جاباما
۷۰۹۱
۸ نظر
۵۰۱۸
۸ نظر
۵۰۱۸
پ

سومین هتل صخره ای در دنیا

هتل صخره ای کندوان

هتل بین المللی صخره ای لاله کندوان سومین هتل صخره ای در دنیا می باشد و شرایط حضور گردشگران خارجی و داخلی را در بهترین شکل فراهم نموده است.

روستای تاریخی و زیبای کندوان در ۲۲ کیلومتری شهر اسکو در ۶۲ کیلومتری شهر تبریز در میان کوههای سر به فلک کشیده، در دامنه شمالی (ارشد داغی) و قسمت غربی توده آتشفشانی سهند، در بخش دره آبرفتی دهکده توریستی کندوان قرار دارد که مراتع سرسبزش عشایر زیادی را به سمت خود کشانیده است. خانه های هرمی شکل این روستا که از معماری صخره ای بوده ، در نوع خود بی نظیر می باشد.

هتل صخره ای کندوان

واژه کندوان گویای فرم منازل اهالی این روستاست که هزاران سال زندگی مردم این دیار با سختی صخره های آن عجین گشته و مصداق دوستی و همدلی گوشت و پوست با سنگ است که با دستانی تهی از ابزار امروزی همچون زنبور عسل آشیانه خود را در دل سنگ چون کندو حفره نموده و بدین سان نام آن را کندوان نهاده اند. کندوان روستایی است بنا شده در صخره که با خانه های کله قندی، تنها سازه این دهکده را سنگ ها تشکیل می دهند. چشمه های زیبا معدنی کندوان نیز از جاذبه های این روستای 6000 ساله محسوب می شود.

آب این چشمه ها با کمترین درصد سنگینی برای بیماریهای کلیوی بسیار مفید است. این دهکده همچنین دارای بازارچه و نمایشگاه های متعدد گیاهان دارویی، صنایع دستی و آثار تاریخی است. پروفسور دیوید رول باستان شناس مشهور انگلیسی در سفر به ایران و کشف نخستین مسیر پستی دنیا قدمت کندوان در این مسیر را یکی از استنادات خود برای نظریه یکجانشینی بشر غارنشین و زندگی اجتماعی انسانها، قرار داده است.

هوای این روستا کوهستانی و ییلاقی بوده و طبق بررسی های انجام گرفته، قدمت آن به قرن 7 هجری و برخی نظرات آن را به دوره های قبل از اسلام مربوط می داند و وجود آب معدنی گوارا که از دل کوه سرچشمه می گیرد برای رفع امراض کلیوی بسیار موثر می باشد. شرایط ویژه این روستا، گردشگران داخلی و خارجی را از دور و نزدیک با توجه به آب و هوای مطبوع و طبیعت سرسبز به سوی خود جلب می نماید.

هتل بین المللی صخره ای لاله کندوان

در کنار این روستا ساخت هتل بین المللی صخره ای لاله کندوان که سومین هتل صخره ای در دنیا می باشد شرایط حضور گردشگران خارجی و داخلی را در بهترین شکل فراهم نموده است. این هتل دارای 40 کرانه (اتاق سنگی طبیعی) به همراه جکوزی و روم سرویس سمعی بصری پیش بینی شده است که در فاز اول جمعا 10 کران همراه با رستوران با تمام امکانات آماده بهره برداری شده است.


- کرانه ها شامل 3 سوئیت بزرگ و 3 سوئیت کوچک همراه با جکوزی و 4 کرانه دیگر با دوش می باشد.

- کرانه ها در زمستان دارای سیستم گرمایشی از کف و در تابستان به دلیل مطبوع بودن هوا نیاز به سیستم سرمایشی ندارد.

- مینی بار و رستوران مجلل به همراه غذاهای محلی ایرانی و فرنگی با ظرفیت 120 نفر مهمان از دیگر امکانات ویژه این هتل رویایی می باشد.

هتل صخره ای کندوان

هتل صخره ای کندوان

هتل صخره ای کندوان

هتل صخره ای کندوان

هتل صخره ای کندوان

هتل صخره ای کندوان

هتل صخره ای کندوان

هتل صخره ای کندوان

هتل صخره ای کندوان

هتل صخره ای کندوان

منبع : aryahotels.com



پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • afsane

      سلام ،جالب بود ادمی یاد دوران غارنشینی می افته - اگر گمی روی نمای بیرونی اش کاربشه و نمادهایی از دوران غارنشینی رو داشته باشه جالب ترمیشه -

    • مژگان حبیبی

      بسیار زیبا بود ولی لطف بفرمائید آدرس محلی که بتوان هتل را رزرو کرد را قید نمائید و یا شماره تماسی که بشود با هتل تماس گرفت. ممنون

    • negin

      man chandyn bar kandovan raftam vaghan tabiate bekry dare khyly dydanye tosye mykonam hatman shomam ye sar bezanyd

    • solmaz

      مخصوص کسایی هستش که به جاهای تاریخی و سنتی علاقه دارن.

    • nasim

      چرا خبر اشتباهی میگذارید. این هتل در ترکیه میباشد نه ایران به نام yunak evleri hotel. لطفا بیشتر در انتشار مطلب دقت کنید.

    • بهناز

      نسیم جان اینجا هتل لاله کندوان در آذربایجان شرقی است.۶۲ کیلونتری تبریز.من خودم اینحا رفتم و واقعا هتل زیبایی است.بهتر ه در موردش بیشتر تحقیق کنید.

    • سحر

      sa_zohre.yahoo.com

    • سایه

      خیلی عالی بود خیلی دوست داشتم توش زندگی کنم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج