۷۱۰۰۰۵
۳۱ نظر
۵۰۰۸
۳۱ نظر
۵۰۰۸
پ

اژه‌ای: تمرد از پلیس جرم است، مرتضوی عذر موجه داشت، جلب صادر نمی‌شد

سخنگوی قوه قضاییه در صد و بیست و ششمین نشست خبری خود با خبرنگاران درباره پرونده عباس عدالت، انتشار کلیپ موسوم به گشت ارشاد، پرونده کاوه مدنی، سعید مرتضوی، پرونده شهردار سابق و.....توضیحاتی ارائه کرد.

خبرگزاری مهر: سخنگوی قوه قضاییه در صد و بیست و ششمین نشست خبری خود با خبرنگاران درباره پرونده عباس عدالت، انتشار کلیپ موسوم به گشت ارشاد، پرونده کاوه مدنی، سعید مرتضوی، پرونده شهردار سابق و.....توضیحاتی ارائه کرد.

حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی ضمن تبریک روز کارگر و معلم، گفت: امیدوارم معلمان برای تعلیم و تربیت فرزندان این مرز و بوم توفیق روز افزون داشته باشند.

اژه‌ای: تمرد از پلیس جرم است، مرتضوی عذر موجه داشت، جلب صادر نمی‌شد

وی در پاسخ به این سئوال که آیا بازداشت عباس عدالت به پرونده‌ محیط زیستی ربط دارد، افزود: بازداشت این فرد را تایید می کنم. اتهام این فرد امنیتی است ولی از بیان جزییات از لحاظ قانونی معذورم.

محسنی اژه ای در خصوص پرونده تعاونی مسکن مخابرات گفت: طلبکاران هنوز به بدهی خود نرسیدند چون به میزان ادعای سهام داران، موجودی وجود نداشت.

محسنی اژه‌ای در خصوص انتشار کلیپ موسوم به گشت ارشاد گفت: نیروی انتظامی امروز شبانه روز تلاش می کنند که امنیت ایجاد کنند.از مرزها گرفته تا فرودگاه ها شبانه روز در حال تلاش هستند. طبق اعلام شهدای ناجا از ابتدا تا به امروز در حوزه مواد مخدر به چهار هزار نفر رسیده است و این ها بیانگر تلاش ناجا است.همه جا از جمله در کشور تمرد از دستور پلیس جرم محسوب می‌شود و هرکسی که از دستور پلیس سرپیچی کند مشمول مجازات می شود. عده ای علاوه بر تمرد، سرپیچی را اشاعه می دهند به طوری که برخی تمرد می کنندو با برنامه قبلی اقدام به فیلم برداری می کنند. طبیعی است که پلیس هم باید طبق قانون رفتار کند و اگر کار غیر قانونی انجام دهد مورد تعقیب قرار می‌گیرد.

معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که برخورد با اختلال گران بازار ارز چه تاثیری داشته و آیا از مدیران هم کسی در این رابطه شناسایی شده اند، گفت: یک سری از افراد دلال و قاچاقچی در این زمینه نقش داشتند، قوه قضاییه هم اعلام آمادگی برای پیگیری مسئله ارز داشته است. با بگیر و ببند مسئله ارز حل نمی شود به هر حال قوه قضاییه برخورد قضایی با اختلال گران انجام داده است. برای ۱۲ نفردر پرونده ارز کیفرخواست صادر شده است.اینکه از افراد دست اندرکار در بانک مرکزی و یا سایر نهادها بوده اند، نشنیده ام.

معاون اول قوه قضاییه در پاسخ به سوالی مبنی براینکه اخیرأ یکی از متهمان پرونده موسوم به جاسوسان محیط زیستی از کشور گریخته است، دادستان تهران پس از فرار این فرد اعلام کرد که او بالآخره به کشور باز می گردد، با این حساب آیا این فرد اکنون پرونده‌ دارد؟ چرا ممنوع الخروح نشده بود؟ و آیا برای حل معضل دوتابعیتی ها قرار نیست چاره اساسی اتخاذ شود؟ گفت: این فرد اسمش در ابتدا در مظان اتهام بود بعد از تحقیقات ممنوع الخروج می شود. در تاریخ 1396/11/30 وزارت اطلاعات از دادستانی تقاضا می‌کند که رفع ممنوع الخروح بشود. ممنوع الخروجی رفع می شود و فرد با گذرنامه از کشور می‌رود. قرائنی هست که نمی‌خواهد برگردد. پرونده ای بوده است اما به مرحله‌ی تفهیم اتهام نمی‌رسد.

وی افزود: تشخیص جاسوس بودن با وزارت اطلاعات نیست. اینکه بگوییم به اتهام جاسوسی فردی محاکمه شود در اختیار قوه قضاییه است. وزارت اطلاعات تشخیص دهد فردی اقدام خلاف امینتی انجام دهد گزارش می کند به قوه قضاییه و اگر ثابت شد، محکوم می‌کند.

محسنی اژه ای در پاسخ به این سوال که کاوه مدنی پس از خارج شدن از کشور، اعلام کرده که فضای کار در ایران نبوده است، سوال اینجاست که به چه دستوری و عنوانی وزارت اطلاعات تقاضای رفع ممنوع الخروجی داشت؟ گفت: وزارت اطلاعات دستور نداد بلکه تقاضا داشت. پرونده این فرد منجر به احضار او نشد.

محسنی اژه ای در خصوص بازداشت سعید مرتضوی و اینکه آیا اتهام جدیدی به این فرد افزوده شده است گفت: اگر از همان ابتدا عذر موجه داشته باشند حکم جلب صادر نمی شود، اما اگر بعد از حکم جلب نیامد برای این نیامدن باید دلیل داشته باشد و بتواند ثابت کند.

معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که شنیده شده است ۱۲پرونده برای شهردار سابق تشکیل شده است، این پرونده ها در چه مرحله‌ای است؟ گفت: تا جایی که می‌دانم این فرد یک پرونده داشت و اگراعلام شده است که این تعداد پرونده دارد باید مستند گفته شود. پرونده وی مفتوح و در دادسرا است.

محسنی اژه‌ای در خصوص انتشار نام قضات متخلف و اینکه اخیرا در مجمع تشخیص مصلحت نظام انتشار نام مفاسد اقتصادی رد شده است، گفت: پس از قطعی شدن احکام مشکلی برای انتشار نیست از بهمن ماه تا کنون بازداشت در این رابطه داشتیم اما هنوز احکام آنها قطعی نشده است. آنچه در مجمع بررسی شده مربوط به انتشار قبل از نهایی شدن حکم است.اعتقاذ ما این است که قانون اجازه دهد به جز استثناهای قانونی، انتشار علنی دادگاه انجام شود که قانون الان جلوی این را گرفته است. در مجلس سال گذشته تبصره ای اضافه شد که آن موارد با رعایت اصل ۱۳۵با اجازه دادگاه اسم متهم را برد که این مورد اشکال شورای نگهبان قرار گرفت. اگر احکام قضات نهایی شد اعلام می کنیم.

معاون اول قوه قضائیه در پاسخ به این سوال که چرا با احمدی‌نژاد برخورد نمی شود گفت: وقت آن حکمتی که گفتم هنوز نرسیده است.

معاون اول قوه قضائیه در خصوص آخرین وضعیت پرونده بقایی ‌و برادر رییس جمهور گفت: این پرونده ها در دادسرا است.

وی در خصوص برخورد قضایی با تخلف در فضای مجازی داخلی گفت: ورود به حریم خصوصی افراد شرعا و قانون و اخلاقا درست نیست و حرام است.در موارد استثنا هم قانون به شدت سختگیر است.برخی می گویند با استفاده از پیام رسان داخلی ممکن است به حریم ما ورود شود. خب الان هم بسیاری از پرونده ها در رابطه با تخلف و ورود به حریم خصوصی و انتشار عکس ها و فیلم های خاص است.اینکه می گویند پیام رسان داخلی اینطور است باید بگویم شکایت های زیادی از پیام رسان های خارجی وجود دارد. برخی نگران این نیستند که پیام رسان های خارجی این کار را بکنند بلکه نگران پیام رسان های داخلی هستند.در دستور العمل صادره؛ ۱۲بند برای تعرض به حریم خصوصی مطرح است. تاکید شده است که خود پیام رسان داخلی هم‌حق ندارد اطلاعات مردم را حتی به نهادهای حکومتی از حمله سپاه، ناجا، اطلاعات و بازرسی بدهد.

وی افزود: احیانا اگر جرمی رخ داد سوال است که چه کسی مسئول است؟‌ در مواردی فقط کاربر و در برخی موارد مدیر پیام‌ رسان مسئول است. در موردی اگر مدیر تخلف کاربر را بداند شریک جرم است.

محسنی اژه‌ای در خصوص دوتابعیتی ها گفت: اینکه یک دو تابعیتی بیاید و تابعیت های خود را مخفی کند و اگر در جایی استخدام شد، از این حیث که این فرد موظف به اعلام بوده است، در این حد قابل تعقیب است. اما نفس دوتابعیتی بودن ضعف قانون است. یکی از مسائل که توسط هیات تحقیق و تفحص مجلس پیشنهاد شده است همین موضوع است و گفته شده است که دو تابعیتی نمی تواند مستخدم دولت شود. برخی با جهل قانون‌و یا دور زدن به عنوان مشاور دو تابعیتی را استخدام می‌کنند که این مسئله هم ضعف قانونیست. وی افزود: چه فرقی می کند یک‌دو تابعیتی با عنوان مشاور جایی کار کند یا با سایر عناوین.

محسنی افزود: بارها اطلاعات گفته که ما مدیر دوتابعیتی نداریم. نکته اینجاست که حتما نباید مدیر باشد. بعید است اطلاعات بداند و کاری نکند. برخلاف گفته وزارت اطلاعات، گزارش تحقیق و تفحص به این نکته رسیده است که دوتابعیتی وجود دارد. در برخی موارد خلا قانونی داریم. این کسی که به کار گرفته بگوید از قانون اطلاع نداشته آیا باید با او برخورد کرد؟ اینها همان خلاهای قانونی است.

محسنی اژه ای در پاسخ به این سوال که اخیرا فیلمی از شکار قوچ توسط دو فرد یک پیرمرد ویک‌ جوان منتشر شده است،بر اساس اطلاعات به دست آمده فرد جوان حاضر در تصویر یکی از متهمان پرونده سید امامی است، شنیده شده فرد در بازداشت نهادهای امنیتی است، در این خصوص توضیح دهید؟ گفت: این پرونده ای که در رابطه با محیط زیست است امنیتی است، حسب اظهار مسئولان ‌این فرد هم بازداشت شده و مرتبط با پرونده محیط زیستی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      آقا اژه ای مردم ایران آگاه هستن این حرفها خریدار ندارد

      پاسخ ها

      • پینو کیو

        دقیقا ، میگفتید پیداش نمیکنیم عجب !

      • بدون نام

        آفرین

      • درود برترامپ

        مردم ایران آگاه هستند ازواح خیکشون :)

      • بدون نام

        دقیقا

    • بدون نام

      عمل باشه بهتره از توضيح

    • بدون نام

      الان شد از پیش تعیین شده که قصد تخریب پلیس رو داشتند با گرفتن فیلم .خیلی خوب متشکریم کلا قانع شدیم و از پلیس هم تقدیر وتشکر میکنیم از این به بعد هم بزنید وفقط مواظب انگشتاتون باشید که یوقت نشکنه.

    • بدون نام

      هیییییی ما چی فرض کردید اخه

    • امان

      فقط اقای مرتضوی عذر موجه داشت؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        انشالله این ظلم و تبعیض به پایان خودش نزدیک میشه

    • بدون نام

      خود گویی و خود خندی چه مرد هنرمندی

    • بدون نام

      پلیس وظیفه ش از مرز و بوم محافظت کنه چون پولشو میگیره ولی نباید مردم کشور خودشو به بهانه ی گشت ارشاد سرکوب کنه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        افرییییین

      • بدون نام

        پایس اصلا ربطی به مرز نداره .پلیس باید نظم اجتماعی ایجاد کنه و در همه جای دنیا توهین به پلیس جرمه .پلیس وحشی امریکا بدترین کارها رو می کنه ولی باز مسئولانشون ازش حمایت می کنند .پلیس ایران هم باید با افرادی که قانون رو زیر پا می گذارند برخورد کنه .والسلام

      • بهزاد

        مردم کشورمان عقل دارند و باید قانون را رعایت کنند جنگل که نیست هرکس هرطور خواست بی قانونی کند رعایت نکردن قانون اشتباه بزرگ است

    • فقیر بیطرف

      یعنی قضیه بقایی و اعتصاب غذاش و .....احتمالا خالی بندیه، مثلا بقایی گفته دکتر گرسنگی دارم میمیرم چکار کنم !!!! دکتر: ببین عزیزمن هرچی میخوای بخور نذار کسی ببینه ویافیلم بگیره!!! اصلا هرکس اومد طرفت به پلوی سمت راست دراز بکش و چشماتو ببند! حمید چشماتو باز نکن اگر سوزن زدن کف پات برای سنجش هوشیاری طاقت بیار !قلقلکی هم که نیستی ، دیگه چی میمونه؟ !!!!! همین دیگه مراقب باش من رفتم جلسه مجمع!!!

    • بدون نام

      اقای اژه ای اگه صلاح میدونین دستور بدین تا به هرکدوممون یه کارتن یخچال بدن بکنیم سرمون تا دیگه ن مو سر بیرون باشه ن مچ دست نه چشم و گوش، هم کار گشت ارشاد راحت میشه.ماموره داره اون دختر رو میزنه انتظار دارن اون دختره بلند شه دست مامور رو ببوسه دستت درد نکنه منو میزنی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دختر به پلیس توهین می کنه و حقش همینه که دیدی . برای چند تا از اینها حکم زندان ببرند بقیه حساب کار دستشون میاد و مردم رو به بی نظمی و بی قانونی تشویق نمی کنند.این هم که الان این همه جری شدند بخاطر چراغ سبزیه که ترامپ بهشون نشون داده .در واقع دارند به کشور خودشون خیانت می کنند و جزای خیانت هم مشخصه

      • بدون نام

        تویی که داری میگی حقش بوده واقعا داعش با این اظهار نظرت موهاش ریخته

    • بیژن حاجی زاده

      انتظار دارید مردم باور کنن واقعا؟

    • ناشناس

      پس کو فیلمش.الکیه

    • بدون نام

      قرار نیست مامور پلیس هر کاری بخواهد بکند

    • بدون نام

      کم لطفی می کنیدتا س بورج نشده مشکل نداریها دارند
      به کدوم دین قسم بخورم نظامها مظلومترین
      مهربانترین ها هستن
      هر روز ترس از درگیر وگرفتار همسرشان ماموریت دوری از زن بجه چقدر ادم بایستی
      نا مهربان باشه هی بگید حقوق

      یکسری عقد هایی دارند
      اگر تابع قانون باشیم هیچ کونه حرف حدیثی نیست

    • آنا

      با سلام
      من به شخصه از همه پلیس ها چه گشت ارشاد چه مبارزه با مواد مخدر و.... تشکر میکنم و تا حالا با اینکه فرد عادی جامعه بودم کوچکترین مشکلی با پلیس نداشتم فقط خواهش مامورین راهنمایی رو مجبور به جریمه نکنید

    • بدون نام

      دلم واسه مرتضوی کباب شد !!!!
      اینهمه زحمت کشید .... آخرشم اینطوری

    • بدون نام

      چرا نباید اسامی مفسدین اعلام شود ؟
      اگر بخاطر خانواده مجرم است که اون خانواده هم از فواید مادی مفسد بهره بردند.
      و بنوعی شریک بودند

    • بدون نام

      چه عذر داشت ؟

      حتما شمال ویلا اجاره کرده بود نمی خواست پولش سوخت بشود ....

    • بدون نام

      اهان ما که دور از جون شما دولتمردان چیزیم ..... دیگه

    • بدون نام

      در مورد بازداشتهای شهر مشهد هیچ توضیحی نداشتن یا حکمتش هنوز نرسیده؟

    • بدون نام

      پلیس فقط که نبای با مردم برخورد کنه بای با مسولی هم اختلاس کرده یا کم کاری میکنه برخورد کنه

    • امین

      یعنی چی که عذر موجه داشته!!!؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج