۷۰۹۱۷۷
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

باران بهاری تا چهارشنبه می‌بارد

کارشناس سازمان هواشناسی کشور با اشاره به فعالیت سامانه بارشی در کشور گفت: این سامانه بارشی تا روز چهارشنبه بخش‌هایی از نیمه غربی، شمال، مرکز و شرق کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد که پیامد آن بارش باران و کاهش دما در برخی نقاط کشور است.

خبرگزاری تسنیم: امین‌حسین نقشینه در گفت‌وگو با خبرنگار درباره وضعیت جوی سه روز آینده کشور اظهار کرد: سامانه بارشی که اواخر روز پنجشنبه وارد کشورمان شدههمچنان در بخش‌هایی از شمال غرب، نیمه غربی، جنوب و مرکز کشور فعال است؛ شدت بارش‌ها در غرب و زاگرس مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان اینکه دستاورد این سامانه بارشی، رگبار و وزش باد موقتی است، افزود: طی روز شنبه نیز این سامانه بارشی تقویت می‌شود و علاوه بر نیمه غربی، بخش‌هایی از مرکز، البرز شرقی، شمال و حتی شرق کشور را در برمی‌گیرد.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: شدت بارش در روز شنبه نیز برای بخش‌های غربی، جنوبی و زاگرس مرکزی پیش‌بینی می‌شود.

نقشینه با بیان اینکه کاهش نسبی دما امروز در بخش‌هایی از کشور آغاز شده است، گفت: از صبح امروز بخش‌هایی از سنندج، ارومیه، تبریز و زنجان با کاهش هشت درجه‌ای دما مواجه شده‌اند و این روند کاهش دما در روزهای آتی برای نوار شمالی کشور نیز به وقوع می‌پیوندد.

وی افزود: طی ساعات آتی و با تقویت این سامانه بارشی احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها در استان‌های ایلام، کرمانشاه، کردستان و لرستان دور از انتظار نیست بنابراین باید تمهیدات لازم در این رابطه اندیشیده شود و مسافران یا مردم از توقف در حاشیه رودخانه‌ها جدا خودداری کنند.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه از اواخر وقت فردا جریانات شمالی وارد کشور می‌شود، گفت: با ورود جریانات شمالی شاهد بارش باران و کاهش محسوس دما در استان‌های شمالی کشور خواهیم بود.

به گفته نقشینه، طی دو روز آینده وزش باد شدید بخش‌هایی از شرق کشور را در برمی‌گیرد که پیامد آن گردوخاک و کاهش کیفیت هوا خواهد بود.

وی افزود: بارش‌ها در استان تهران نیز تا روز چهارشنبه و به صورت پراکنده ادامه می‌یابد و ساکنان پایتخت هوایی کاملا بهاری را مشاهده می‌کنند.

این کارشناس سازمان هواشناسی کشور تصریح کرد: این سامانه بارشی فعال اواخر وقت روز سه‌شنبه و روز چهارشنبه از کشور خارج می‌شود و رفته رفته افزایش دما بخش‌های مختلف را در برمی‌گیرد.

نقشینه اظهار کرد: طی دو روز آینده دریای خزر و خلیج فارس مواج پیش‌بینی می‌شود و مردم باید به اخطاریه‌ها توجه لازم را داشته باشند.

وی، شهرکرد با هفت درجه بالای صفر را خنک‌ترین و یزد با ۳۲ درجه بالای صفر را گرمترین نقطه کشور دانست و گفت: دمای هوای تهران نیز امروز در گرمترین لحظات به ۲۴ درجه بالای صفر رسید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ماهور

      یکی نیست به کسایی که دارن ابرها رو بارور میکنن بگه اخه نفهم این چه موقع بارونه مردم خوزستان رو بدبخت کردین..گذاشتین کشتای بنده خدا ها خشک شن..حالا یادتون افتاده باید ابرها رو بارور کنید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج