۷۱۰۲۳۴
۱۰ نظر
۵۰۱۱
۱۰ نظر
۵۰۱۱
پ

کم آبی اصفهان به شرایط بی‌سابقه رسید

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: در حال حاضر وضعیت آبی در کل کشور بسیار پرمخاطره است؛ چرا که شرایط خشک و کم‌آبی را در طول ۵۰ سال اخیر تجربه می‌کنیم.

خبرگزاری ایسنا: معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران گفت: در حال حاضر وضعیت آبی در کل کشور بسیار پرمخاطره است؛ چرا که شرایط خشک و کم‌آبی را در طول ۵۰ سال اخیر تجربه می‌کنیم.

جهانگیر حبیبی در گفت‌وگویی ، در خصوص وضعیت منابع آبی در استان‌ها اظهار کرد: در حال حاضر استان اصفهان شرایط بدتری را نسبت به سایر استان‌ها تجربه می‌کند؛ به گونه‌ای که کم‌آبی در این استان نسبت به سال‌های گذشته بسیار بی‌سابقه است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌هایی که برای رسیدگی به این مساله در حال انجام است، گفت: چند روز است که با حضور قائم مقام وزیر نیرو و مسئولان ارشد حوزه آب جلسات متعددی را در استان اصفهان برای حل بحران آب برگزار می‌کنیم که امیدواریم بتوانیم با بررسی چالش‌ها مشکلات را پشت سر بگذاریم.

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت مدیریت منابع آب ایران ادامه داد: به دنبال این هستیم تا برنامه‌هایی را برای حل این بحران تدوین و آنها را وارد مرحله اجرا کنیم؛ چراکه در حال حاضر شرایط منابع آبی وخیم است و باید برای حل این مساله گام‌های بزرگی برداشت.

حبیبی در پاسخ به این سوال که آیا ممکن است در تابستان استان اصفهان دچار جیره‌بندی آب شود، گفت: امیدواریم چنین مشکلی به وجود نیاید و تمام تلاش خود را برای این منطقه انجام خواهیم داد. در مورد سایر استانها هم باید گفت که تا کنون برنامه ای برای جیره بندی در نظر گرفته نشده و امیدواریم که چالش آبی امسال بدون مشکل سپری شود.

وی راهکار حل این بحران را در کل کشور مدیریت مصرف و اصلاح بد مصرفی دانست و افزود: اگر بتوانیم این چالش‌ها را پشت سر بگذاریم و فرهنگ مصرف را اصلاح کنیم قطعا با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

چندی پیش نیز شاهین معاون راهبری و نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب در خصوص شهرهای دارای تنش آبی، گفت: در تابستان سال ۱۳۹۷ تعداد ۳۳۴ شهر در معرض تنش آبی قرار خواهند داشت که از این میزان ۱۰۷ شهر در وضعیت قرمز قرار دارند و براساس آمار صورت گرفته ۵۰ درصد از جمعیت شهری در وضعیت قرمز، ۱۹ درصد در وضعیت نارنجی و ۳۰ درصد در وضعیت زرد تنش آبی در تابستان سال ۱۳۹۷ هستند که تمرکز جمعیت افرادی که بیشترین تنش آبی را تجربه می‌کنند در فلات مرکزی با جمعیتی معادل ۱۶.۶ میلیون نفر است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • علی

      دلیل این بی ابی چیه
      چرا گفته نمیشه
      کارخونه های فولاد اصفهانو نابود کردن چرا دست برنمیداریم

    • صولت قاسمی

      این برنامه خیلی عالی

    • حاکم

      تا فرهنگ مصرف درست نشه،کشاورز،دامدار بدبختر ازاین میشند،اینهه جکوزی،استخر خصوصی،میگن کم مصرف کن میگه پولشو دارم

    • بدون نام

      خیلی جالبه همش جلسه جلسه بازم جلسه خروجی صفر،یعنی یک مدیر لایق متخصص پیدا نمیشه که این معظل را حل نماید فقط بلدند جلسه بزارند بخورند حق جلسه بگیرند بعد خداحافظ

    • خدا

      بی آبی یعنی سرگرمی درست کردن برای مردم / این چند روز مملکت را آب برد/ این آقایون تو خواب بسر می برن/تو همه این سالها هزینه نکردن برای نگهداری سیلاب ها

    • بدون نام

      چرا مردم را نگران میکنید کاری از دست ما بر نمیاد. .شما باید اب تهیه کنی
      .بجای طرح مشکل دنبال حل باشید. نمیتونید برید خونه.
      خسته شدیم از اینهمه اضطراب و تنش

    • بدون نام

      اصفهان که خوب اب داره سر هر میدان وفلکه ابنماهایی زیبا گزاشتن

    • بدون نام

      واقعا مدیران اصفهان توی این سالها که این استان را به خاک فنا رساندند کجا بودند کی باید جواب زاینده‌رود بی آب مردم تشنه و کشاورز بی پناه را بده لطفاً اگه کاری نمی‌تونید بکنید کنار بکشید تا خودمون فکری بکنیم تا سرطانهای ناشی از گرد و خاک هم گریبان بچه های بی گناه را نگرفته

    • فروشگاه

      کم آبی اصفهان علنی واثبات شده تا ابد ؛احتیاجی به مترو.آب زاینده رود.آنلاین بودن سازمانها نداریم......درودبرخضرنبی

    • روژین

      ممنون بسیار جالب بود و به اطلاعات من ۲۰ درصد اضافه شد باز هم ممنون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج