۷۱۰۳۷۵
۱۰ نظر
۵۰۰۹
۱۰ نظر
۵۰۰۹
پ

افزایش ساعت اجرای طرح ترافیک در تهران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت در خصوص جزئیات طرح ترافیک سال ۹۷، چگونگی وضعیت تردد ساکنان محدوده طرح ترافیک، عدم اجرای طرح در روزهای پنجشنبه و الزام به داشتن معاینه فنی سخن گفت.

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت در خصوص جزئیات طرح ترافیک سال ۹۷، چگونگی وضعیت تردد ساکنان محدوده طرح ترافیک، عدم اجرای طرح در روزهای پنجشنبه و الزام به داشتن معاینه فنی سخن گفت.

سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت در نشست خبری در خصوص جزئیات طرح ترافیک سال ۹۷ اظهار داشت: طرح ترافیک جدید از ۱۵ اردیبهشت آغاز خواهد شد.

افزایش ساعت اجرای طرح ترافیک در تهران

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت تصریح کرد: کارت‌ها و سهمیه سازمان‌ها توزیع شده و عده‌ای که می‌خواهند به صورت روزانه از طرح ترافیک استفاده کنند ثبت‌نام خود را در سایت انجام داده‌اند.

وی با بیان این مطلب که محدوده طرح ترافیک تغییر نکرده است، در خصوص ساعت اجرای طرح ترافیک اعلام کرد: ساعت اجرای طرح ترافیک از 6 و 30 تا 19 خواهد بود؛ سال گذشته ساعت اجرا تا 17 بوده که امسال 2 ساعت به آن اضافه شده است.

این مقام ارشد پلیس پایتخت با تاکید بر این مطلب که ساعت محدوده زوج و فرد هیچ فرقی نکرده است، تصریح کرد: در روزهای پنجشنبه، جمعه و ایام تعطیل طرح ترافیک در تهران اجرا نمی‌شود.

وی گفت: عدم اجرای طرح ترافیک و زوج و فرد در روزهای پنجشنبه فعلا به صورت آزمایشی است و اگر احیانا بار سنگینی تحمیل شود ترافیک و آلودگی را افزایش دهد تصمیم مقتضی را اتخاذ خواهیم کرد.

مهماندار در خصوص طرح ارشادی که قرار است از 15 تا 31 اردیبهشت در معابر محدوده طرح ترافیک اجرا شود، گفت: افرادی که برای اولین بار وارد طرح ترافیک می‌شوند و ممکن است اطلاعی در این خصوص نداشته باشند، پیامکی برایشان ارسال می‌شود که شما بدون مجوز وارد شدید و باید بلافاصله برای ثبت‌نام اقدام کنید؛ این افراد باید تا 31 اردیبهشت وارد سایت شده و ثبت‌نام کنند و در غیر این صورت جریمه می‌شوند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت افزود: کسانی که برای بار دوم به طور غیرمجاز وارد محدوده طرح ترافیک شوند دیگر شامل طرح ارشادی نمی‌شوند و جریمه به آنها تعلق خواهد گرفت.

مهماندار به شهروندان توصیه کرد که به دفاتر پلیس + 10 مراجعه کرده و آخرین شماره تماس خود را ثبت کنند و بتوان با آنها ارتباط برقرار کرد.

وی در خصوص ساکنین محدوده طرح ترافیک اعلام کرد: این افراد باید در سامانه به عنوان ساکن محدوده ثبت‌نام کنند؛ این افراد می‌توانند تا ساعت ۸:۳۰ صبح از محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد خارج شوند و بازگشت‌شان باید از ساعت 17 بعد از ظهر به بعد باشد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت در خصوص جریمه ورود غیرمجاز به محدوده طرح ترافیک گفت: ورود و تردد غیرمجاز در محدوده وطرح ترافیک علاوه بر جریمه 20 هزار تومان عوارض 37 هزار تومانی را در بر دارد.

این مقام ارشد راهور تهران در خصوص تردد افراد ساکن در محدوده طرح ترافیک تصریح کرد: در داخل محدوده طرح ترافیک نیز دوربین وجود دارد اما کسانی که به عنوان ساکن ثبت‌نام کرده‌اند برایشان سخت‌گیری نمی‌شود؛ فقط باید تا ۸:۳۰ صبح از محدوده خارج شوند در غیر این صورت مشمول جریمه می‌شوند.

مهماندار در خصوص تردد این افراد در محدوده زوج و فرد اعلام کرد: ساکنانی که پلاک خودرویشان موافق روز است فقط کافی است ساعت ۸:۳۰ صبح از محدوده خارج شوند اما اگر شماره پلاک شان موافق روز نباشد باید قبل از ۸:۳۰ صبح از محدوده زوج و فرد خارج شوند وگرنه جریمه می‌شوند.

وی در خصوص روزهای پنجشنبه اعلام کرد: طبق آمار و اطلاعات دوستان شهرداری تقریبا در ساعات 10 تا 11 صبح پنجشنبه‌ها تردد زیادی در سطح شهر نیست؛‌ فعلا با این استدلال پنجشنبه به صورت آزمایشی طرح زوج و فرد و ترافیکی نداریم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت در خصوص معاینه فنی خودروها اعلام کرد: خودروهای تولید سال 92 به پایین و 2014 به پایین نیاز به معاینه فنی دارند؛ برای معاینه فنی ماه و روز تولید محاسبه نمی‌شود بلکه سال تولید خودرو ملاک است.

وی افزود: رانندگان باید وضعیت خودروی خود را از لحاظ معاینه فنی چک کنند چرا که دوربین‌های سطح شهر خودروهای فاقد معاینه فنی را به صورت روزانه و مبلغ 50 هزار تومان جریمه می‌کند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت در خصوص وضعیت موتورسیکلت‌ها گفت:‌هم اکنون برنامه‌ای برای طرح ترافیک موتورها نداریم؛ موضوع موتورسیکلت بسیار پیچیده است و از ایاب و ذهاب، ارتزاق، باربری و مسافرکشی را در این حوزه شاهد هستیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا بختیار

      یعنی برابر با بیشتر در آمد شهر داری و در نهایت دولت؟!آخه یکی نیست به روشنفکر های خارج دیده و مقلد قوانین از دیگر کشورها اعضای شورای شهر بفهماند ای ژن برتری ها و ای مدیران ژنتیکی اگر کشورهای دیگر چنین طرح هایی در حال اجرا دارند در جهت تامین خزانه کشورشان هست و از منابع طبیعی بی نصیب!!!!نه ایرانی که بر گنجی از منابع طبیعی خوابیده و در جهان رتبه نهم دارد به طوری که دشمنان برای دسترسی به این منابع دیگر بازی پس پرده ای خود را به صورت علنی دارند دنبال می کنند!!!!

    • بدون نام

      بالاخره
      در ساعت اجرای طرح زوج و فرد تغییری ایجاد شده یا نشده ؟

    • بدون نام

      دمتون گرم همه جوره بدوشید ملت رو هم جریمه هم عوارض هم یه پولی به پلیس برسه هم شهرداری .کجای دنیا همچین چیزی هست اخه چقدر ظلم پس الودگی هوا و ... بهونه ست مهم خالی کردن جیب مردمه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بالاخره برو بچ زن و بچه دارن ، خرج دارن
        باید از یه جایی برسه دیگهههه

    • no

      کاسبی خوبی برای خودتون درست کردید

    • محمد

      دزدی علنی و زوری

    • بدون نام

      واقعا چرا با مردم چنین می کنید بالاخره یکجا جوشش خواهد کرد با مردم کشورتان اینگونه برخورد نکنید،یکم دزدی هارو کم کنید کم از مردم بگیرید بیشتر کار کنید،یکم از پول هایی که بعضی مدیران می برند رو جلوش بگیرید کمتر به مردم فشار بیارید مردم دیگه خونشان به جوش آمده ،مراقب این مردم خوب باشید همه رو عصبی و روانی کردید ،مردم فهیم ایران الان اکثرشان دچار بیمری اعصاب شدن با این کارهای شما.یکم شرم کنید و ظلم نکنید به مردم فهیم ایران

    • بدون نام

      پیشنهاد می شود برای ساماندهی موتورسیکلت ها با توجه به افزایش هر روزه تعداد آنها نیم متر از عرض خیابان ها را برای موتورها خط کشی و ملزم به عبور فقط از این خط باشند تا با عدم ورود به بخش خودروها باعث کاهش تصادفات در این بخش باشیم.
      بالاخره موتورسیکلت خواه ناخواه تعدادشان مخصوصا به خاطر طرح ترافیک زیاد شده و باید ساماندهی شوند.

    • شهبازی

      سلام این چه عدالتی است که اتومبیلهای زوج و فرد هردو باهم برابر مالیات ، بیمه ، عوارض و...........بپردازند ولی پلاکهای زوج در طول هفته سه روز حق تردد داشته باشند ( شنبه . دوشنبه . چهارشنبه ) ولی پلاکهای فرد در طول هفته دوروز ( یکشنبه و دوشنبه ) این چگونه اجرای عدالت است ؟ به ماهم آموزش دهید تا ماهم از اینگونه عدالت ها یاد بگیریم و در طول زندگیمان از بهره آن فیض یاب شویم .

    • بدون نام

      این طرح باعث می شود که مرکز شهر خالی از سکنه شود و رو به ویرانی برود و به تجاری تبدیل شود و تردد دز آن زیاد شود و محدوده طرح بزرگتر شود و در یک دور باطل بیفتد باید مراکز اداری در سطح شهر پخش بشود مردم داخل محدوده چه گناهی کرده ان که حق تردد زا از آنها می گیرید و به دیگران می دهید من شخصا بعنوان یک نفر ساکن داخل محدوده راضی نیستم و تمام عوامل این طرح را حلال نمی کنم و لعنت و نفرین می کنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج