۷۰۹۹۶۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

آمادگی اتحادیه اروپا برای جنگ متفاوت!

اتحادیه اروپا پس از این‌که آمریکا اعلام کرد درخواست این بلوک برای معافیت بدون قید و شرط از تعرفه‌های واردات فلزات را رد خواهد کرد نسبت به هزینه‌های جنگ تجاری ترانس آتلانتیک هشدار داد با این حال خود را برای چنین رویدادی آماده می‌سازد.

خبرگزاری ایسنا: اتحادیه اروپا پس از این‌که آمریکا اعلام کرد درخواست این بلوک برای معافیت بدون قید و شرط از تعرفه‌های واردات فلزات را رد خواهد کرد نسبت به هزینه‌های جنگ تجاری ترانس آتلانتیک هشدار داد با این حال خود را برای چنین رویدادی آماده می‌سازد.

یوهان فان اوورتفلد، وزیر دارایی بلژیک، در صوفیه به خبرنگاران گفت: جنگ تجاری یک بازی باخت برای همه است. ما باید در عین این‌که به واکنشی که باید داشته باشیم فکر می‌کنیم، آرام باشیم، اما نکته اصلی این است که هیچ کس در یک جنگ تجاری برنده نمی‌شود بنابراین ما تلاش می‌کنیم به هر قیمتی از آن اجتناب کنیم.

دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، از اروپا، کانادا و سایر متحدانش درخواست کرده که در قبال معافیت از تعرفه‌های فولاد و آلومینیوم که اول ماه مه زمانی که معافیت موقتی به پایان می‌رسد اجرا می‌شوند سهمیه‌های صادرات را قبول کنند. ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا، روز جمعه گفته بود ما از همه تعرفه‌ نمی‌خواهیم می‌خواهیم سهمیه‌ها را قبول کنند.

این امر اتحادیه اروپا را در موقعیت دشواری قرار می‌دهد که در آن یا باید تسلیم خواسته آمریکا شود که مقررات بازرگانی بین‌المللی را نقض می‌کند یا با تعرفه‌های تنبیهی مواجه شود. وادار کردن دولت‌ها برای محدود کردن صادرات کالا، خلاف مقررات سازمان تجارت جهانی است که چنین محدودیت‌های صادراتی داوطلبانه‌ای را ممنوع کرده است.

این درخواست همچنین برخلاف فلسفه تجارت اتحادیه اروپا است که بر مبنای جریان آزاد کالاها بنیان گذاشته شده است. کاخ سفید ماه گذشته برخی از شرکای تجاری خود از جمله اتحادیه اروپا را از این تعرفه‌ها که ۲۵ درصد برای واردات فولاد و ۱۰ درصد برای آلومینیوم است و بر مبنای حمایت از امنیت ملی تعیین شده‌اند، به طور موقت معاف کرده بود.

رابرت لایتیزر، نماینده تجاری آمریکا، سرگرم مذاکره با کشورهایی است که خواستار معافیت دائمی هستند. تاکنون کره جنوبی تنها کشوری بوده که معافیت دائم از این تعرفه‌ها را دریافت کرده زیرا موافقت کرد قرارداد تجارت آزاد دوجانبه با آمریکا را بازبینی کند.

در حالی که مقررات سازمان تجارت جهانی این‌ احتمال را پیش‌بینی کرده که کشورها تدابیر حمایت‌گرایانه اضطراری شامل سهمیه‌های واردات برای کالاهای خاصی را اتخاذ کنند، چنین اقداماتی کم سابقه بوده و بایستی موقتی باشند و می‌توانند از نظر حقوقی به چالش کشیده شوند.

به گفته یک مقام دولتی اتحادیه اروپا، اتحادیه اروپا خواستار معافیت دائم و بی‌ قید و شرط از تعرفه‌های آمریکا است. درخواست ترامپ برای محدود کردن صادرات فولاد و آلومینیوم به ۹۰ درصد از سطح دو سال گذشته غیرقابل قبول است. این مقام دولتی اتحادیه اروپا که به دلیل ادامه مذاکرات مایل نبود نامش فاش شود، خاطرنشان کرد پاسخ اتحادیه اروپا به سطح سهمیه‌هایی بستگی خواهد داشت که پس از آن تعرفه‌های تنبیهی اجرا می‌شوند.

کمیسیون اروپا که نهاد تجارت اتحادیه اروپا در بروکسل است درباره چشم‌انداز توافق با آمریکا پیرامون سهمیه‌های واردات اظهارنظری نکرده و برخواسته این بلوک برای معافیت دائمی و بدون قید و شرط از تعرفه‌های فلزات آمریکا تاکید کرده است. ولادیسلاو گورانوف وزیر دارایی بلغارستان، اظهار کرد: در کوتاه مدت این اقدام ممکن است به آمریکایی‌ها کمک کند تراز تجاری خود را حل کند، اما در بلند مدت شرایط تجاری را وخیم‌تر خواهد کرد. ابزاری که آنها برای بزرگ کردن آمریکا استفاده می‌کنند، ممکن است به برخی مشکلات خاص منجر شوند، زیرا ثابت شده تجارت جهان آزاد بهترین راه‌کار برای توسعه جهان تاکنون بوده است.

در این بین اتحادیه اروپا روشن ساخته که مرعوب نخواهد شد. امانوئل مکرون، رییس جمهور فرانسه، ماه جاری گفت: وقتی که یک اسلحه به سوی سر ما نشانه رفته است، ما درباره هیچ چیز صحبت نخواهیم کرد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، نیز اظهار کرد: وی درباره اختلافات تجاری با ترامپ در دیدارش در کاخ سفید صحبت کرده و موفق نشده قولی برای متوقف شدن تعرفه‌ها بگیرد.

آنچه که به نشانه‌های تنش‌های ترانس آنلانتیک اضافه می‌کند، اظهارات لومر، وزیر دارایی فرانسه، به همتای خود در بلغارستان است که در جریان صحبت درباره مالیات گفته بود: آنچه که من از یک هفته اقامت خود در آمریکا همراه با پرزیدنت ماکرون یاد گرفتم این است که آمریکایی‌ها تنها به نمایش قدرت احترام خواهند گذاشت.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج