۷۱۰۵۶۰
۵ نظر
۵۰۱۳
۵ نظر
۵۰۱۳
پ

ناصری: روحانی تغییر کابینه را به جهانگیری بسپارد

در هفته‌های اخیر رئیس‌‌جمهور روحانی بار دیگر سخنان قاطع و سیاسی خود را از سرگرفته و از انفعال برخی وزرای دولت انتقاد کرده است. در همین حال اسحاق جهانگیری نیز در ماه های اخیر نقشی پررنگ تر در دولت پیدا کرده است.

جماران: در هفته‌های اخیر رئیس‌‌جمهور روحانی بار دیگر سخنان قاطع و سیاسی خود را از سرگرفته و از انفعال برخی وزرای دولت انتقاد کرده است. در همین حال اسحاق جهانگیری نیز در ماه های اخیر نقشی پررنگ تر در دولت پیدا کرده است.

رئیس جمهور همچنین دیروز در سخنانی مهم، بر ایجاد فضای امید در جامعه تاکید و تلویحاً از ناامیدی برخی وزرای کابینه انتقاد کرده است.

در همین راستا، یکی از تحلیلگران سیاسی معتقد است: اگر رئیس جمهور تغییر در کابینه را به اسحاق جهانگیری بسپارد و از وی بخواهد که در این مورد تصمیمی گیری کند، این رویه زودتر به نتیجه می رسد.

عبدالله ناصری درباره تغییرات احتمالی در کابینه که اخیراً در سخنان رئیس جمهور متبلور شده است، گفت: قطعاً دو سه سالی است که جامعه رأی، نخبگان و کنشگران جامعه مدنی که در زمره رای دهندگان به روحانی هستند، این انتظار را از آقای روحانی دارند. زیرا اولین مشخصه یک کابینه این است که میان گفتمان رئیس جمهور فعلی و نامزدی اش در دوره انتخابات تناسب وجود داشته باشد. به جرأت می توان گفت که این دولت، اولین دولت پس از انقلاب اسلامی است که تناسبی میان گفتمان انتخاباتی و ماهیت افراد در آن نمی بینیم.

او افزود: بنابراین جامعه رای آقای روحانی نه در این دولت که در دولت قبلی نیز این انتظار را داشت که برخی رویکردهای دولت منطبق با وعده های انتخاباتی آن شده و تغییراتی در کابینه رخ دهد. متاسفانه موارد دیگری هم در پایان دور اول ریاست جمهوری و آغاز دولت دوم اعتدال بوده که آقای رئیس جمهور چنین حرف هایی زده، اما جامعه تلاشی از سوی ایشان ندیده است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب در ادامه گفت: برای نمونه زمانی که در چینش کابینه اول، برخی بزرگان کشور نظیر مرحوم آیت الله هاشمی که عاملی برای رای آوری آقای روحانی در انتخابات بودند، صراحتاً به ایشان اعلام کردند که آقای رحمانی فضلی تناسبی با سیاست ها و الگوهای شما ندارد. بنابراین وقتی رئیس جمهور تا این اندازه خلاف جمع بندی ها و مشاوره ها عمل می کند، به تغییرات در کابینه آنچنان خوش بین نیستم.

او بیان کرد: برداشت من این است که باتوجه به دو سه ماه اخیر که آقای جهانگیری نقشی جدی تر و فعال تری پیدا کرده است. اگر این آقای روحانی این موضوع را به آقای جهانگیری بسپارد و از وی بخواهد که در این مورد تصمیمی گیری کند، این رویه زودتر به نتیجه برسد.

این تحلیلگر سیاسی افزود: ممکن است دولت در مواردی مانند موضوع ارز دست به تغییر رویکرد خود برد. اما من جز در موارد مقطعی، آنچنان به اینکه آقای روحانی در سال ششم مصمم به تغییر کابینه باشد، خوش بین نیستم و این را بر اساس گفته های آقای روحانی و درخواست های طرفداران وی که با منطق و استدلال خواهان تغییرات در کابینه بودند، می گویم. البته امیدوارم که جمع بندی ام اشتباه باشد.

او در پایان گفت: بدون شک اگر در جامعه، علیرغم فضای ناامیدی که ایجاد شده، آقای روحانی دست به اقدامی ارزشمندی زند که دارای پیامی به جامعه باشد، مهم است و مقبولیت رئیس جمهور را افزایش خواهد داد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ناشنلس

      باید وزیر آموزش و پرورش و خارجه و جهاد کشاورزی و نوبخت خداحافظی کنند.

    • بدون نام

      اگر وزیری را عوض کردند بجای آن یک وزیر اهل سنت هم بگذارید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جمع تابع اکثریت

    • عنقا

      ایشون فرمودن ولی نوبخت وجهانگیری صدر درصد مخالفند دیگه فاید های به حال مانداره کی باشه کی نباشه

    • بدون نام

      بابا چقدر شما ساده اید واقعا انگار تازه به ایران آمده اید ،اینها همه بازیشان است ،تا ذهن مردم را هر سری بابت یک موضوع درگیر کنند واز اصل قضایا دور باشیم،مانند150میلیارد دلار کجا رفت چی شد؟یا امثال مرتضوی ها!املاک واگذار شده شهرداری!واز همه مهمتر بودجه نهادها که به اصطلاح شفاف سازی شد! ...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج