۷۰۹۹۲۵
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

طنز؛ گُل، محبوب‌ترینِ ایرانی‌ها

احمدرضا كاظمي در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: خرید مرکز توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی، آماری از سرانه مصرف گل در کشور ارائه کرده که با شما خط به خط اون رو مرور می‌کنم:

احمدرضا كاظمي در ستون طنز روزنامه قانون نوشت: خرید مرکز توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی، آماری از سرانه مصرف گل در کشور ارائه کرده که با شما خط به خط اون رو مرور می‌کنم:

ا) سیزده درصد معتادان کشور، گل مصرف می‌کنند

خب اولین نکته‌ای که در این قسمت میشه ملاحظه کرد، اینه که ایشون نگفتن ۱۳ درصد معتادان کشور رو مصرف‌کنندگان گل (یا به قول خودمون همون فاز چِتی‌ها) تشکیل میدن! ایشون گفته در جامعه معتادها، ۱۳ درصدشون گل میزنن. یعنی مثلا طرف اعتیاد اصلیش به تریاکه ولی هر از گاهی بعد از نشستن پای بساط یه ماری کوچولو هم می‌پیچه که اینم جنبه خوردن دسر بعد از غذای اصلی رو داره. در واقع این آمار ارائه شده یک جورایی داره گل زدن رو از اعتیاد جدا میکنه. پس شما اگه فقط گل می‌زنید، برید خوشحال باشد چون گویا هنوز مرکز توسعه پیشگیری و درمان سازمان بهزیستی آمارتون رو درنیاورده و این یعنی که طبیعتا بابا مامانتون هم در جریان نیستن! البته شایدم من اشتباه برداشت کرده باشم ولی خدایی درستش هم همینه که گل زدن رو نیاریم جز آمار اعتیاد. چون میگن ما الان گل‌زن داریم که ورزشکاره و از قضا گل‌زن هم هست! یا گل‌زن داریم که علاوه بر ورزش، خوانندگی هم میکنه و ما اگه بخوایم امثال این عزیزان رو معتاد محسوب می‌کنیم، اولا آمارش خیلی بیشتر از ۱۳ درصد میشه، دوما که آمار فرهنگ و هنر و ورزشمون خراب میشه!

2) دانشجویان 15 درصد مصرف‌کنندگان گل هستند

خدایی آدم آمار تولید ناخالص و تورم تک رقمیِ دوره احمدی‌نژاد رو میتونه باور کنه ولی اینکه فقط ۱۵ درصد گل‌بازها دانشجوها باشن رو نه! به‌خصوص در زمانه امروز که «دانشجو بیدار است، در گل زدن قهار است» و «دانشجو می‌میرد، جز گل نمی‌پذیرد». این آمار سطحی نشون میده که متاسفانه مسئولان اجرایی چقدر از جامعه جوان و دانشجویی کشور جدا هستن! یعنی یه نفر بین این مسئولان نیست که تا حالا یه سر به خوابگاه‌های دانشجویی زده باشه و ببینه عزیزان دانشجو در این زمینه چطور به خودکفایی رسیدن و داخل اتاق‌هاشون با کمک تراس «کارگاه از تولید به مصرف» انواع گل و علف رو راه انداختن! این آمار فقط در یه صورت میتونه درست باشه اونم اینکه ۱۵ درصدِ مصرف‌کنندگان مصرف گل، برابر باشه با ۹۰ درصد تعداد دانشجوهای کشور! اونجوری میشه گفت که دانشجوها ۱۵ درصد مصرف‌کنندگان گل هستند!

3) بیش از سه درصد مصرف کنندگان گل، دانش‌آموزان هستند.

این یک مورد رو من کاری ندارم که درسته یا نه ولی خدایی دانش‌آموزِ گل‌زن رو باید ازش تقدیر و تشکر کرد! والا ما دانش‌آموز بودیم اوج خلافمون آوردن سی.دی کنسرت گروه آریان به مدرسه و مخفی کردنش لای پارگی کیف بود! اون وقت الان دانش‌آموزامون به جایی رسیدن که بین زنگ تفریح رُل میپیچن؟ خدایی ایول داره، این سه درصدیا بزرگ شن دانشجوهای خیلی خوبی خواهند شد و ادامه دهنده راه جنبش دانشجویی نوین خواهند بود!

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • sami

      آفرین.. .باحال بود.خوشمان آمد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج