آقای پزشکیان، جناب آقای سلیمی تاکید کرده بودند که «من آن جمله حاشیه‌ساز مجلس را نگفتم».

از همه این تناقضات که بگذریم، با جمیع این شرایط، ما رسانه‌ای‌های شیطون بلا خیلی زود متنبه شدیم و رفتیم سایر احتمالات را هم بررسی کردیم تا بفهمیم چقدر موجودات ساده لوحی هستیم:

الف) کل فایل صوتی‌ای که از این نماینده پخش شد، حدود ۱۲ ثانیه است و کسی قبل و بعد آن را نشنیده‌. محتمل‌ترین گزینه این است که نماینده محترم به دوستش گفته «این چیه تو گوشیت؟! به ما این دختر خوشگلا رو نشون بده تا ثابت کنیم که تلگرام چه بلایی سر مردم آورده! اصلا من میرم پیام‌رسان داخلی نصب کنم». دیدید چقدر زود قضاوت کردیم؟ در خانه ملت هدف صرفا خدمت است و بس.

ب) همان‌طوری که همه ما در کتاب‌های درسی خوانده‌ایم، در اشعار قدیمی هرجا بحث عشق و آب‌میوه و این چیزها آمده، منظور عشق زمینی نیست. شما اگر رادیو مجلس را دنبال کنید، متوجه می‌شوید که نصف وقتِ سخنرانی‌های نمایندگان مجلس صرف شعر خواندن می‌شود. این امر نشان می‌دهد منتخبان مردم چقدر در صنعت شعر، چیره دستند. در این مورد خاص هم احتمالا نماینده محترم شاعر شده و منظورش خوشگلی استعاری بوده نه نگاه شئ‌گرایِ شما مادی‌ها.

ج) یک‌بار دیگر فایل را گوش بدهید. صاحبِ صدا، مردی حدودا ۵۰-۶۰ ساله است که چند دختر و پسر دم بخت دارد. حالا مجددا به چشم پدر شوهری فایل را گوش کنید. یعنی فرض کنید که قرار است برای پسر دم‌بخت‌تان یک عروس انتخاب کنید. انصافا خودِ شما ترجیح نمی‌دهید عروس‌تان زیبا روی باشد تا نوه‌های‌تان گوگولی مگولی شوند؟! پس نماینده مجهول‌الهویه‌ محترم حق دارد دنبال دختر خوشگلا برای همسریِ پسرش باشد.

د) دوباره فایل را با دقت بیشتری گوش کنید. به نظر شما بعد از گفتنِ «به ما اون دختر خوشگلا رو نشون بده»، در لحن نماینده دیگری که دارد سخنرانی می‌کند تغییری ایجاد می‌شود؟! حالا برویم سراغ تئوریِ توطئه. ممکن است بگویید که این صحبت‌ها در رادیو مستقیم پخش شده، اما ما می‌گوییم از هرجایی هم مستقیم پخش بشود، مهم نیست. مگر می‌شود همچین حرفی وسط نطق یک نماینده گفته شود و نماینده‌ها از تعجب شاخ در نیاورند؟! مگر این صحبت‌ها هر روز در مجلس مطرح می‌شود که برای نماینده‌ها عادی‌ است؟! برای همین اگر حرف‌های آقایان پزشکیان و سلیمی و احتمالات قبلی که ما گفتيم هم درست نباشد، بدون شک این فایل جعلی و غیرقابل استناد است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ازشوخی بگذریم، زن وبچه های این آقاچه برخوردی باوی داشتند، شایدمیدونستندکه طرف ...

    • بدون نام

      اقاب سلیمی مردی متدینی است که ازاین وصله ها بهش نمیچسبد ازخدابترسید که از قدیم گفتن دری رو نزن با انگشت که برایت میزنند با مشت

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دیگه جای وصله نمونده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج