۷۰۹۶۱۹
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

قیمت سرسام‌آور بلیت سینما در عربستان سعودی

شهروندان عربستان سعودی که برای اولین بعد از ۳۵ سال به تماشای فیلم‌ها در سالن‌های سینما از قیمت سرسام‌آور بلیت ناراضی هستند.

بانی فیلم به نقل از یورونیوز: شرکت آمریکایی آی‌ام سی (American Multi-Cinema) که اولین سینمای عربستان سعودی را چندی پیش بازگشایی کرد، قیمت هر بلیت را ۷۵ ریال سعودی معادل با ۲۰ دلار آمریکا تعیین کرده است. این در حالی است که قیمت متوسط بلیت سینما در آمریکا ۸.۹۷ دلار و در اروپا ۱۰ تا ۱۲ دلار است.

قیمت سرسام‌آور بلیت سینما در عربستان سعودی

تماشاگران عربستانی نارضایتی خود را به شبکه‌های اجتماعی برده و با هشتگ (#تذکرهالسینما٧۵_ریال) به قیمت بالای بلیت اعتراض کردند. روزنامه الخلیج‌ الجدید نوشت که اگر یک خانواده ۵ نفره بخواهد یک‌ بار به سینما برود، باید ۱۰۰ برای بلیت بپردازد؛ هزینه‌ای که با توجه به درآمد ماهانه یک خانواده متوسط در عربستان سعودی، بسیار بالاست.
تنها یک نکته: در فرانسه با پرداخت ۱۹ یورو معادل با تقریبا ۷۵ ریال سعودی می‌توانم به طور نامحدود با این کارت به سینما بروم.

یکی از مدیران شرکت آمریکایی آی‌ام‌سی، ادم آرون، پیش‌ بینی کرده است که قیمت بلیت در عربستان سعودی در ماه‌های آینده تا ۳۰ یا ۳۵ دلار افزایش یابد. آقای آرون در یک جلسه درباره سینما در عربستان سعودی گفت:«صادقانه بگویم، قیمت واقعا پایین است. اکنون تقاضا اینقدر بالاست که قیمت مانعی محسوب نمی‌شود.»

البته افزایش قیمت تنها به علت تقاضای بالای تماشاچیان مشتاق سعودی نیست. مالیات بر فروش در عربستان سعودی بالاست. علاوه بر این، باید ۲۵٪ مالیات فروش بر محصولات فرهنگی نیز اضافه کرد.

اما مدیر شرکت آمریکایی پخش فیلم قرن بیست، آندرو کریپس، نظر دیگری دارد. او از این افزایش قیمت ابراز نارضایتی کرده است و سابقه تعیین چنین قیمت بالایی را نگران کننده می‌داند.

احمد اسماعیل مدیر ارشد شرکت مجید‌الفتعیم، که صاحب پردیس سینمایی وکس در عربستان سعودی است به روزنامه آمریکایی ورایتی در این زمینه می‌گوید: «تماشاچی عربستانی، مشتری سخت‌گیری است و انتظارات بالایی از تجربه سینمایی دارد و به هر چیزی راضی نمی‌شود.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ۱۰۰ برابر یا چیز دیگه

    • بدون نام

      اونا پول نفت میگیرن پس بهشون فشار نمیاد
      مثل ایران که نیست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج