۷۰۹۵۴
۳ نظر
۵۰۰۰
۳ نظر
۵۰۰۰
پ

نامه کودکان اصفهانی به بان‌ کی‌ مون

جمعی از کودکان اصفهانی در حاشیه مراسم نصب نماد صلح‌طلبی کودکان ایران در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل، خواستار حمایت از حقوق کودکان درگیر جنگ در دنیا شدند.

خبرگزاری تسنیم: جمعی از کودکان اصفهانی در حاشیه مراسم نصب نماد صلح‌طلبی کودکان ایران در نامه‌ای خطاب به دبیرکل سازمان ملل، خواستار حمایت از حقوق کودکان درگیر جنگ در دنیا شدند.

در این نامه آمده است:

آقای بان کی مون عزیز، سلام

ما کودکان دنیاییم؛ همه از دوست داشتن ما حرف می زنند اما واقعا کسی به فکر ما هست ؟ آدم بزرگ ها از کودکیشان دور شده اند، آنقدر دور که حتی دیگر خواب دریا و آسمان را هم نمی بینند. یادشان رفته که روزی دستهایشان پر از شاپرکهای مهربانی بود. ما کودکان بادبادکهای دعا را از هر جای دنیا به آسمان می فرستیم تا خدا آنها را ببیند و صلح و دوستی را به دلها برگرداند. چقدر آشتی خوب است، وقتی هوای صلح را نفس بکشیم همه شبیه هم می شویم و با هم دنبال بهشت می گردیم. بیایید دوباره خودمان را به خدا برسانیم.

آقای بان کی مون! ما از جنگ بیزاریم، ما حتی دوست نداریم پدر و مادرمان با هم قهر کنند چون فکر می کنیم این هم یک جنگ کوچک است ، ما امضاءکنندگان این نامه اعلام می کنیم دیگر حتی دردیکته ها و مشق مان هم نمی خواهیم از جنگ و ترور و اشغال بنویسیم، و به جای همه این کلمات خیلی خیلی بد فقط می نویسیم صلح، دوستی، آشتی، مهربانی ... آنقدر می نویسیم تا فقط صلح نمره بیست بگیرد.

آقای بان کی مون! ما کودکان بیشتر از همه قربانی جنگ آدم بزرگها می شویم، بدون آن که نقشی در جنگها داشته باشیم...

آقای بان کی مون! می گویند شما رئیس سازمانی هستید که نمایندگان تمام دنیا در آن جمع می شوند. به آنها دیکته بگوئید و وادارشان کنید از صلح بنویسند. به آنها درس تاریخ بدهید و به یادشان بیاورید که ما همه پیروان پیامبران آسمانی هستیم که درس بزرگشان مهرورزیدن و صلح بود.

آقای بان کی مون! به نمایندگان همه دنیا بگوئید انشاء از آشتی و دوستی بنویسند، دستور بدهید نقاشی بکشند درمورد دوست داشتن. بگویید کودکان دنیا دارندگان بمب ها را دوست ندارند، بگویید برای دوست شدن با کودکان دنیا اول باید تمام بمب‌های شیمیایی را دور بریزند.

آقای بان کی مون! ما از شما که رئیس هستید می خواهیم دستور بدهید یک سازمان بزرگ و قدرتمند تشکیل شود تا از حقوق کودکان درگیر جنگ دنیا دفاع کند. شما بخواهید، ما هم دعا می کنیم و خدا هم حتما کمک می کند. ما منتظریم تا عطر دلنشین گل صلح و دوستی در تمام دنیا بپیچد. در پایان از همه بزرگ تر ها هم که همراه ما نامه را امضاء می کنند متشکریم...

امضاء: منتظران صلح سراسر دنیا

بیست و هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان با گرامی داشت نام پیامبر اکرم (ص) و با حضور هنرمندان داخلی و خارجی از روز گذشته آغاز شده تا روز نوزدهم مهرماه در اصفهان برگزار می‌شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sami

      آقای بان کی مون هم که نفهمید این نامه رو بزرگترا نوشتن
      نه؟؟؟؟؟
      واقعا فکر میکنین بچه ها با چنین ادبیاتی حرف میزنن؟
      بادبادکهای دعا را از هر جای دنیا به آسمان می فرستیم تا خدا آنها را ببیند و صلح و دوستی را به دلها برگرداند.؟؟؟؟
      چقدر آشتی خوب است، وقتی هوای صلح را نفس بکشیم همه شبیه هم می شویم و با هم دنبال بهشت می گردیم.؟؟؟؟
      پر از استعاره و آرایه های ادبی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • samane

      بچه ها همه جا بازیچه اند...
      زبان اون بچه 6 ماهه که از زیر آوار درمیارن که از این گویا تره ...

    • مرورگر

      دوستان شايد كودكان نتوانند با اين ادبيات سخن بگويند ولي آيا تا به حال اشك كودكي را در هنگام ديدن تصاوير جنگ و يا در هنگام شنيدن وقايع آن و يا در زمان حضور در ان نديده ايد؟ من ديده ام و باور دارم كه از اين ادبيات نيز گوياتر و شيواتر هستند ولي متاسفانه نمي توان با اشك هاي كودكان معصوم با دنيا سخن گفت .زنده باد صلح و دوستي و همدلي و نابود باد افكار پليد انسان هاي طماع و بد ذات كه دنيا را به خواستگاه نا مشروع و نا متعارف خود تبديل كرده اند .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج