۷۱۰۴۰۷
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

داستان ۲۵ قهرمانی بارسلونا در لالیگا

بارسلونا در ۱۰ سال اخیر توانست هفت عنوان را در لالیگا به دست آورد.

ایسنا: ‌به نقل از آس، بارسلونا یک‌شنبه با پیروزی ۴ بر ۲ برابر دپورتیوو لاکرونیا در حالی که چهار بازی لالیگا باقی‌ مانده است توانست عنوان قهرمانی را در فصل ۱۸ - ۲۰۱۷ به دست آورد. آبی‌ اناری‌ها بیست و پنجمین قهرمانی‌شان را به ثبت رساندند و در ۱۰ سال اخیر برای هفتمین بار جام قهرمانی را بالای سر بردند. تیم کاتالانی با این قهرمانی‌های پیاپی به رکورد ۳۳ قهرمانی رئال مادرید نزدیک شد.

بارسلونا با حضور لیونل مسی که در این مدت پنج توپ طلا را به دست آورد و ۹ بار فاح لالیگا شد توانست شب‌های فوق‌العاده‌ای را رقم بزند و هواداران را خشنود کند. پیروزی ۵ بر صفر برابر رئال مادرید در فصل ۱۱ - ۲۰۱۰، پاس مسی به لوییس سوارس در ضربه پنالتی‌ سال ۲۰۱۵، خداحافظی‌های اریک آبیدال در سال ۲۰۱۳، ژاوی ارناندس در سال ۲۰۱۵ و آندرس اینیستا در سال ۲۰۱۸ از جمله آنها هستند.

بارسلونا دوران درخشانش را با پپ گواردیولا در فصل ۰۹ - ۲۰۰۸ آغاز کرد و توانست با ۹ امتیاز اختلاف قهرمان شود و پیروزی ۶ بر ۲ مقابل مادرید را در سانتیاگوبرنابئو رقم بزند. حکمرانی آبی‌ اناری‌ها دو فصل دیگر طول کشید و آنها توانستند در فصل‌های ۱۱ - ۲۰۱۰ و ۱۰ - ۲۰۰۹ قهرمان شوند تا این که مادرید ژوزه مورینیو توانست با کسب ۱۰۰ امتیاز در لالیگا (فصل ۱۲ - ۲۰۱۱) قهرمان شود و جدایی سرمربی کاتالانی‌ها از بارسلونا رقم بخورد (گواردیولا به بایرن مونیخ پیوست).

با این حال کاتالانی‌ها خیلی زود دوباره به این عنوان رسیدند. یک سال پس از جدایی گواردیولا، تیتو ویلانووا هدایت بارسا را بر عهده گرفت و توانست در فصل ۱۳ - ۲۰۱۲ فاتح لالیگا شود.

ویلانووا به علت ابتلا به سرطان مجبور به ترک این تیم شد و خراردو مارتینو سرمربی شد. در آن فصل اتلتیکومادرید در آخرین بازی فصل با گل دیگو گودین در نوکمپ توانست قهرمان شود (۱۴ - ۲۰۱۳).

حضور لویس انریکه شروع دوره جدید حکمرانی بارسا در ‌اسپانیا بود. سرمربی ‌اسپانیایی در حالی هدایت بارسا را بر عهده گرفت که در خط حمله از زوج لویس سوارس، مسی و نیمار بهره می‌برد که به MSN شهرت داشتند. این تیم در فصل‌های ۱۶ - ۲۰۱۵ و ۱۵ - ۲۰۱۴ قهرمان شد. او پس از این که آخرین کوپا را فتح کرد و مادرید زین الدین زیدان توانست در فصل ۱۷ - ۲۰۱۶ قهرمان شود بارسا را ترک کرد و ارنستو والورده جانشینش شد.

سرمربی ‌اسپانیایی باید شرایط نابسامان بارسلونا را بهبود می بخشید. او در حالی هدایت تیم کاتالانی را بر عهده گرفت که پائولینو به بارسا پیوسته بود و نیمار از این تیم جدا شده بود. همچنین تیمش در شروع فینال سوپر جام را به رئال مادرید واگذار کردند. والورده در ادامه‌ به یک قهرمان تبدیل شد و توانست بیست و پنجمین قهرمانی لالیگا را در حالی به دست آورد که ۱۱ امتیاز و ۱۵ امتیاز بیشتر نسبت به اتلتیکومادرید و رئال مادرید داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج