جاباما
۷۰۸۹۰۶
۵ نظر
۵۰۰۵
۵ نظر
۵۰۰۵
پ

بهانه جدید فروشندگان برای افزایش قیمت پوشاک

بازار پوشاک در فصل بهار با آمدن لباس‌های بهاره رونق دوباره می‌گیرد و از رفت و آمد نسبتا زیادی برخوردار می شود اما این در حالی است که فروشندگان به بهانه نوسانات ارز، قیمت انواع پوشاک به ویژه پوشاک وارداتی را حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: بازار پوشاک در فصل بهار با آمدن لباس‌های بهاره رونق دوباره می‌گیرد و از رفت و آمد نسبتا زیادی برخوردار می شود اما این در حالی است که فروشندگان به بهانه نوسانات ارز، قیمت انواع پوشاک به ویژه پوشاک وارداتی را حدود ۱۰ تا ۱۵ درصد افزایش داده‌اند.

بر اساس گزارش میدانی تنوع قیمت در بازار پوشاک به گستردگی تنوع انواع آن در مدل‌ها و جنس‌های متفاوت است. همچنین قیمت انواع لباس بر اساس شاخص‌های مختلف از جمله کیفیت پارچه، برش و دوخت، محدوده جغرافیایی، محل عرضه، برند بودن یا نبودن لباس و ... است. همچنین موارد بسیار دیگری که حتی شاید به شکل مستقیم به لباس مربوط نباشد در قیمت‌ پوشاک تاثیرگذار است.

به گفته تعدادی از فروشندگان، هر چند لباس‌های ایرانی از جایگاه نسبتا قابل قبولی در بازار برخوردار هستند اما جنس‌های خارجی از جمله کارهای ترک و چین بخش قابل توجهی از بازار پوشاک را به خود اختصاص داده‌اند. پوشاک ترک این روزها به دلیل کیفیت مناسب و جنس مرغوب‌شان مورد استقبال خریداران لباس قرار گرفته است. از طرفی هم لباس‌های چینی بخش مهمی از بازار پوشاک ایران را در اختیار دارند و به دلیل قیمت پایین‌ترشان مورد اقبال زیاد قرار گرفته‌اند.

به غیر از پوشاک چینی که در همه انواع زنانه، بچه‌گانه و مردانه عرضه می‌شود، کارهای پاکستان، بنگلادش، تایلند، فیلیپین و برخی دیگر از کشورهای جنوب شرقی آسیا در بازار لباس عرضه می‌شوند.

اما یکی از عواملی که بر بازار پوشاک همواره تاثیرگذار است وضعیت نرخ دلار است. از آنجاکه بخش عمده‌ای از بازار پوشاک وارداتی است قیمت پوشاک مستقیما از قیمت دلار تاثیر می‌پذیرد.

با توجه به نوسانات ارزی در دو - سه ماه گذشته به گفته فروشندگان، بازار انواع پوشاک هم دستخوش تغییراتی شده و قیمت برخی برندها و اجناس با افزایش همراه شده‌ است. این افزایش قیمت نه تنها در میان پوشاک وارداتی بلکه در میان برندهای داخلی هم مشاهده می‌شود که قابل توجیه به نظر نمی‌رسد.

مشاهدات نشان می‌دهد که بیشترین افزایش قیمت مربوط به پوشاک ترکیه است و پس از آن پوشاک کشورهای شرق آسیا از جمله چین، کره و تایلند بیشترین افزایش قیمت را داشته اند. این افزایش قیمت‌ها در حالی صورت گرفته است که به گفته مسئولان هیچ کسی حق ندارد به بهانه افزایش قیمت ارز اجناس خود را گران بفروشد اما برخلاف این وعده‌ها، اصناف زیادی اجناس را گران کرده‌اند.

از سوی دیگر بازار پوشاک که همواره زیر هجمه کالاهای قاچاق بوده و این صنعت از این بابت روز به روز آسیب جدی‌تری دیده است و بر اساس آمارها پوشاک جزو کالاهایی است که بیشترین حجم قاچاق را به خود اختصاص داده است و آسیب های بسیار جدی به صنعت پوشاک داخلی زده است. اگرچه دولت سعی کرده است با سیاست‌هایی مثل افزایش تعرفه‌ها و تعیین ساز و کارهای بیشتر برای مقابله با قاچاق از میزان حجم قاچاق بکاهد اما همچنان قاچاق در بازار پوشاک قابل توجه است و صحبت از قاچاق ۶۰ تا ۷۰ درصدی پوشاک مطرح است.

در اینجا نگاهی داشته‌ایم به قیمت برخی از لباس‌های مردانه، زنانه و بچه گانه.

قیمت انواع لباس مردانه

در بین لباس های مردانه به گفته فروشندگان، انواع پیراهن و کت های تک، تقاضای بیشتری دارند. کت های تک در جنس های مختلف در حراجی ها بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان قیمت دارند و در مغازه ها بالای ۲۰۰ هزار تومان فروخته می شوند.

انواع شلوارهای مردانه در میان دست فروشی ها و حراجی ها به طور متوسط ۶۰ تا ۹۰ هزار تومان و در مغازه ها بین ۱۵۰ تا ۲۵۰ هزار تومان عرضه می شود.

کت و شلوار مردانه با کیفیت مناسب و جنس ترک نیز از حدود ۴۰۰ هزار تومان به بالا فروخته می‌شود و در حراجی ها به طور متوسط ۱۳۰ تا ۲۳۰ هزار تومان فروخته می شوند.

همچنین پالتو های مردانه در برخی برند فروشی ها که در ایام لباس های باقی مانده زمستانی خود را حراج کرده اند بین ۲۸۰ تا ۳۵۰ هزار تومان فروخته می شود و در برخی حراجی ها بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ هزار تومان هم عرضه می شود. همچنین قیمت پیراهن های مردانه از حدود ۴۰ هزار تومان آغاز می شود و تا حدود ۲۰۰ هزار تومان ادامه دارد.

قیمت انواع لباس زنانه

به گفته فروشندگان لباس‌های زنانه، در این مقطع در بین لباس‌های زنانه پالتو، کاپشن، شال زمستانی و مانتو مجلسی بیشترین فروش را دارند.

لباس‌های زنانه به دلیل تنوع بیشتری که نسبت به لباس‌های مردانه دارند با قیمت‌های متنوع‌تری عرضه می‌شوند. بررسی‌ها نشان می‌دهد پالتوی زنانه که در این فصل تقاضای نسبتا بالایی دارد بین ۳۵۰ تا ۵۰۰ هزار تومان عرضه می‌شود و در برخی از مغازه‌ها این قیمت به بیش از ۹۰۰ هزار تومان هم می‌رسد.

قیمت مانتو مجلسی زنانه با پارچه ترک و دوخت ایران از ۳۰۰ هزار تومان شروع می‌شود و به حدود ۳۸۰ هزار تومان می‌رسد. در این بین مانتوهای مجلسی چینی به طور متوسط بین ۲۰۰ تا ۲۴۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

همچنین مانتو شلوار اداری قیمت‌های متفاوتی دارد و رنج قیمتی آن از ۹۰ تا ۳۰۰ هزار تومان است.

رنج قیمت کاپشن زنانه جنس ایرانی به طور متوسط بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار تومان است و کاپشن‌های چینی و پاکستانی با قیمت کمتر از ۱۰۰ هزار تومان در بازار قابل خرید هستند.

شلوار زنانه درجه دو و سه ایرانی و چینی قیمت حدود ۵۰ هزار تومان دارد اما شلوارهای ایرانی با کیفیت بهتر از ۹۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۲۵۰ هزار تومان ادامه هم دارد.

همچنین بلوزهای زمستانی زنانه کار ایرانی رنج قیمتی بین ۵۰ تا ۶۰ هزار تومان دارند و جنس ترک رنج قیمتی بین ۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان دارد.

شال گردن زنانه از حدود ۱۵ هزار تومان که جنس‌های با کیفیت پایین تر است آغاز می‌شود و تا ۵۰ هزار تومان هم عرضه می‌شود. شال زمستانی با کیفیت مناسب نیز از ۳۰ هزار تومان آغاز و تا ۵۰ هزار تومان ادامه دارد.

قیمت انواع پوشاک بچه‌گانه

لباس های بچه‌گانه قیمت نسبتا بالایی دارند؛ به گونه ای که قیمت یک دست کاپشن بچه‌گانه با قیمت یک دست کاپشن زنانه برابری می‌کند.

معمولا خرید لباس برای خردسالان سختی بیشتری هم دارد چرا که علاوه بر قیمت‌های نسبتا بالا، والدین هم به دلیل رشد سریع بچه‌ها در سنین پایین باید در فاصله‌های زمانی کوتاه‌تری راهی بازار لباس‌ شوند.

بررسی در بازار پوشاک بچه‌گانه هم بیان‌گر این است که بخش زیادی از بازار لباس بچه در اختیار کارهای چینی است.

یک دست ست نوزادی ایرانی بین ۵۰ تا ۷۰ هزار تومان در بازار عرضه می‌شود.

همچنین کاپشن بچه سه تا چهار ساله جنس چینی بین ۶۵ تا ۱۵۰ هزار تومان است و یک دست ست پسرانه و دخترانه سه تا پنج ساله بین ۴۰ تا ۶۰ هزار تومان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بام

      ... ما بهکجا میریم اگر قرار ایرانی باشه خوب باشه دیگه تصمیم بگیرن ازخارج نیارن دیگه یک پیراهن برای خانه بخوای بگیری 30 هزار تومان بالاتر میره واقعا جان ادمیزاد داخل خونه همینقدر متاسفم

    • بدون نام

      بهانه نیست واقعیته .

    • بدون نام

      وقتی خود تولید کنندگان داخلی دنبال سؤاستفاده از وضعیت موجود بازار را دارند چرا باید حنس ایرانی بخریم ؟
      الان که دولت و ملت تلاش می کنند خرید کالای ایرانی را جایگزین اجناس خارجی کنند ، تولید کنندگان به جای ثابت نگه داشتن قیمت و بالا بردن تنوع و کیفیت احناس خود و سود بردن و شناخته کردن برند خود در بازار ، فقط هدفشان گرفتن ماهی از آب گل آلود است ، پس هموطن ملت ما ظرفیت خوبی را ندارد ، حتما حتما کالای خارجی و قاچاق بخرید .

    • بدون نام

      اگر صرفه جویی رو در دستور کار مردم قرار دهیم و به زندگی ساده بپردازیم و اینکه هر روز یک رنگ و مد جدید به تازه کردن اطلاعات علمی خود بپردازیم خیر دنیا و آخرت و به جای زیبایی ظاهر به زیبایی باطن یا کسب علم بپردازیم .

    • بدون نام

      ازقدیم گفتن جنس ایرانی نخرید چرا؟بدلیل اینکه باتوجه به پیام نوروزی رهبری درخصوص حمایت ازتولیدکنندگان وکارگران ایرانی متاسفانه بجای اینکه درخدمت ملت باشندتااطمینان را کسب کنند هنوز چهل روزنشده چهل درصدافزایش قیمت داده اند وقصد دارند جنسهاوکالاهای بنجل ویکبارمصرف وبی کیفیت شان را دولا وچهارلا بملت غالب کنند تولیدکننده ایرانی اینگونه میخواهید مردم بکمکتان بیایند ومخصولاتتان رابخرند تاچرخ زندگیتان بچرخد با گران فروشی ،پس ملت ایران لطفا کالای هرکشوری رابخرید الا کالای ایرانی طمع کار را تا بفهمند وتوبه کنتد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج