جاباما
۷۰۹۸۵۵
۱۲ نظر
۵۰۰۴
۱۲ نظر
۵۰۰۴
پ

قطع شدن تلگرام به دلیل حمله گسترده DDoS

بامداد امروز پاول دوروف در پستی در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد به دلیل داغ شدن بیش از حد تعدادی از سرورها اختلالاتی طی ساعت های آینده برای کاربران اروپایی این اپلیکیشن پیش خواهند آمد و به این ترتیب پیش از وقوع حادثه مورد نظر آن را به کاربران اطلاع داده و بابت آن عذرخواهی کرد.

وبسایت سخت افزار - محمد یوسفی زاده: بامداد امروز پاول دوروف در پستی در حساب کاربری خود در توییتر اعلام کرد به دلیل داغ شدن بیش از حد تعدادی از سرورها اختلالاتی طی ساعت های آینده برای کاربران اروپایی این اپلیکیشن پیش خواهند آمد و به این ترتیب پیش از وقوع حادثه مورد نظر آن را به کاربران اطلاع داده و بابت آن عذرخواهی کرد. با این حال از صبح امروز تقریبا تمامی کاربران ایرانی نیز با قطع شدن دسترسی خود به تلگرام مواجه شدند. در حالی که در ابتدا تصور می شد دلیل این قطعی تصمیمات گرفته شده از سوی مقامات داخلی، دادستانی و شورای عالی فضای مجازی باشد، پاول دوروف در پیامی دیگر به توضیح اتفاقات رخ داده شده پرداخت.

به گفته وی دلیل اصلی قطع شدن تلگرام در بسیاری از مناطق به ویژه ایران، روسیه، بریتانیا و ایالات متحده، در کنار داغ شدن تعدادی از سرورها، حمله گسترده DDoS است که باعث شده تیم تلگرام قادر به مسدود کردن تعداد بیشماری IP نباشد و به همین دلیل سرویس آن از دسترس خارج شود. پاول دوروف اعلام کرد تلگرام در حال تلاش برای رفع این مشکل است اما درباره زمان قطعی برطرف شدن آن و همچنین کشور مبدا و شروع کننده این حملات توضیحات بیشتری ارائه نکرده است.

قطع شدن تلگرام به دلیل حمله گسترده DDoS

حمله DDoS یا Distributed Denial of Service به معنی حمله توزیع شده محروم سازی از سرویس، روشی است که معمولا از آن برای از کار انداختن سرورهای میزبانی وب یا زیرساخت هایی مانند سیستم بانکداری استفاده می شود و با دو تکنیک "از کار انداختن سرویس ها" یا "غرق کردن سرویس ها با بسته های داده بسیار زیاد" انجام می شود. از جمله روش های اجرای این حمله می توان به مصرف منابع محاسباتی مانند پهنای باند، حافظه، فضای دیسک و زمان پردازش، ایجاد تداخل در اطلاعات پیکربندی، ایجاد تداخل در اطلاعات وضعیت، ایجاد تداخل در تجهیزات فیزیکی شبکه و یا ایجاد مانع ارتباطی بین کاربران و سرویس برای مسدود کردن دسترسی اشاره کرد. حملات توزیع شده به جای استفاده از یک مرکز مشخص، از مجموعه ای از IP ها و چندین سیستم استفاده می کنند

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرانی

      نخاستیم این تلگرام لعنتی رو مگه نون واب میشه واسمون به درک قطعش کنید!!!!؟

    • بدون نام

      کار کار انگلیسی هاست
      (دایی جان ناپلئون)

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از کجا معلوم که کار ایران نباشه

    • حبیب ورکاتی

      هی قط وصل چ وضشه‌ فیلترکنین گمشه

      پاسخ ها

      • mod

        چشم امر دیگه ای نیست؟؟؟؟؟؟؟

    • یینام

      شما ک ناراضی این وصل نکنین ،چرا بجا دیگرون نظر میدین

    • بدون نام

      آقا مردم از بلاتکلیفی نجات بدید یا تلگرام قطع کنید خیال همه وخودتون راحت کنید یا بگداریدمردم کارشون انجام بدهند مرگ یکبار شیون هم یکبار

    • بدون نام

      اونایی که فهش میدن یا میگن فیلتر کنید همونایی هستن به زندگی شخصی مردم فوضولی میکنن و دخالت میکنن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

    • mod

      آخر سر تلگرام رو هم از کار انداختن (با قطع دسترسی) ببین چه هکر هایی بودن!!!!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        یعنی بجز ایران کار کی میتونه باشه?

    • علی جباری

      آقا ما پیام رسان زورکی نصب نمیکنیم .خودمون باید تشخیص بدیم.بجای اینکارا کمتر سوتی بدین که سوژه نشین .برین دنبال راه حل برای مشکلات مردم که سوژه نشین.جان مادرتون یه کاری بکنین ....اگه نمیتونین بکشین کنار که اونی که میتونه بیاد رو کار.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج