۷۰۹۷۰۴
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

سازمان حمایت:

مشتریان هنگام پیش خرید خودرو هشیار باشند

معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با تاکید بر اینکه شرایط فروش و پیش فروش خودرو فقط توسط شرکت اصلی تولیدکننده مشخص می شود، از هموطنان خواست در پیش خرید خودرو هوشیار باشند.

ایرنا: معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با تاکید بر اینکه شرایط فروش و پیش فروش خودرو فقط توسط شرکت اصلی تولیدکننده مشخص می شود، از هموطنان خواست در پیش خرید خودرو هوشیار باشند.

به گزارش عصر شنبه وزارت صنعت، معدن و تجارت، «وحید منایی» افزود: خریداران خودروها از عقد قرارداد خرید با شرکت های متفرقه که اقدام به تبلیغات فروش این نوع خودروها کرده و در قالب خریدهای با مدت زمان بیش از ۳۰ روز مبادرت به دریافت کل مبلغ قیمت خودرو از مصرف کننده می کنند، اجتناب کنند.


وی ادامه داد: فروش خودرو توسط نمایندگی های رسمی خودروسازان با عنوان «کاردکس» فقط با قیمت مصوب و رسمی شرکت های عرضه کننده مجاز خواهد بود؛ بر این اساس اخذ مبالغ بیش از قیمت رسمی توسط نمایندگی ها تخلف بوده و قابلیت پیگیری خواهد داشت.


منایی یاد آورشد: شرکت های عرضه کننده خودرو به استناد ماده پنج آیین نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو هیات وزیران، فقط از طریق اخذ مجوز از وزارت صنعت، معدن و تجارت مجاز به انجام پیش فروش خودرو بوده و اظهارات تبلیغاتی و فریبنده ای همچون «دارای مجوز از بانک مرکزی، دارا بودن شماره ثبت و غیره»، ملاک عمل برای پیش فروش خودرو نبوده و قابل استناد نیست.


معاون نظارت بر کالاهای سرمایه ای و خدمات سازمان حمایت مصرف کنندگان یادآورشد: برپایه تصویب نامه اسفندماه پارسال، شرکت های غیرنماینده، مجاز به واردات خودرو نیستند؛ بر این اساس هرگونه پیش فروش خودرو توسط آنها وجاهت ندارد.
وی تاکید کرد: هموطنان در صورت مواجهه با موارد تخلف، از طریق سامانه تلفنی ۱۲۴ یا مراجعه به سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ها، اطلاع دهند تا رسیدگی شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج