جاباما
۷۰۹۵۶۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

معرفی نامزد‌های جایزه ادبی «دزموند الیوت»

سه نویسنده زن به عنوان نامزد‌های نهایی جایزه «دزموند الیوت»، به عنوان مهم‌ترین جایزه برای رمان‌نویسان نوقلم، معرفی شدند.

خبرگزاری ایسنا به نقل از گاردین: سه نویسنده زن به عنوان نامزدهای نهایی جایزه «دزموند الیوت»، به عنوان مهم‌ترین جایزه برای رمان‌نویسان نوقلم، معرفی شدند.

معرفی نامزد‌های جایزه ادبی «دزموند الیوت»

«پائولا کوکوزا»، «گیل هانیمن» و «پرتی تانژا» سه نویسنده‌ای هستند که برای کسب جایزه ادبی «دزموند الیوت» در سال ۲۰۱۸ رقابت می‌کنند.

«دالاس مندرسون» رئیس این جایزه ادبی اعلام کرد این سه رمان از میان فهرست بلند ۱۰ اثر انتخاب شده‌ و نشان‌دهنده بیشترین امید به آینده هستند. انتخاب نامزدهای نهایی همواره کار دشواری بوده بویژه که نویسندگان حاضر در فهرست بلند امسال همگی استثنائی هستند.

«پائولا کاکوزا» با رمان «چگونه انسان باشیم» نامزد این جایزه است که به موضوع توهم‌ها و تصورهای یه زن در مواجهه با یک روباه در باغ خانه‌اش و همچنین از هم‌پاشیدگی زندگی زناشویی وی می‌پردازد.

«گیل هانیمن» که در ماه ژانویه با رمان «اِلنور اولیفانت کاملا خوب است» موفق به کسب جایزه رمان اول «کاستا» شد، با همین رمان نامزد جایزه «دزموند الیوت» نیز هست. «پرتی تانژا» هم با رمان «ما که جوان هستیم» که روایتی نو از داستان شاه لیر در هندوستان معاصر است، در این رویداد ادبی حضور دارد.

جایزه ۱۰ هزار پوندی «دزموند الیوت» ویژه نویسندگان نوقلم انگلیسی است و سالانه به بهترین اثر داستانی که به زبان انگلیسی نوشته شده و در انگلستان به چاپ رسیده باشد، تعلق می‌گیرد و برنده نهایی آن در تاریخ ۲۰ ژوئن (۳۰ خرداد) در لندن اعلام می‌شود.

«دزموند الیوت» ناشر و کارگزار ادبی بود که در یک یتیم‌خانه ایرلندی بزرگ شد. او سال ۱۹۴۷ در سن ۱۶ سالگی با دو پوندی که در جیب داشت، راهی انگلیس شد تا در انتشارات «مک‌میلان» شروع به کار کند. «الیوت» در سال ۱۹۶۰ موفق شد تا انتشارات «آرلینگتون» را تأسیس کند. او سال ۲۰۰۳ در سن ۷۳ سالگی درگذشت.

«الیوت» پیش از مرگ گفته بود دوست دارد، بنیادی را راه‌اندازی کند تا از راه مالی به نویسندگان نوقلم کمک کند و به این ترتیب جایزه «دزموند الیوت» از سال ۲۰۰۷ تاکنون برگزار می‌شود.

سال گذشته جایزه ادبی «دزموند الیوت» به «فرانسیس اسپافورد» برای رمان «تپه طلایی» رسید. از دیگر نویسندگان برنده این جایزه ۱۰ ساله می‌توان به «کلر فولر»، «ایمیر مک‌براید»، «گریس مکلین» و «آنجالی ژوزف» اشاره کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج