جاباما
۷۰۹۷۵۵
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

سرورهای HP هدف حمله سایبری قرار گرفت

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای از حمله باج افزاری به سرورهای متعلق به شرکت HP خبر داد که شماری از قربانیان آن در ایران شناسایی شده اند.

خبرگزاری مهر: مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه ای از حمله باج افزاری به سرورهای متعلق به شرکت HP خبر داد که شماری از قربانیان آن در ایران شناسایی شده اند.

مرکز ماهر نسبت به انتشار باج‌افزار با سوءاستفاده از درگاه مدیریتی iLO سرورهای شرکت HP هشدار داد.

این مرکز اعلام کرد: «طی ۲۴ ساعت گذشته، رصد فضای مجازی نشان دهنده حملاتی مبتنی بر ‫آسیب‌پذیری‌ های موجود در سرویس ‫iLo سرورهای ‫HP بوده است.»

سرویس iLo یک درگاه مستقل فیزیکی است که برای مدیریت و نظارت سروهای شرکت HP از سوی مدیران شبکه استفاده می‌ شود؛ این سرویس حتی در صورت خاموش بودن سرورها به مهاجم قابلیت راه اندازی مجدد و دسترسی غیرمجاز را می‌دهد. حملات مذکور روی نسخه‌های مختلف مانند iLO ۲ و iLO ۳ و iLO ۴ مشاهده شده است.

مرکز ماهر تاکنون اقدامات کلی زیر را در رابطه با شناسایی این باج افزار به عمل آورده است:

۱. با اعلام حمله باج‌افزاری از سوی یکی از قربانیان از وقوع نوع جدیدی از حمله باج‌افزاری روی درگاه‌های iLO اطمینان حاصل شد.

۲. بررسی‌های بیشتر برای شناسایی قربانیان حمله انجام شده و با تعدادی از قربانیان در ایران و کشورهای دیگر برای بررسی بیشتر، تماس حاصل شده است.

۳. رصد فضای آدرس IP کشور وی درگاه‌های iLO انجام گرفت و سرورهای آسیب‌پذیر شناسایی شدند. همچنین با شماری از صاحبان این سرویس‌ روی بستر اینترنت که در معرض تهدید هستند تماس گرفته شده و هشدار لازم ارائه شد.

مرکز ماهر با تاکید بر اینکه بررسی‌ها در این خصوص ادامه دارد و جزئیات بیشتری در این خصوص منتشر خواهد شد، برخی توصیه‌های امنیتی ر به مدیران شبکه های فناوری اطلاعات سازمانها اعلام کرد:

۱. دسترسی درگاه‌های iLo از طریق شبکه‌ اینترنت روی سرورهای HP مسدود شود.

۲. توصیه اکید می شود در صورت نیاز و استفاده از iLO، با استفاده از راهکارهای امن نظیر ارتباط VPN اتصال مدیران شبکه به این‌گونه سرویس‌دهنده‌ها برقرار شود.

۳. در صورت مشاهده هرگونه موردی نظیر پیام باج‌خواهی در iLo Security Login Banner ، تغییر در Boot Order، بهم ریختگی یا پاک شدن بی دلیل پیکربندی و اطلاعات یا هر مورد مرتبط و مشکوک دیگر با مرکز ماهر تماس گرفته شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج