۷۰۹۶۳۱
۱۳ نظر
۵۰۰۲
۱۳ نظر
۵۰۰۲
پ

نرخ رشد باروری تا ۱۴۰۰ صفر می‌شود

نماینده مردم سمیرم در مجلس، با یادآوری وجود ۳ میلیون زوج نابارور در کشور، گفت: اگر نرخ باروری به وضعیت فعلی پیش رود تا سال ۱۴۰۰ به صفر خواهد رسید.

خبرگزاری مهر: نماینده مردم سمیرم در مجلس، با یادآوری وجود ۳ میلیون زوج نابارور در کشور، گفت: اگر نرخ باروری به وضعیت فعلی پیش رود تا سال ۱۴۰۰ به صفر خواهد رسید.

اصغر سلیمی با یادآوری ۳ میلیون زوج نابارور در کشور ناباروری را عاملی موثر در کاهش نرخ موالید دانست و اظهارداشت: اگر نرخ باروری به وضعیت فعلی پیش رود تا سال ۱۴۰۰ به صفر خواهد رسید؛ بر اساس آمارهای مسئولان وزارت بهداشت طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، سن زنان ۱۵ میلیون خانوار بین ۱۵ تا ۴۹ سال بود که ۲۰ درصد این خانواده‌ها نابارور بودند.

ساختار سنی کشور در حال پیشروی به سمت پیری است

وی با هشدار نسبت به اینکه ساختار سنی کشور در حال پیشروی به سمت پیری است ناباروری را عاملی موثر در کاهش نرخ باروری دانست و افزود: اگر به دنبال رشد جمعیت و فرزندآوری در کشور هستیم باید حمایت های بیمه ای و اقتصادی مناسبی را از زوج های نابارور داشته باشیم.

سلیمی با یادآوری توجه نمایندگان به حمایت بیمه ای از ناباروری در برنامه ششم، تصریح کرد: در بودجه ۹۷ اعتباری پیش بینی شده اما بسیار اندک بوده و امکان پوشش زوج ها را ندارد نیاز است اعتبارات کافی را در بودجه سالانه برای درمان ناباروری در نظر گرفت زیرا هزینه درمان ناباروری بسیار سرسام آور بوده و این موضوع مهمترین چالش زوج های نابارور است.

کمبود مراکز تخصصی درمان ناباروری در کشور

وی از کمبود مراکز تخصصی درمان ناباروری در کشور انتقاد کرد و گفت: تجهیز و افزایش مراکز درمانی و پوشش بیمه ای بر اساس سیاست های کلی جمعیت ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری باید در دستور کار وزرات بهداشت قرار گیرد.

حمایت ها از زوج های نابارور به هیچ وجه کافی نیست

سلیمی با انتقاد از اینکه حمایت ها از زوج های نابارور به هیچ وجه کافی نیست، تصریح کرد: برای رشد جمعیت و پیشگیری از پیری جمعیت دولت و خیرین باید در حمایت از زوج های نابارو گامی جدی بردارند.

نماینده مردم سمیرم در مجلس، افزایش سن ازدواج، آلودگی هوا و میزان سرب موجود در هوا، تغذیه نامناسب، توسعه شهرنشینی و تغییر شیوه زندگی را در ناباروری موثر دانست و گفت: متاسفانه در گذشته ۷۰ درصد جمعیت در روستاها ساکن بودند و ۳۰ درصد در شهرها اما در حال حاضر این موضوع برعکس شده است، برای رشد جمعیت باید بهبود وضعیت اقتصاد و اشتغال در دستور کار دولت قرار گیرد و از سویی حمایت ها به ویژه حمایت بیمه ای از زوج های نابارور افزایش یابد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ادمی که بیکاره یا اخراجش کردن چون چرخ صنعت لنگ می زنه، خودش نون شب نداره بخوره ، واسه چی باید یه بچه بی گناهو بکشه به این دنیای فلاکت بار

    • بدون نام

      اینها میخواهند نسل ایران و اریایی را نابود کنند

    • بدون نام

      نیارید آقا نیارید
      بچه ها همه مریضن...اینده ندارن..جنایت نکنید

    • بدون نام

      توجه کنید که مناطق توسعه یافته دارند کم جمعیت تر میشن و مناطق خاصی روز به روز پرجمعیت تر میشن و بعد مهاجرت می کنند به مناطق کم جمعیت و ترکیب جمعیتی تغییر خواهد کرد ....

    • ترسو

      اونموقع ميشه گفت كه " مردم تازه دارن عاقل ميشن " .......

    • بدون نام

      بهتر . بچه میخوایم چه کار؟

    • سید

      به فکر حمایت از فرزندان در خانواده باشید .خانواده ها توانایی نگهداری از فرزندانشان را هم ندارند.

    • بدون نام

      به جهنم بزار کم بشه

    • بدون نام

      مسیولین امروز این مملکت هدیه خداوند به جامعه اند ..
      که خویش را وقف این سرزمین نموده اند..
      کودکیم با جنگ و فلاکت و دانش اموزیم با سردار سازندگی و جوانیم با انتطار روزها خوب گذشت حال که به سراشیبی پیر میروم .
      خیلی زحمت کشیدیم .اما واقعیت سهم ما از این سرزمین یک کارت ملی -یک پایان خدمت _و یک شناسنامه میباشد .
      و دگر هیچ

    • آرش

      بهتر همین الان میگین ۱۲ میلیون نفر امسال در کشور در معرض خطر تنش آبی هستن و نمیتونین آب تامین کنین جدا از مشکلات دیگه مثل بیکاری و تورم و قیمت دلار که هست

    • بدون نام

      کمتر پارازیت بندازن مسئولان

    • بدون نام

      بیش از۳۰درصدسرپرست خانوادههای ایرانی بیکارن وجوانان وبرعکسش وقتی۱۰ملیون شغل وافغانیاگرفتن وباعث بیکاری جوانان وهم وطنان شدن وبودجه ومنابع کشورهزینه۱۶ملیون افغانی خارجی کنیدنتیجش این میش وبه جای ایجادشغل وایران وایرانی هزینه کنید

    • پ

      نترسید مهاجرین خارجی ، افغانیها با زایمان رایگان هرکدام ۶ تا ۸ فرزند می آورند و درایران مفت زندگی میکنند ، بیچاره ایرانیها ، چند سال زحمت کشیدن فرزند کمتر زندگی بهتر داشته باشند ، به مرحمت مسولین اوضاع شون بدتر و به کام افاغنه و کشورهای فقیر منطقه شد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج