۷۰۹۵۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
۳ نظر
۵۰۰۲
پ

شکست طرح ترامپ برای ایجاد ارتش عربی

یکی از مقامات آمریکایی افشا کرده است که دولت دونالد ترامپ برای ایجاد یک ارتش عربی و جایگزین کردن نیروهای عربی با نیروهای آمریکایی در حال مبارزه با داعش در سوریه با مشکلاتی جدی مواجه شده است که این امر منجر به تأخیر در خروج نیروهای آمریکایی از سوریه خواهد شد.

تابناک در گزارشی نوشت: یکی از مقامات آمریکایی افشا کرده است که دولت دونالد ترامپ برای ایجاد یک ارتش عربی و جایگزین کردن نیروهای عربی با نیروهای آمریکایی در حال مبارزه با داعش در سوریه با مشکلاتی جدی مواجه شده است که این امر منجر به تأخیر در خروج نیروهای آمریکایی از سوریه خواهد شد.

این مقام آمریکایی بیان کرده است که متحدان عرب آمریکا در منطقه در مورد فرستادن نیروهای نظامی خود به سوریه خوش‌بین نیستند و حتی به پرداخت پول و کمک‌های مالی برای ایجاد ثبات و امنیت در مناطق آزادشده از دست نیروهای داعش در صورت خروج نیروهای آمریکایی نیز تمایلی ندارند.

ترامپ اخیراً هشدار داده بود که خواهان خروج هرچه سریع‌تر نیروهای آمریکایی در سوریه است و به مقامات پنتاگون بیان کرده بود که باید ظرف مدت ۶ ماه تمام نیروهای آمریکایی از سوریه خارج شوند. بااین‌حال مقامات پنتاگون خروج سریع نیروهای از سوریه را به زیان منافع آمریکا دانسته و درنتیجه این مسائل موضوع کمک‌های عربی و نیروهای عربی به‌جای نیروهای آمریکایی در سوریه مطرح‌شده بود.

این مقام آمریکایی بیان کرده است که دورنمای ایجاد یک چنینی نیرویی از نظامیان عربستان و مصر و سایر کشورهای عربی بسیار مبهم است. هرچند نگرانی‌هایی از نفوذ ایران در سوریه برای این کشورهای عربی وجود دارد اما آن‌ها به‌شدت از درگیر شدن در جنگ داخلی چندوجهی در سوریه هراس دارند.

این مقام آمریکایی که خود عضوی از تیم مذاکره‌کننده بر سر این موضوع با متحدان عرب آمریکا بوده است، بیان کرده که هیچ تمایلی از سوی کشورهای عربی در این خصوص وجود ندارد و یک‌چیز کاملاً قطعی است: اگر نیروهای آمریکایی در سوریه حضور نداشته باشند، هیچ نیروی نظامی دیگری به‌ویژه از سمت کشورهای منطقه در این کشور حضور نخواهد داشت.

هفته گذشته عادل الجبیر وزیر امور خارجه عربستان بیان کرد که از زمان شروع جنگ داخلی در سوریه کشورش با ایالات‌متحده در خصوص اعزام نیروی نظامی به سوریه در تماس و مذاکره بوده است. بااین‌حال هنوز هیچ کمک نظامی از سوی عربستان در این مورد انجام نشده است.

مقامات آمریکایی به‌ویژه در پنتاگون هشدار داده‌اند که آمریکا در مورد سوریه نیز منجر به اشتباهی شود که در سال ۲۰۱۱ در مورد عراق انجام داد و باراک اوباما اقدام به خروج نیروهای آمریکایی از عراق کرده و در سال ۲۰۱۴ داعش این کشور را به تسخیر خود درآورد.

جوزف دانفورد رئیس ستاد مشترک آمریکا روز پنج‌شنبه در جلسه استماع کمیته خدمات نظامی سنای آمریکا به این موضوع اشاره کرد و گفت: ما می‌دانستیم که نیروهای عراقی قادر به برقراری امنیت در کشور خود در صورت خروج نیروهای آمریکایی نیستند و این مسئله فرصتی برای رشد به دشمن خواهد داد.

این مقام آمریکایی بیان کرده که بااین‌حال پنتاگون در نظر دارد که حتی در صورت خروج نیروهای آمریکایی از سوریه همچنان اقدام به انجام برخی عملیات هوایی و عملیات ویژه علیه داعش کند.

یکی از نظامیان پنتاگون که با این دستور کار آمریکا آشنایی دارد بیان کرده که نیروهای آمریکایی تا پایان سال از سوریه خارج خواهند شد اما همچنان برای محدود نگاه‌داشتن داعش، عملیات هوایی، هدف قرار دادن سران داعش و مناطق نظامی آن‌ها، تسهیلات ساخت تسلیحات داعش و پایگاه‌های آموزشی آن‌ها ادامه خواهد یافت. این امر می‌تواند وعده ترامپ برای خروج نیروها از سوریه و درعین‌حال اطمینان از عدم بازگشت داعش را تضمین کند.

جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا نیز در مخالفت با خروج نیروهای آمریکایی بیان کرده که آمریکا از این کار پشیمان خواهد شد و پیشنهاد داده است که نیروهای محلی آموزش‌دیده از سوی آمریکا باید همچنان به فشار علیه نیروهای داعش ادامه دهند. اشاره ماتیس به نیروهای موسوم به نیروهای دموکراتیک سوریه متشکل از نظامیان کرد و عرب.

در همین حال مایک پامپئو تنها ساعاتی بعد از وزارت خود از سوی سنای آمریکا روانه اولین دور سفرهای خارجی خود شد که سوریه در این سفر از اولویت اساسی برخوردار است. وی قرار است در بروکسل با سران ناتو در مقر این نهاد دیدار کرده و در همین حال توقفی در عربستان، اردن و اسرائیل داشته باشد.

بااین‌وجود به نظر می‌رسد که ایده ارتش عربی ترامپ برای جایگزینی نیروهای آمریکایی در سوریه تقریباً با شکست مواجه شده زیرا به گفته این مقام ناشناس آمریکایی: اگر قرار به خروج نیروهای آمریکایی از سوریه باشد هیچ‌کس حاضر انجام هزینه‌های صدها میلیارد دلاری در سوریه نیست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خیلی واضحه که توافق شده بجای نیروهای عربی ، از نیروهای آمریکا یی استفاده کنند و هزینه ای که قرار بوده کشورهای عربی بابت آموزش و تجهیزات و سلاح سربازان عرب خرج کنند به آمریکا بدهند و در عوض آمریکا به ازای پول سربازان خود را در سوریه باقی گذارد ، البته این تصمیم بسیار عاقلانه است

    • بدون نام

      امیدوارم یک روزی شاهد بوجود آمدن ارتش آسیایی ،با مشارکت تمام کشورهای موجود در آن باشیم.

      پاسخ ها

      • حسین

        بر علیه ایران ممکنه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج