جاباما
۷۰۹۱۷۸
۱۰ نظر
۵۰۰۶
۱۰ نظر
۵۰۰۶
پ

وزیر کشور: اگر آمریکا از برجام خارج شود، فکر دیگری می‌کنیم

وزیر کشور با اشاره به برخی پیش بینی ها از خروج یا عدم خروج آمریکا از برجام گفت: اگر آنها در برجام بمانند همین مسیر را ادامه می‌دهیم و اگر از برجام خارج شوند قطعاً فکر دیگری می‌کنیم لذا ما برای همه شرایط آماده ایم.

خبرگزاری ایلنا:‌ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ظهر امروز در همایش روسای شوراهای هماهنگی سراسر کشور که به مناسبت چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی در مشهد مقدس برگزار شد، طی سخنانی اظهار داشت: دشمنان جمهوری اسلامی در ۴۰ سال گذشته به دنبال براندازی این نظام و توطئه و ناکارآمد نشان دادن ایران بودند آنها در گذشته مدام می‌گفتند که جمهوری اسلامی ایران شش ماه دیگر نخواهد بود اما اکنون مواجهه آنها با ما روی موضوعات، حریم و مناطق ممنوعه یعنی تکنولوژی‌های پیشرفته و به طور خاص داشتن انرژی صلح آمیز هسته‌ای و توازن و تعادل تعادل سازی منطقه ای است، درحالی که اکنون ایران سنگین‌ترین وزنه و موثرترین عامل توازن و تعادل در منطقه به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه بدون نقش ایران هیچ کاری در منطقه به سرانجام نمی رسد افزود: وقتی در سوریه آن اقدامات را شروع کردند می گفتند شش ماه بعد کار سوریه تمام است اما اکنون هفت سال گذشته و آن‌ها با تمام بسیج امکانات بین المللی مجبور شدند عرصه را واگذار و بر سر میز مذاکره که اصلاً به دنبال آن نبودند بنشینند.

وزیر کشور تصریح کرد: در یمن فکر می‌کردند که ۱۰ روزه کار را تمام می‌کنند اما مردم مقاومت کردند و این روحیه مبارزه گری مردم یمن برگرفته از روحیه استکبارستیزی مردم ایران بوده است، ایران دخالتی در مسائل یمن ندارد و حضور فیزیکی و نظامی در یمن ندارد بالاترین حد کمک جمهوری اسلامی ایران در مسائل منطقه که بیشتر هم در سوریه و عراق هست کمک‌های مستشاری، انسانی، غذایی و سیاسی است.

رحمانی‌فضلی تاکید کرد: اکنون سعی دارند عنوان جعلی حمایت از تروریست را به ایران بچسبانند درحالیکه همین رئیس جمهور آمریکا در زمان تبلیغات انتخاباتی گفته بود داعش را همین قبلی‌ها یعنی کلینتون و اوباما با پول‌های عربستان سعودی ساختند اما حالا که انتخابات تمام شده و رای آوردند آن حرف‌ها را فراموش کردند و حامی تروریست‌ها شده اند.

وی با بیان اینکه دشمن اصلی طرف مقابل با ایران بر سر این مسائل که بیان می‌کنند نیست بلکه دعوا و دشمنی آنها بر سر اسلام است اسلامی که مبتنی بر درک حقایق معرفت‌شناسی و انطباق با عقلانیت و دل است، همین اسلامی که طرفدار صلح و در نهایت اسلامی که منجر به پیروزی انقلاب شده است افزود: رویارویی غرب با جمهوری اسلامی ایران آنچه که در ظاهر بیان می‌شود نیست بلکه عمق موضوع همین اسلام است.

وزیر کشور بیان کرد: در چهلمین سال انقلاب اسلامی باید برگشت ما به اصول اصیل انقلاب و اصول اصلی دینی باشد که امام مبتنی بر آن انقلاب کرد، چهلمین سال انقلاب اسلامی باید سال امید و نشاط و توجه به اصول اصیل انقلاب باشد.

رحمانی‌فضلی در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر لزوم توجه جدی به تغییرات اجتماعی در کشور ادامه داد: رهبر معظم انقلاب در جریان سفر چند سال گذشته به سمنان در سخنانی فرمودند دنیا، شرایط اجتماعی، اقتصادی تکنولوژیکی و فرهنگی به سرعت تغییر می‌کند و اگر نتوانیم این تغییرات را مدیریت کنیم تسلیم این تغییرات می‌شویم ایشان همچنین در بیانات دیگری به تهاجم فرهنگی سبک زندگی و تغییرات اقتصادی و همچنین اخیرا در شورای فضای مجازی موضوع تغییر تکنولوژی را مطرح کردند.

وی بیان کرد: ایشان شورای عالی فضای مجازی را از چند سال گذشته راه اندازی کردند تا بر فضای مجازی بتوانیم مسلط شویم آن را مدیریت کنیم و پیشاپیش آن حرکت کنیم و ایشان به این مسائل تاکید داشته و دارند پس اساس و ثقل توجه ما باید بر تغییرات باشد.

وزیر کشور با بیان اینکه شاهد تغییرات در سه حوزه نسل، سبک زندگی و تکنولوژی هستیم اظهار داشت: اگر می‌خواهیم متوجه تغییر نسل شویم باید به ادبیات و گفتمان و نوع پوشش و آرزوها و افق دید که در این نسل تغییر یافته توجه کنیم البته این تغییرات هم طبیعی است زیرا شرایط زندگی، سیاسی، ابزار و تکنولوژی در اختیار این نسل است و در این میان مهم این است که ما بتوانیم موضوع تربیت یعنی به دل و عقل و ایمان تأثیر بگذاریم و آن می‌تواند به تمام پدیده‌های اطراف ما تاثیر بگذارد باید تلاش کنیم همراه این تغییرات به وجود آمده همراهان این نسل باشیم که آموزش و پرورش، صدا و سیما، منبرها، دانشگاه ها، مساجد وحاکمان این نسل را همراهی کنند.

رحمانی‌فضلی با اشاره به موضوع تغییر سبک زندگی تصریح کرد: با تغییرات سبک زندگی مواجه هستیم زیرا در دنیا و شرایط فعلی مرزها برداشته شده است و سلایق نیز هر روز تغییر می یابند باید جامعه را خانواده خودمان بدانیم و مشکلات را حل کنیم.

وزیر کشور تغییر تکنولوژی را سومین اصل مهم در حوزه تغییرات برشمرد و گفت: اکنون هر روز شاهد انقلاب صنعتی در تکنولوژی های مختلف هستیم لذا باید قدرت تسلط بر تکنولوژی را بیش از گذشته افزایش دهیم.

رحمانی‌فضلی گفت: برخی به دلیل اختلافات خود چهارسال چوب لای چرخ یکدیگر می‌گذارند زیرا آموزش ندیده‌ایم که قدرت و منافع ملی را ارجح قرار دهیم البته انجام انتقاد ایرادی ندارد اما اینکه به هر دلیل تلاش کنیم موفقیت‌ها و توفیقات را ندیده و ضعف ها را چندین برابر بزرگ نمایی می کنیم این اسلام نیست. لذا باید این گونه اقدامات را تبدیل به امید برای مردم کنیم این کشور قابل مدیریت کردن به نحو احسن است فقط کافی است به سخنان رهبری گوش کنیم زیرا رهبری داریم که اقتصاد و سیاست و کارهای اجرایی و فرهنگ را به خوبی می شناسد و اگر قلبا به او ایمان بیاوریم که دارد ما را هدایت می‌کند می توانیم کشور را به بهترین نحو مدیریت کرد.

وزیر کشور با اشاره به برخی پیش بینی ها از خروج یا عدم خروج آمریکا از برجام گفت: تاکنون و در این ۴۰ سال در این فضا زندگی کرده ایم اگر آنها در برجام بمانند همین مسیر را ادامه میدهیم و اگر از برجام خارج شوند قطعاً فکر دیگری می‌کنیم لذا ما برای همه شرایط آماده ایم.

رحمانی‌فضلی خاطرنشان کرد: چهلمین سال انقلاب اسلامی باید سال امید و نشاط و وحدت و توجه به اصول و ارزشهای انقلاب و معرفی دستاوردهای انقلاب باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ای خدا

      مثلاً چکار میخواهید بکنید؟

    • مهدی

      درود بر وزیر انقلابی با بصیرت ان شاءالله بقیه کابینه هم با تایید سخنان ایشان ثابت کنند دولت و ملت و نظام هماهنگ صد در صدند

      پاسخ ها

      • جمشید

        فقط میتونم بگم خخخخخخخخخخخخخخخخهخههههخخخخخخخ

    • بدون نام

      بله فکر دیگری میکنند. دلار رو میکنند 8000 هزار تومان .خدایی دولت آقای روحانی تو پنج سال به جز وعده و حرف زدن . برای مردم چه کاری کردن .بیایند در رسانه اعلام کنند..بهتره استفا: بدهند.تا بیشتر از گند نزدن

    • علی

      ههههههههههه فشار نیار به مغزت۰ شماها اگه اهل فکر کردن بودید اوضاع ما اینجوری نبود

    • کارمند

      تازه قراره فکر کنید؟۴۰ساله فقط درحال فکر کردن و برنامه ریزی هستید وهر روز درحال پسرفت هستیم فقر مردم وفسادمسئولین و فاصله طبقاتی بیداد میکنه.
      پس کی میخواهید عمل کنید!!!!!؟؟؟؟

    • بدون نام

      تدبیر یعنی اینکه هنگام توافق باید عواقب بدعهدی هم پیش بینی می شد شما که خیلی عقبی هنوز فکر هم نکردی

    • بدون نام

      شما وزیر هستی باید گزارش کار بدهی نه اینکه کلی گویی کنی ماشالله همه هم مردم رانصیحت میکنن انگار مردم باعث وبانی این مشکلاتن برین خجالت بکشین از این بی عرضگی..

    • بدون نام

      خط و نشانهای الکی ، بدون فکر، بدون مشورت با نخبگان و دلسوزان کشور و مردم، از روی احساس ، ظاهری ، بدون عمق

    • بدون نام

      اگرامریکاخارج شودفکرهاهم باشکست متوجه خواهندشدوهرج ومرج وبی ثباطی همه جاخصوصا بازارراخواهدگرفت تازمانی که پای
      قرارداددیگری برویم البته باکلی ضرربه مردم وفقیرترشدن ماوگنده ترشدن شماها اقای وزیر هرچندمیدانم سانسورچی هم ازشماست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج