۷۰۹۴۹۵
۴ نظر
۵۰۱۰
۴ نظر
۵۰۱۰
پ

کورتِژ؛ لیموزین جدید و اختصاصی پوتین

لیموزین جدید رئیس‌جمهور روسیه مراحل ساخت خود را پشت‌سر گذاشته و توانسته است از آزمایش‌های مختلف سربلند بیرون بیاید، این لیموزین را با نام کورتِژ (Cortege) خواهیم شناخت.

برترین ها - ترجمه از محمد کاملان: حتی اگر اهل سیاست هم نباشید باز هم به احتمال زیاد نام ولادمیر پوتین را شنیده‌اید، این سیاستمدار معروف طرفداران دوآتشه‌ای در روسیه دارد و کاملاً مشخص است که برای ایاب و ذهاب باید لیموزینی شایسته رئیس‌جمهور یکی از قدرتمندترین کشورهای دنیا را در رکاب داشته باشد. در این بین باخبر شدیم لیموزین جدید رئیس‌جمهور روسیه مراحل ساخت خود را پشت‌سر گذاشته و توانسته است از آزمایش‌های مختلف سربلند بیرون بیاید، این لیموزین را با نام کورتِژ (Cortege) خواهیم شناخت.

کورتِژ؛ لیموزین جدید و اختصاصی پوتین

ولادمیر پوتین اخیراً در انتخابات روسیه توانست اکثریت آرا را کسب کرده و به مدت شش سال دیگر سکان ریاست‌جمهوری این کشور را در اختیار خواهد داشت، به این ترتیب انتظار می‌رود در آینده‌ای نزدیک پوتین را سوار بر لیموزین جدید رئیس‌جمهور روسیه ببینیم، این موارد باعث شد تا در ادامه نگاهی به مشخصات اصلی لیموزین جدید ولادمیر پوتین داشته باشیم. پروژه ساخت لیموزین کورتژ از سال ۲۰۱۲ آغاز شده است و در کنار ساخت لیموزین انتظار می‌ود در این پروژه شاهد خودروهای سدان، مینی‌ون و شاسی‌بلند نیز باشیم. به احتمال زیاد سرگئی شویگو وزیر دفاع روسیه از نسخه شاسی‌بلند کورتژ استفاده خواهد کرد و سایر این خودروها در نیز در مقاصد سیاسی استفاده شوند. طراحی اصلی این لیموزین توسط یک انستیتو تحقیقاتی (NAMI) در روسیه انجام شده است و منابع آگاه خبر داده‌اند که این لیموزین قبل از پایان اردیبهشت‌ماه جاری راهی به کاخ کرملین راه پیدا خواهد کرد.

کورتِژ؛ لیموزین جدید و اختصاصی پوتین

پیش‌بینی می‌شود تا انتهای سال جاری تعداد ۱۴ دستگاه از خودروهای پروژه کورتژ به سرویس امنیتی روسیه تحویل داده شود. به احتمال زیاد این خودروها به لحاظ امکانات داخلی شباهت‌های زیادی با یکدیگر خواهند داشت. این خودرو برای استفاده عموم نیز طراحی شده و حدود ۵ هزار دستگاه از آن در مدل‌های مختلف تا پایان سال ۲۰۲۰ میلادی راهی بازار خواهند شد. کاملاً مشخص است مدل‌های معمولی خودروژهای پروژه کورتژ به امکانات امنیتی مجهز نخواهند بود.

انستیتو تحقیقاتی که ساخت این لیموزین را بر عهده داشته برای پیشرفت کار از شرکت‌های آلمانی و معتبر بوش و پورشه کمک گرفته و گفته می‌شود که وظیفه ساخت یکی از دو موتور به‌خدمت گرفته شده در این لیموزین بر عهده پورشه بوده است. گیربکس این خودرو نیز از نوع اتوماتیک با ۹ دنده است که شرکت روسی KATE ساخت آن را بر عهده گرفته بود.

کورتِژ؛ لیموزین جدید و اختصاصی پوتین

به احتمال زیاد این موتور یک پیشرانه ۴.۶ لیتری از نوع V8 توربو شارژ است که ۶۰۰ اسب‌بخار نیرو را در اختیار راننده قرار می‌دهد. موتور دوم حاضر در لیموزین کورتژ ساخت دست انستیتو NAMI است که برای اولین بار حدود ۲ سال پیش در نمایشگاه خودروی روسیه رونمایی شد. در خصوص طراحی نیز می‌توان گفت این لیموزین در نگاه اول شبیه به خودروهای رولزرویس طراحی شده است و این‌گونه که پیداست شخص ولادمیر پوتین در طراحی این لیموزین دست داشته و حتی گفته می‌شود پوتین شخصاً با نمونه آزمایشی این لیموزین رانندگی کرده است.

ساخت چنین خودرویی برای روسیه ارزان تمام نشده و پروژه با اختصاص ۶۱.۶ میلیون دلار توسط دولت روسیه شروع شد و در سال ۲۰۱۵ نیز چیزی معادل ۶۰ میلیون دلار دیگر به پروژه ساخت لیموزین کورتژ اختصاص داده شد.

کورتِژ؛ لیموزین جدید و اختصاصی پوتین

از آنجایی که این لیموزین اشخاص تراز اول سیاسی روسیه را حمل می‌کند با خودرویی طرف هستیم که در مقابل حمله‌های مختلف مقاوم است. کپسول هوای داخلی، حفاظ‌های مختلف برای بدنه خودرو جهت مقاومت در برابر اسید و گلوله، بسته‌های خون یکسان با گروه‌خونی پوتین، مهمات برای دفع حملات، پنجره و لاستیک‌های ضد‌گلوله را می‌توان از امکانات امنیتی این لیموزین نام برد. جالب است بدانید پنجره‌ها و لاستیک‌های لیموزین کورتژ حتی در مقابل حمله‌های موشکی نیز دوام می‌آورند. جالب‌تر اینکه در حال حاضر ولادمیر پوتین از لیموزین مرسدس‌بنز W۲۲۱ می‌باخ اس ۶۰۰ استفاده می‌کند، این خودرو به لحاظ امنیت چیزی کم‌و‌کسر ندارد اما از آنجایی که این لیموزین ساخت دست برند آلمانی مرسدس‌بنز است، پوتین با صدور فرمان ساخت لیموزین کورتژ قصد دارد سوار بر یک خودروی ملی و ساخت دست روسیه شود.

در قسمت داخل لیموزین کورتژ با یک خودروی اشرافی و لاکچری طرف هستیم که تودوزی چرم و استفاده از چوب در آن خودنمایی می‌کند، جدیدترین امکانات دیجیتال و پیشرفته امروزی نیز در این لیموزین حاضر است تا بلندپایه‌ترین مقامات روسی در این خودرو چیزی کم‌و‌کسر نداشته باشند. در مجموع باید گفت از آنجایی که با یک خودروی سیاسی طرف هستیم به غیر از اطلاعاتی که در بالا با شما به اشتراک گذاشتیم اطلاعات دیگری از لیموزین کورتژ به بیرون درز پیدا نکرده است.

در پایان پیشنهاد می‌کنیم اگر شما هم به لیموزین‌های سیاسی علاقه زیادی دارید در قسمت نظرات، ما و سایر کاربران را در جریان لیموزین‌های مورد علاقه خود قرار دهید.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • جواد

      اَی خِدا...

    • بدون نام

      خوب بود

    • خلف حمید

      پوتین لیاقتش روداره

    • بدون نام

      دنیا راهم به پوتین بدن بازم کمه براش..ایشون کمونیست هستن ببینید طرز رفتار کردنشو..حالا خودم مثلا شیعه هستم اینه طرز رفتارم.ازدولت مردای ما ده سروگردن بالاتره.بایدم مواظبش بود

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج