۷۱۰۲۸
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

شورای عالی انتقال پایتخت تشکیل می‌شود

رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس از تصویب تشکیل شورای عالی انتقال پایتخت سیاسی- اداری با عضویت ۱۴ نفر در کمیسیون متبوعش خبر داد.

خبرگزاری فارس: رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس از تصویب تشکیل شورای عالی انتقال پایتخت سیاسی- اداری با عضویت ۱۴ نفر در کمیسیون متبوعش خبر داد.

امیر خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ارائه گزارشی از جلسه عصر دیروز (سه‌شنبه) کمیسیون امور شوراها پرداخت و اظهار داشت: کلان‌شهر تهران به عنوان مرکز اصلی اساسی، اقتصادی و جمعیتی کشور در پی فرآیند رشد شتابان و فزاینده خود طی دهه‌های اخیر با چالش‌های محتوایی و زیرساختی عمیقی روبروست.

وی افزود: یکی از راهبردها و ایده‌هایی که در دستیابی به توفیق در مواجهه با چالش‌های فعلی تهران مطرح است، تفرق و واگذاری نقش سیاسی اداری به مراکز جداگانه جدیدی است.

رئیس کمیسیون امور شوراهای مجلس در ادامه یادآور شد: به منظور بررسی و جمع‌بندی مطالعات انجام شده درباره ساماندهی شهر تهران و انتقال پایتخت سیاسی و اداری کشور و انجام مطالعات ضروری به منظور تکمیل آنها با هدف امکان‌سنجی و ارائه راهکارهای برون رفت از وضع موجود، تبیین و ارزیابی، پیش‌بینی و تعیین پیش نیازها، الزامات و تمهیدات اجرایی، راهبردهای پیشنهادی برای ساماندهی پایتخت و تهیه برنامه‌های اجرایی لازم، بررسی و جانمایی مکان مناسب برای انتقال پایتخت سیاسی اداری، ساماندهی پایتخت جدید در افق‌های زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت شورای ساماندهی انتقال پایتخت با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات موجود در قوه مجریه تشکیل می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شورای ساماندهی پایتخت اعتبارات مورد نیاز را در لایحه بودجه سالانه کل کشور پیش‌بینی و منظور خواهد کرد، تصریح کرد: اعضای شورای ساماندهی پایتخت را رئیس‌جمهور یا معاون اول رئیس‌جمهور به عنوان رئیس شورا، وزیر کشور به عنوان دبیر شورا، دو نماینده از مجلس شورای اسلامی، نماینده مجمع تشخیص مصلحت نظام، رئیس سازمان پدافند غیرعامل، وزرای اقتصاد، جهادکشاورزی، نیرو، نفت، راه و شهرسازی، شهردار تهران، جانشین نیروهای مسلح و معاون برنامه‌ریزی رئیس‌جمهور تشکیل می‌دهند.

امیر خجسته همچنین تأکید کرد: شورای ساماندهی پایتخت موظف است حداکثر ظرف دو سال نسبت به تهیه و ارائه طرح جامع و انتخاب مکان مناسب برای ساماندهی و انتقال پایتخت سیاسی-اداری اقدام کند.

وی در پایان متذکر شد: طبق مصوبه کمیسیون، وزیر کشور مسئول اجرای این قانون بوده و مکلف است به ترتیبی عمل کند که حداکثر ظرف سه ماه پس از ابلاغ این قانون، آیین‌نامه و زمینه راه‌اندازی شروع به کار شورایعالی انتقال پایتخت فراهم شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج