۷۰۹۲۵۶
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

قطر، دست به دامان شورای امنیت شد

نماینده دائم قطر در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت خواستار رفع محاصره ۴ دولت عربی علیه کشورش شد.

خبرگزاری تسنیم: به نقل از سی ان ان، "علیاء احمد بن سیف آل ثانی" نماینده دائم قطر در سازمان ملل طی سخنانی در نشست شورای امنیت برای بررسی تحولات منطقه گفت: محاصره ظالمانه و اقدامات یکجانبه علیه قطر که بدون هیچ توجیه یا مبنای قانونی صورت گرفته، به دنبال تحقق اهدافی ویژه است که با قوانین بین‌المللی، اصول نظام بین‌المللی چند جانبه، اصول روابط دوستانه و حقوق بشر در تضاد است.

وی افزود: در سایه ادامه بحران‌ها و چالش‌های روز افزون ناشی از ادامه درگیری‌ها و تروریسم و تبانی نگران کننده در حل بحران‌ها، ادامه بحران ساختگی علیه قطر پیامدهای خطرناکی برای امنیت و ثبات منطقه دارد و این در حالی است که مقابله با چالش‌های منطقه، نیازمند همکاری همه است.

نماینده دائم قطر در سازمان ملل گفت: پیامدهای خطرناک این بحران ساختگی علیه قطر برای منطقه خاورمیانه و تاثیر مستقیم آن بر تلاش‌های شورای امنیت در زمینه حفظ صلح و امنیت بین‌المللی، نیازمند رفع فوری این محاصره ظالمانه و پایان دادن به اقدامات یکجانبه علیه دولت قطر است.

وی با تاکید بر ضرورت تکیه بر گفت‌وگو برای حل اختلافات و بحران‌ها بر اساس منشور سازمان ملل، گفت: قطر از ابتدای بحران همیشه بر گفت‌وگو تاکید کرده و ما به تلاش‌های میانجیگرانه کویت پایبندیم.

عربستان، امارات، بحرین و مصر از پنجم ژوئن گذشته (۱۵ خرداد) روابط خود با قطر را به‌بهانه حمایت این کشور از تروریسم قطع و تمام گذرگاه‌های زمینی، دریایی و هوایی خود با قطر را مسدود کردند.

کاهش سطح نمایندگی دیپلماتیک قطر در ایران، بستن پایگاه نظامی ترکیه در نزدیکی دوحه، توقف حمایت مالی از تروریسم بخشی از خواسته‌های عربستان، امارات، بحرین و مصر از قطر است.

قطر از ابتدای این بحران تأکید کرده که کشورهای محاصره کننده از طریق وارد ساختن اتهامات به قطر و دروغ‌پراکنی و درخواست‌های غیرواقعی و غیرقابل اجرا، به‌دنبال تجاوز به حاکمیت ملی این کشور هستند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج