۷۱۰۵۳
۵۰۱۲
۵۰۱۲
پ

چند درصد جرایم رایانه‌ای سیاسی است؟

سردار کمال هادیان‌فر رئیس پلیس فتا با اشاره به اینکه ۶۴ درصد پرونده‌های جرایم سایبری در سال ۹۲ به سرانجام رسیده است، گفت: ۸۱ درصد این جرایم مالی، ۱۳ درصد اخلاقی و تنها ۳ درصد سیاسی بوده است.

خبرگزاری فارس: سردار کمال هادیان‌فر رئیس پلیس فتا کشور عصر دیروز در دیدار جمعی از سفرا با فرماندهان نیروی انتظامی به بیان گزارشی از عملکرد پلیس فتا در کشور پرداخت.

وی با اشاره به اینکه ۶۴ درصد پرونده‌های جرایم سایبری در سال ۹۲ به سرانجام رسیده است، گفت: ۸۱ درصد این جرایم مالی، ۱۳ درصد اخلاقی و تنها ۳ درصد سیاسی بوده است.

رئیس پلیس فتا کشور تعاملات این پلیس با پلیس اینتر‌پل را بسیار عالی توصیف کرد و گفت: طی دو سال چهار عملیات مشترک با ۸۱ کشور جهان در زمینه مبارزه با داروهای غیرمجاز داشته‌ایم.

هادیان‌فر ضریب نفوذ اینترنت در ایران را ۶۱ نفر در صد نفر عنوان کرد و گفت: ضریب نفوذ ۹۱ نفر در ۱۰۰ نفر در ایران ضریب نفوذ استفاده از تلفن همراه است.

وی ۲۹ میلیون نفر از کاربران اینترنت در ایران را جوانان عنوان کرد و گفت: استفاده از اینترنت در ایران ۴۱ درصد برای جستجوی اخبار، ۱۶ درصد دانلود، ۱۴ درصد استفاده از شبکه‌های اجتماعی و ۱۰ درصد استفاده از فروشگاه‌های آنلاین است.

هادیان‌فر تأکید کرد: امروز هیچ کسی در امنیت مطلق قرار ندارد و برخلاف گذشته ابزار مجرمین تغییر کرده است و به استفاده از تکنولوژی‌های روز روی آورده است.

هادیان‌فر تأکید کرد: در سال ۲۰۱۱ پیش از ۸ میلیون و ۲۰۰ هزار جرم سایبری در جهان رخ داده است که ۷۰ درصد جرایم اروپا، ۵۰ درصد جرایم آمریکا فراملی بوده است.

هادیان‌فر درآمد حاصل از تخلفات و جرایم سایبری را ۱۵۰ میلیارد دلار در سال دانست و تأکید کرد: در هر ثانیه ۱۸ نفر در جهان قربانی جرایم سایبری می‌شوند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج