۷۰۹۲۵۹
۵ نظر
۵۰۰۳
۵ نظر
۵۰۰۳
پ

موسوی‌لاری:روحانی باید به وعده‌هایش عمل می‌کرد

موسوی لاری با انتقاد از عدم تحقق وعده‌های رئیس جمهور اضافه کرد: تردیدی نیست که آقای روحانی باید وعده‌های خود را عملی می‌کرد اما ایشان در چینش کابینه خود نتوانستند بطور کامل مطالبات مردم را پاسخگو باشند.

وب سایت نواندیش: عبدالواحد موسوی لاری طی سخنانی در نهمين کنگره حزب جوانان ایران اسلامی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و تقدیر از تلاش حاضرین در انجام فعالیت‌های تشکیلاتی گفت: حرکت تشکیلاتی تجربه امروز بشر بوده که متعلق به یک سرزمین خاص نیست. در سراسر جهان این اصل که انسان‌ها باید از طریق فرآیند حزبی قدرت را در دست گرفته و بر سرنوشت خویش حاکم شوند، اصلی پذیرفته شده است.

وی با تشریح نحوه کارکردهای حزبی افزود: حزب قدرت را از قائده جامعه گرفته و در اختیار مدیران قرار می دهد. در واقع قدرت متعلق به مردم بوده و مسئولین نماینده مردم است، به بیان دیگر حزب در این میان نقش حد واسط میان مردم و مدیران را ایفا می نماید.

نایب رییس شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان همچنین با بیان اینکه که کار حزب با دستیابی به قدرت تمام نشده و همچنان باید روحیه مطالبه گری را حفظ کند افزود: اگر فضای جامعه به سمتی برود که مسئولین برای حضور مردم ارزش قائل نباشند مقصر اصلی خود مدیران و در مرحله دوم احزابی هستند که مردم را تشویق به رای دادن کرده‌اند. در حقیقت احزاب همانطور که در انتقال قدرت موثرند باید در نقد آن نیز موثر بوده و از مدیران مطالبه کنند.

موسوی لاری در بخشی دیگر از سخنانش به بحث استاندارد سازی احزاب در جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: ما تحزب گرایی را بومی سازه کرده و حزب تشکیل دادیم. شرط لازم این است که احزاب برای ایفای نقش موثر یک سری حداقل‌ها را رعایت کنند. احزاب ما باید در استانداردسازی نیز ایفای نقش کرده و در تصویب قانون احزاب به بیان نظرات خود بپردازند.

وزیر کشور دوران اصلاحات در بخش دوم از سخنانش ضمن اشاره به فعالیت ٢٧ حزب در شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای عالی سیاست گذاری اصلاح طلبان، تاکید کرد: این امر مطلوب نیست اما در عین حال گریزی هم از آن وجود ندارد.

عضو مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: ما اکنون در دو راهی قرار داریم یا باید تجربه سال های اخیر یعنی کار جمعی و جبهه‌ای را تقویت کرده یا راه جدیدی انتخاب کنیم اما اکنون راهی بهتر از حرکت جبهه ای وجود ندارد و ما باید همچنان به مانند تجربه موفقیت آمیز انتخابات سال ١٣٩٢ که منجر به پیروزی حسن روحانی شد مجددا در همان راستا حرکت کنیم. وقتی اصلاح طلبان منسجم از روحانی حمایت کردند آرای او به یکباره از درصدی پایین به ٥١ درصد رسید.

موسوی لاری با انتقاد از عدم تحقق وعده‌های رئیس جمهور اضافه کرد: تردیدی نیست که آقای روحانی باید وعده‌های خود را عملی می‌کرد اما ایشان در چینش کابینه خود نتوانستند بطور کامل مطالبات مردم را پاسخگو باشند.

وی افزود: با این حال این ضعف به معنای کارکرد منفی جریان اصلاحات نیست چون در آن زمان این بهترین تصمیم ممکن بود. اکنون آنچه باقی مانده نقش نظارتی و مطالبه گری است که انجام این مهم بر عهده احزاب، فراکسیون امید و شورای عالی اصلاحات است.

در پایان موسوی لاری ضمن تبریک به اعضای حزب جوانان ایران اسلامی به واسطه حضور فعالانه، منسجم و مستمر در جریان اصلاحات گفت: از همه گروه‌های اصلاح طلب می‌خواهیم حرکت جبهه‌ای اصلاح طلبان در راستای تحقق اهداف را اولویت قرار دهند.

پیام سید محمد خاتمی به کنگره حزب جوانان

سيدمحمد خاتمى رييس دولت اصلاحات پيامى به نهمين كنگره حزب جوانان ايران اسلامى ارسال كرد كه در اين كنگره قرائت شد.

متن كامل اين پيام بدين شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جامعه جوان ما (که اندک اندک به میانسالی رو نهاده است) و انقلاب جوان و نظام جوان و نوپایی که از دل این انقلاب برآمده است بیش از هرچیز بر اراده استوار و امید نسل جوان متکی بوده و هست و خود را وامدار آنان میداند.

راه دشوار به سوی آینده بهتر نیز با حضور نسل جوان و امیدوار و مشارکت او در همه عرصه ها تداوم خواهد یافت. امروز جوان برومند ایرانی(که لحظه به لحظه فرهیخته تر و صاحب دانش و مهارت بیشتر می شود) مطالبات و نیازهایی داردکه اگر درک نشود و تلاش برای پاسخ دادن به آن صورت نگیرد کشور و انقلاب زیان خواهد دید و باید اعتراف کرد که به این مطالبات و نیازها توجه لازم نشده است و در پاسخ دادن به آن آنگونه که باید و شاید موفق نبودیم.

احزاب و نهادهای مدنی میتوانند به نوبه خود این خلا را پر کنند. به خصوص حزب جوانان ایران اسلامی که با ایمان به ارزشهای والای انقلابی و اسلامی گام در راه نهاده است و خواستار ایرانی آباد و آزاد است و نام مبارک جوان را بر تارک دارد در این زمینه مسئولیت سنگین تری دارد .

امید دارم در گردهمایی سراسری این حزب که برگزاری آن نشانه پویایی و مسئولیت شناسی این حزب است، عزیزان بتوانند در جهت تقویت آگاهی های دینی، سیاسی و اجتماعی جوانان و حل مشکلات آنان و نیز در جهت همبستگی ملی و گذار به ایجاد فضای امن و آزاد و رونق اقتصادی توام با عدالت و نشاط فرهنگی راهکارهای مناسبی را بیابند و با نقد و ارائه راهکارهای کارشناسی ملت و انقلاب را یاری کنند.

برای همه عزیزان شرکت کننده در همایش و نیز مسئولان محترم و اعضای گرامی حزب جوانان ایران اسلامی آرزوی موفقیت دارم.

انتظارات حزب جوانان از حسن روحانی

همچنین محمد خون چمن دبیر کل این حزب در سخنانی در کنگره گفت:" وضعیت امروز ایران نتیجه استراتژی‌های چهل سال گذشته است که باید بر اساس استانداردهای روز داخلی و جهانی مورد ارزیابی قرار گرفته و حاکمیت توان دفاع از آن را داشته باشد."

او افزود:" حزب جوانان ایران اسلامی از دولت دوازدهم انتظار دارد تا فرصت باقی است مطالبات پایگاه رأی خود و عمل به وعده های داده شده در انتخابات را جدی گرفته و امید مردم به صندوق های رای و جریان اصلاحات که همه سرمایه خود را درسبد او گذاشته اند را خدشه دار ننمایدو از فراکسیون امید مجلس هم انتظار دارد که با طرح های کارشناسی خود در مجلس و نظارت دقیق خود در شریان های سیاسی و اجتماعی ایران اسلامی امید دمیده و افقی روشن و امیدوار برای آینده ترسیم نماید."

قانون فعلی احزاب اصلاح می شود

در این کنگره مهدی علیخانی دبیر کل سابق حزب جوانان و عضو شورای مرکزی خانه احزاب نیز در سخنانی با تاکید بر اصلاح قانون فعلی احزاب گفت:" قانون فعلى و جديد احزاب مورد نقد اكثر جريان‌هاى سياسى است و اكثر اعضاى فراكسيون هاى اصلاح طلبان، اصولگرايان و مستقلين به آن نقد دارند."

او از فراهم شدن زمينه‌هاى لازم براى اصلاح قانون احزاب خبر داد و گفت: كميته هاى مشتركى ميان خانه احزاب، دولت (وزارت كشور) و مجلس (مركز پژوهشها و كميسيون ذيربط) شكل گرفته و انشااله با همفكرى همه احزاب و تعامل با دولت و مجلس، اين قانون اصلاح خواهد شد.

در کنگره حزب جوانان ایران اسلامی تغییر اساسنامه و مرامنامه این حزب مطابق با قانون جدید احزاب و تشکلهای سیاسی به تصویب رسید و اعضای جدید شورای مرکزی و هیات بازرسی انتخاب شدند.

گفتنی است حزب جوانان از احزاب اصلاح طلب تشکیل دهنده شورای هماهنگی جبهه اصلاحات و شورای عالی سیاستگزاری اصلاح طلبان است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چه دل خوشی داری

    • ع

      وعده چیست که بگه دنبال رای گرفتن نبودم شما مجلسسها خوبید مگه تبصره ولایحه میزنید پدر مرذم درمیارین وعده الان میگه اقتصاد توپ وعده شما گفته بودین درموردکار فقط جیب نزنه این‌هم میگذرد

    • بدون نام

      کدام رئیس جمهور یا نماینده گان مردم تاکنون به وعده های انتخاباتی عمل کرده اند؟؟؟!!!؟؟$$$

    • بدون نام

      آیندگان او را خواعیدشناخت چه چیزی درآستین خویش پرورانده اید بکدام وعده عمل کرده ....

    • بدون نام

      کدوم وعدش اخه هر هفته یک وعده میدهد خخخخخ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج