جاباما
۷۰۹۳۹۴
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

نرخ مشارکت اقتصادی زنان افزایش یافت

بر اساس آمار اعلام شده از سازمان برنامه و بودجه، نرخ مشارکت اقتصادی زنان با ۱.۱ درصد رشد از ۱۴.۹ درصد در سال ۹۵ به ۱۶ درصد در سال ۹۶ افزایش یافته است.

خبرگزاری ایرنا: بر اساس آمار اعلام شده از سازمان برنامه و بودجه، نرخ مشارکت اقتصادی زنان با ۱.۱ درصد رشد از ۱۴.۹ درصد در سال ۹۵ به ۱۶ درصد در سال ۹۶ افزایش یافته است.

اشتغال زنان یکی از فاکتورهای توسعه یافتگی جوامع است و موجب تسریع توسعه اقتصادی می شود. موضوعی که دولت تدبیر و امید نیز در دولت یازدهم بر آن تاکید داشته است ، شاهد این ماجرا، تعلیق آزمون استخدامی ۱۹ هزار نفر در سال ۱۳۹۵ به دلیل نابرابری حضور زنان و مردان در آن بود.

همچنین حضور سه زن در ترکیب کابینه دولت دوازدهم، هفت معاون وزیر و ده ها مشاور و مدیرکل در دستگاه های اجرایی نمادی از توجه ویژه دولت تدبیر و امید به حقوق توانمندی های بانوان است.

«محمدباقر نوبخت» رئیس سازمان برنامه و بودجه در نشست هفتگی خود با خبرنگاران گزارشی از شاخص های سالانه نیروی کار ارائه کرد که در این گزارش به وضعیت اشتغال زنان در سال ۹۶ و مقایسه آن با سال ۹۵ پرداخته شده است.

طبق آمار منتشر شده از سازمان برنامه و بودجه از شاخص های سالانه نیروی کار جمعیت فعال زنان در سال ۱۳۹۶، پنج میلیون و ۲۳۲ هزار و ۶۶۱ نفر بود که نسبت به سال قبل از آن ۳۴۰ هزار و ۲۷ نفر به این جمعیت افزوده شده است.

مطابق این آمار ۳۱۴ هزار و ۳۴۱ نفر به جمعیت زنان شاغل و ۲۵ هزار و ۶۸۶ نفر به جمعیت بیکار در سال ۱۳۹۶ افزایش یافته است.

در سال ۱۳۹۵ نرخ بیکاری زنان ۲۰.۷ درصد بود که در سال بعد (۱۳۹۶) ۹ دهم درصد بهبود یافته و به ۱۹.۸ درصد رسیده است.

براساس نتایج آمار اعلام شده، نرخ بیکاری زنان ۱۵ تا ۲۴ساله در سال های ۹۵ و ۹۶ از ۴۴.۲ به ۴۳.۷ درصد رسیده و همچنین نرخ بیکاری زنان ۱۵ تا ۲۹ ساله در این سال ۱.۳ درصد کاهش یافته و از ۴۲.۳ به ۴۱ درصد رسیده است.

مقایسه چکیده نتایج منتشر شده سازمان برنامه و بودجه درباره نیروی کار زنان در سال های ۹۵ و ۹۶ نشان می دهد نرخ مشارکت اقتصادی ۱۴.۹ درصد بود که پارسال ۱.۱ درصد بهبود یافته و به ۱۶ درصد رسیده است.

نرخ مشارکت اقتصادی از جمعیت فعال(شاغل و بیکار) به جمعیت در سنین کار به دست می آید. بنابراین افزایش نرخ مشارکت اقتصادی بازتاب حضور بیشتر افراد در سنین کار به سوی بازار کار است.

براساس آمار سازمان برنامه و بودجه بیشترین سهم اشتغال زنان در بخش خدمات است که پارسال این نرخ به ۵۳.۲ درصد رسیده و مقایسه سال های ۹۵ و ۹۶ نشان می دهد که ۱۷۸ هزار و ۹۴۲ نفر به جمعیت شاغل در این بخش اضافه شده است.

همچنین پارسال ۸۹۴ هزار و ۳۵۱ نفر در بخش کشاورزی فعالیت داشتند که در مقایسه با سال ۹۵، ۴۱ هزار و ۶۷۲ نفر به تعداد زنان شاغل در این بخش افزوده شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اقتصاد؟؟؟؟؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج