۷۰۹۲۹۴
۷ نظر
۵۰۰۰
۷ نظر
۵۰۰۰
پ

برای قائدی مشاور استخدام کنید!

مهدی قائدی که قرار بود در فوتبال ایران بدلی از «نیمار» ستاره برزیلی شود، اسیر تندباد حاشیه‌های ثروت و شهرت شد و بعد از ٣ ماه خانه‌نشینی در میان انبوهی از شایعات و گمانه‌زنی‌ها به تمرینات استقلال برگشت.

شهروند: مهدی قائدی که قرار بود در فوتبال ایران بدلی از «نیمار» ستاره برزیلی شود، اسیر تندباد حاشیه‌های ثروت و شهرت شد و بعد از ٣ ماه خانه‌نشینی در میان انبوهی از شایعات و گمانه‌زنی‌ها به تمرینات استقلال برگشت. بازیکن کم‌سن و‌ سال استقلال که ممکن بود تاوان‌ سختی به دلیل آن حادثه نیمه‌شبی بدهد، توانست از همه چیز جان سالم به در ببرد و حالا برگشته تا دوباره استارت بزند، اما سوال اینجاست که چه باید کرد تا این‌بار دیگر اثری از حاشیه و حادثه و همه چیزهای غیرممنوع در زندگی او نباشد. امیر حاج‌رضایی، کارشناس فوتبال که همواره نگرشی متفاوت به فوتبال و هر آنچه در آن می‌گذرد، دارد با خبرنگار «شهروند» درباره این موضوع صحبت کرده است.

بیشترین تقصیر متوجه باشگاه استقلال است

حاج‌رضایی درباره این‌که چه اتفاقاتی رخ داد تا مهدی قائدی مسیر خود را به بیراهه رفت، می‌گوید: «در حادثه‌ای که برای قائدی رخ داد، کمترین تقصیر برعهده خود اوست. وقتی یک بچه کم‌سن و‌ سال در آغاز دوران فوتبالی‌اش به هر آنچه روزگاری آرزویش را داشته می‌رسد و در شهرت و ثروت غرق می‌شود، حتما باید بزرگتری بالای سرش باشد تا مسیر درست را به او نشان دهد. بازیکنی دوست‌داشتنی مثل قائدی ناگهان در فضایی قرار می‌گیرد که میلیون‌ها هوادار به او توجه می‌کنند و نامش را در استادیوم‌ها فریاد می‌زنند؛ پس نباید از این بچه انتظار داشت که عاقلانه و مدبرانه تصمیم بگیرد، بلکه کسانی که بالای سر او هستند باید بهترین مشاوره را به او بدهند. به نظر من در حادثه‌ای که برای قائدی رخ داد و همه مسائل ممنوع در کشور ما هم در آن اتفاق جمع بود، بیشترین تقصیر با باشگاه استقلال بود اما هنوز دیر نشده و می‌توان جبران کرد.»

قائدی، مجاهد نشود

امیر حاج‌رضایی به اشتباه بزرگ باشگاه استقلال اشاره می‌کند و می‌گوید: «بهتر بود استقلال در ابتدای فصل، قائدی را به باشگاهی قرض می‌داد که او فرصت بازی کردن به دست می‌آورد و بعد از یک‌سال، درحالی‌که هم باتجربه شده و هم از فضای پرحاشیه استقلال دور می‌شد به تیم خودش برمی‌گشت. علاوه بر این، استقلال می‌توانست با استخدام یک روانشناس برای قائدی از وقوع چنین حوادثی پیشگیری کند، اما متاسفانه باور عمومی جامعه بر این است که مجنون‌ها به مشاوره نیاز دارند، درحالی‌که این باور عمیقا اشتباه است چون در دنیای امروز انسان درمانده و آسیب‌پذیر است و باید از افرادی کمک بگیرد که به صورت آکادمیک یاد گرفته‌اند چطور به دیگران کمک فکری و روحی کنند. قائدی درحال حاضر که دوباره به فوتبال برگشته مثل همان روزهای اول حضورش در تمرینات استقلال است، پس مسئولان این باشگاه باید بدانند اگر الان به او کمک نشود و مسیر درست به او نشان داده نشود، همه استعداد فوتبالی‌اش هرز می‌رود و می‌شود یکی مثل مجاهد خذیراوی.»

باید به قائدی آدرس درست نشان داده شود

امیر حاج‌رضایی امیدوار است روزی برسد که داشتن مشاور در چارت باشگاه‌های ایرانی اجباری و قانونی شود: «امروزه روانشناسی و مشاوره از برجسته‌ترین علوم انسانی است و حتی در اروپا هم باشگاه‌ها لزوم بودن دکترهای مشاوره را برای ستاره‌های خود درک کرده‌اند. ‌ای کاش استفاده از این متخصصان در باشگاه‌های ایرانی تبدیل به قانون شود تا آنها بتوانند به ستاره‌های کم‌سن مثل قائدی که در معرض انواع آسیب‌های اجتماعی هستند، آدرس درست بدهند. واقعیت این است که کسی مثل قائدی از دنیایی بسته وارد جهانی پر از ثروت و شهرت و زرق و برق شده و اگر هم خطایی از او سر بزند بیشترین تقصیر متوجه اطرافیان و بزرگترهای اوست. حالا که باشگاه استقلال تمام تلاشش را کرده تا مسائل حقوقی قائدی حل شود و او بتواند به فوتبال برگردد باید هرچه زودتر مراقبت از او و حالات روحی‌اش را هم در دستور کار قرار دهد. آن اتفاق می‌توانست همه چیز مهدی قائدی را از او بگیرد، اما حالا که او برگشته می‌تواند از صفر شروع کند، به شرطی که مراقبت‌ها آغاز شود تا از آنچه ممکن است باز هم رخ دهد، پیشگیری شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      با اکثر نوشته ها موافقم

      وقتی مسعود شجایی و با مهدوی کیا میگن ؛ راز موفقیت ما سالم زندگی کردنه. . اونم توو یه کشور آزاد و بلاد کفر , اونوقت یه بازیکن حرفه ایی یه تیم مشهور کشور میره توو اتوبان کورس میزاره تازه در مسیر مسافرکشی هم میکن و یه خانم رو توو جاده سوار میکنن تا اونو به خونش برسونن

      نه. . !!! اون قائدی نیست. . اون رابین هود ه. . !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

      پاسخ ها

      • ali hoseyni

        بسوز و سوزش بمیر مکتب نصرتی و شیک رضایی

    • ...

      یا رب مبادا انکه گدا معتبر شود...

    • بدون نام

      مملکت ما قانون نداره
      قانون شکن ها آزادانه هر کاری میکنند اصن اتفاقی نیفتاده ببرینیش روسیه با تیم ملی

    • مهرداد س

      مشاور لازم نیست ببریدش چند نفر زندانی رو ملاقات کنه شاید که درس عبرت بشه براش

    • بدون نام

      دیدن دختره گناه داره پول نداره گفتن بزار برسونیمش
      خخخخخخ

    • فرشاد

      کو گوش شنوا.....میگن بهش تو بر ای ما گل بزن بعدش هر کاری خواستی بکن..متاسفانه چیزی که تو باشگاههای ما نیست همون اخلاق و فرهنگه....همه چیزشده پول و قهرماتی به هر قیمت....

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج