جاباما
۷۱۰۲۲۱
۲ نظر
۵۰۰۸
۲ نظر
۵۰۰۸
پ

توییت معاون جانسون بعد از دیدار با عراقچی

معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه که در چارچوب گفت‌و گوهای دوره‌ای میان لندن و تهران وارد ایران شده است با انتشار پیامی در توییتر از ملاقات خود با عباس عراقچی و رایزنی درباره برجام و گسترش روابط دوجانبه خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: معاون وزیر خارجه انگلیس در امور خاورمیانه که در چارچوب گفت‌و گوهای دوره‌ای میان لندن و تهران وارد ایران شده است با انتشار پیامی در توییتر از ملاقات خود با عباس عراقچی و رایزنی درباره برجام و گسترش روابط دوجانبه خبر داد.

'الیستر برت' روز یکشنبه در پیام خود آورده است: از اینکه دوباره وارد تهران شدم خرسندم. گفت‌وگوهای سازنده‌ای را با همتای ایرانی‌ام «عباس عراقچی» معاون وزیرخارجه ایران درباره توافق هسته‌ای و گسترش روابط دوجانبه داشتم.
وی اضافه کرد که در این دیدار نگرانی لندن را درباره اتباع دوتابعیتی ابلاغ کرده است.

عراقچی اسفندگذشته در چارچوب گفت‌وگوهای دوره‌ای لندن و تهران وارد انگلیس شد و با مقامات وزارت خارجه این کشور ملاقات کرد. به گفته وی، در گفت‌وگوهای دوجانبه مجموعه‌ای از مسائل منطقه‌ای، بین‌المللی، مسائل مربوط به برجام و آخرین تحولات آن در یک گفت‌وگوی فشرده یک‌ روزه مورد بحث قرار می‌گیرد.

معاون وزیر خارجه کشورمان در سفرش به لندن، همچنین در اندیشکده 'چتم هاوس' و پارلمان انگلیس در حضور جمعی از کارشناسان و تحلیل گران مسائل سیاسی و اصحاب رسانه درباره برجام و تحولات منطقه‌ای سخنرانی کرده بود.

سفر 'الیستر برت' به تهران درحالی صورت می‌گیرد که با نزدیک شدن به زمان‌حساس تصمیم‌گیری رئیس ‌جمهوری آمریکا در مورد برجام، اروپا تلاش می‌کند تا واشنگتن را برای بقاء در این توافق متقاعد سازد.

دونالد ترامپ قرار است 22 اردیبهشت درباره تعلیق تحریم‌های هسته‌ای ایران تصمیم‌گیری و خروج یا ماندن کشورش در برجام را اعلام کند. او هشدار داده که چنانچه برجام اصلاح نشود از این توافق خارج خواهد شد.

دفتر نخست‌وزیر انگلیس امروز (یکشنبه) با صدور بیانیه‌ای ضمن تأکید بر حفظ توافق هسته‌ای ایران، اعلام کرد که سران انگلیس، فرانسه و آلمان توافق کردند برجام همچنان بهترین گزینه است.

همچنین رئیس ‌جمهوری فرانسه و صدراعظم آلمان هفته گذشته در سفرش به واشنگتن و در دیدار با رئیس‌ جمهوری آمریکا بر ضرورت حفظ برجام تأکید کرد. انگلیس نیز همواره برجام را دستاوردی مهم دانسته و در این رابطه 'راب ماکر' سفیر جدید انگلیس در ایران اخیراً به ایرنا گفت که لندن از تمام ظرفیت‌ها برای حفظ آن استفاده می‌کند.

برخی طرف‌های برجام درحالی همچنان از احتمال تلاش ایران برای دسترسی به سلاح هسته‌ای سخن می‌گویند که حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب به‌عنوان بالاترین مقام جمهوری اسلامی ایران، استفاده از سلاح هسته‌ای را حرام شرعی اعلام کرده‌اند.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بارها تأکید کرده است که برنامه هسته‌ای ایران صلح‌آمیز است و ایران به تعهداتش در خصوص برجام عمل کرده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چرا باید اینهمه به این روباه پیر رو داده شود
      مگر همین انگلیس نیست که بارها و بارها به ایرانیان توهین و افترا زده و در مجامع بین المللی ایران را تروریست خوانده
      مگر همین انگلیس نبود که در موشک باران به سوریه با ائتلافآمریکایی عربی همراه شد که باعث شهیدشدن 17نفر از جوانان ایران شد
      چرا باید فریب نیرنگ اینهارا خورد

    • بدون نام

      وقتی معاون وزیر خارجه انگلیس ابراز نگرانی میکند از وضعیت دوتابعیتی ها در ایران کسانی که در کشور دلسوز و وفادار به نظام و انقلاب هستند باید حتما فکری برای این اشخاص بکنند چون آنها تا افرادی برایشان منافع نداشته باشد از آنها دفاع نمیکنند و نباید گذاشت مثل تعدادی که متاسفانه با پولهای مردم به راحتی فرار کردند این اتفاق تکرار شود وطرح این موضوع میتواند یک هشدار مهم باشد برای دلسوزان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج