۷۰۹۳۸۳
۱۵ نظر
۵۰۱۲
۱۵ نظر
۵۰۱۲
پ

ازدواج موقت به اسم مجرد‌ها و به کام متأهل‌ها

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد برمایی مدرس دانشگاه به تحلیل مساله «ازدواج موقت» پرداخت و گفت: ازدواج موقت در ایران بنگاه اقتصادی انسان های رند است. ازدواج موقت در ایران حیاط خلوت متأهل هاست. به اسم مجرد هاست اما به کام متأهل هاست.

باشگاه خبرنگاران جوان: حجت‌الاسلام و المسلمین محمد برمایی مدرس دانشگاه در گفتگویی به آسیب شناسی مساله «ازدواج موقت» پرداخت.

بسیاری از جوانان به دلیل این که توانایی آن را ندارند که ازدواج دائم انجام دهند، به فکر ازدواج موقت هستند. نظر شما درباره این موضوع چیست؟

بعضی ها می گویند که مجرد ها باید ازدواج موقت کنند. من ازدواج موقت را تله جامعه می دانم که متأهیلینش خطرناک تر از مجرد هایش هستند. بزرگترین خیانت بعضی از مذهبی ها و جامعه شناسانی که فکر می کنند راهکار های دینی دارند، این است که ازدواج موقت را تبلیغ می کنند. ازدواج موقت در ایران بنگاه اقتصادی انسان های رند است. ازدواج موقت در ایران حیاط خلوت متأهل هاست تا مجرد ها. به اسم مجرد هاست اما به کام متأهل هاست.

ازدواج موقت در دین آمده است که آسیب ها اجتماعی از جمله تن فروشی کم شود و از حقوق اجتماعی زن حمایت شود. آماده است تا یک زن و یک بانوی فاخر حیاط خلوت مرد ها نشود. هدف دین از ازدواج موقت جلوگیری از بی دینی است.در جامعه ی ما ازدواج موقت امروز راهکار نیست، بلکه مسکنی است که می تواند مخاطب من را آلوده و معتاد کند و از اصل صراط مستقیمی که ازدواج دائم است، منحرف کند. ازدواج موقت ذهن مخاطب را از اصل حقیقت زندگی دور می کند.

ازدواج موقت نسخه مجرد های ما نیست. توصیه به ازدواج موقت این بزرگترین خیانتی است که به مرد ها و خانواده ها می شود. نباید آخرین راه را به عنوان راه اول معرفی کرد. به نظرم ازدواج موقت راهکاری برای جوانان مجرد مطلق است. ما در تبلیغاتمان و در منبر هایمان ازدواج موقت را خیلی بد توضیح دادیم و آن را خیلی تن فروشانه تبین کردیم. ازدواج موقت صرفا برای متأهل شهوت پرست و جوان تشنه نیست. در منو دین ازدواج موقت یک راهکار است. راه برای هوس بازی و برای فعالیت اقتصادی نیست.

ازدواج سفید خیلی شیک اما بسیار پر آسیب است. با مطالعه تحقیقات جامعه شناسان می گویم که ازدواج سفید در دنیا امتحان بدی را پس داده است. ازدواج سفید یا همان موقت در برخی از طبقات اجتماعی خاص رواج دارد. در تحصیل کرده ها و مجرد های قطعی ازدواج سفید رخ می دهد. ازدواج سفید حاصل بی تدبیری ما در ازدواج دائم است. ازدواج مبتذلی است که اصولا ازدواج نیست بلکه تعهد ابتدایی از یک ارتباط انسانی است.

در این نوع رابطه هیچ حقوقی نمی بینید. در آن آدم ها خیلی راحت می توانند از هم جدا شوند و شکست های سنگین را تجربه کنند. وقتی مطلوبیت پایین بیایید و شرایط ازدواج سخت شود و کارآمدی ازدواج هم طوری تفسیر کنیم که به ناکارآمدی ازدواج منتج شود انسان ها سراغ ازدواج موقت می رود.

من معتقدم که در ایران پکیج حمایتی از ازدواج وجود ندارد. مسئولان می گویند که ما با وام حمایت کردیم، در صورتی که حمایت خاصی نمی کنند.

بسیاری از گناهان جوانان به گردن مسئولان و خانواده هاست

بسیاری از گناهان جوانان ما در جامعه به گردن مسئولان محترم، والدین و حاکمیت است نه به گردن جوانان. وقتی شغل و درآمد جزء نا امنی و ترس های جامعه به حساب می‌آید؛ وقتی ما به دلیل بی مسئولیتی مسئولانمان، در این مرحله قرار داریم، نمی شود منکر ضعف مسئولان شد. در حال حاضر مسئولان چه کاری برای ازدواج جوانان انجام می دهند. وقتی کاری انجام نمی شود، نباید توقعی داشته باشیم. ما میگوییم ازدواج که کم می شود، گناه زیاد می شود.

بله این یک قائده درستی است. اما مقصر یا مقصر های آن چه کسانی هستند. همیشه که نمی شود طرف خودمان قش کنیم و گناهان را به گردن مردم بیندازیم. مقصر کم شدن ازدواج در جامعه یک نفر نیست. در جامعه عدالت محور باید به ریشه این آسیب ها توجه شود. چرا یک آدم دزد شود. هر چقدر که ما به ازدواج کمتر می پردازیم، نیاز های عاطفی، جنسی، غریزی و نیاز های اجتماعی جوانان ما سرگردان تر می شود و به همان اندازه ما خسارت های زیادی را در جامعه می بینیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ازدواج موقت فقط برای مجردها نیست. البته اساس این دستور الهی برای حفظ جامعه از آلودگی های جنسی(زنا و ...) است. کسانی که از این امر الهی سواستفاده می کنند و توجیهی بر تنوع طلبی و شهوت رانی خود می دانند،مورد لعن و نفرین رسول خدا هستند.

    • بدون نام

      موقت دل خوشی علکیه،سخت بگیری،سختر میگذره

    • تارا

      زحمت کشیدین .حالا دیگه .چقدر زندگیا بخاطرهمین ازدواج موقت ازبین رفت.چقدرطلاق عاطفی رواج پیداکرد.چقدر حرمت خانوما این وسط شکسته شد کی میخواد اینا رو جواب بده

    • پیری

      من م بااین قضیه مخالفم ولی اصلا باوام دادن گره اندر میشه وبازنمیشه خب شمایی که الان دارین موضوعرامیگین میخواستین جلورابگیرن که کسی این کار نکنه تا طرف اسیب نبینه وشکست نخوره روحیه وعواطف انسانها حساس

    • حسن

      لطفا لطفا لطفا
      متاهل ها ی ناکام در محدودیت شدید روابط وآشنایی با دختران دچار یک ناکامی نهفته هستند ،که آنها را به سمت عقده های نگشوده ودرگیریهای خانوادگی می کشاند
      .....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خوب مشکل پسران را با ازدواج موقت حل کنید .
        دختران جوان چگونه ازدواج موقت کنن .
        هر دو طرف را ببینید .
        اینجا ایران هست . دختران سخته برایشان اسم گذاشته شود .

    • بدون نام

      خوب جلو متاهلین را بگیرند .
      البته انگیزه ازدواج کم می شود .
      و برای یک لیوان شیر کسی گاو نمی خرد .

    • رضا

      به راستی این ازدواج موقت زینده کشور ما نیست ....

    • حسن

      تا جای که خوندیم هیچ کدام از بزرگان دین انجام ندادن

    • بدون نام

      وقتی دخترای مجرد نمیتونن دل ی پسر مجرد ببرن..رو میارن به مرد متاهل و گند میزنن به زندگی ها.مخصوصا این دخترای بی کس و کار

      پاسخ ها

      • لیلا

        مردای متاهل چرا با وجود زن و زندگی رو میارن به دختر مجرد و کلی دروغ اولش سرهم میکنن که عاق شدن و مجردن مگه اینکه اون خانم خودش سر دربیاره که متاهلن

    • بدون نام

      دولت باید قانونی تصویب کنه که مرد متاهل به این راحتی نتونه ازدواج موقت داشته باشه..همین قانون براحتی میشه عوضش کرد تا جلوی فروپاشی زندگی ها گرفته بشه

      پاسخ ها

      • چهار شنبه

        جانا سخن از زبان ما می گویی، زدی تو خال.
        این قضیه مجوزی شده برای خیلی از مدعيان
        به ظاهر مذهبی. و ظاهراً یک رانت شرعی برای
        از ما بهترون.

    • بدون نام

      واقعا که برای همه متاسفم که راهی که خدا وپیامبرش حلال کرده حرام می کنین.وخدا هم می گه یه عده ای که آیات رابه نفع خودشون تفسیر می کنند .الان همه این ازدواج سفید وساندویچی وغیره از همین بها ندادن به ازدواج موقت اومده وواقعا اسلام خودش بهتر می ده برای مدیریت جامعه چه راهکاری بهتره.

    • بدون نام

      ازدواج موقت حداقل جلوی ازدواج سفید را میگیرد . راستی چرا در دیگر کشورهای اسلامی ازدواج موقت هست و فقط در ایران خطرناکه ؟؟؟ چه اشکالی دارد اگر یک مرد متاهل برای رصای خدا و تامین یک زن با او ازدواج موقت طولانی مدت بکند؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج